Author |
Topic |
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 20:29:25
|
Presajs..
Har dessa element liggandes och skulle tycka det var trevligt med förslag på vad som borde kunna göras med dessa? Alla förslag välkommna!
Kan tänka mig att lägga till <1000:-
2 st Vifa P17WJ-00-08/04
2 st Vifa D27TG-45-06
2 st Seas CA21REX/DD
2 st mds-basar (liknar dessa)
Sååå.. om ni har någon idé så är det bara och posta
mvh Niclas
|
|
haffe
Member
197 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 21:00:33
|
Plocka ihop viforna i ett par små stativare är min spontana (troligen inte alltför profesionella tanke). |
|
|
Mcz
Member
849 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 21:20:40
|
Gör satelliter av P17 och D27TG och en/två kompletterande baslåda/or med CA21REX. Eller bygg en golvare med D27TG som diskant, P17 som mellanregister/bas och CA21 som sidoskjutande bas.
Och gör till sist en hemmabiobaslåda med MDS-basarna eller sälj dom! |
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
Edited by - Mcz on 2004/01/08 21:22:44 |
|
|
Stereo Audio
Member
674 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 21:38:28
|
Håller på "Mcz" första förslag! Gör satelliter och en aktiv baslåda, om du har något hembiointresse kan du ju göra buttkickers av MDS-basarna (om de inte är alltför dyra)!
|
Stereo Audio |
|
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 21:40:23
|
bygg en 3kammarlåda av MDS basarna och pula in i bilen och bygg en hemmaanläggning av resten som MCZ sa |
|
|
Stereo Audio
Member
674 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 21:43:58
|
Förresten skulle man ju kunna bygga in en liten subwoofer-förstärkare (Typ Zachry från Ljudia, kostar runt 1200 st. tror jag) i vardera golvare om man tänkt göra det och få aktiv bas! Fast det kanske blir en liten ljudförsämring om man då vill koppla högtalarkablarna från stereoförstärkaren "genom" basförstärkaren (för de övriga elementen alltså!)? //Kalle |
Stereo Audio |
|
|
Mcz
Member
849 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 22:17:42
|
Stereoaudio:
Eller så bygger man bara in subförstärkaren i en egen låda och drar dubbla kablar från den så slipper man köpa två förstärkare som dessutom säkert skulle vara svåra att ställa in likadant om de satt i olika högtalare. Och då subförstärkarna har så hög ingångsimpedans kan man dra det som biwirat, dvs. två par kablar från vanliga förstärkaren, ett par kablar till högtalarna och ett par kablar till subförstärkaren.
Byggde själv ett par sådana högtalare en gång, med 1"+6,5" som fullregisterstopp i basreflexlåda och 8" som sidoskjutande nära-golv-monterad basreflex subwoofer. Där de två 8" matades från en subförstärkare, funkade kanon och såldes lätt till överpris till imponerade vänner!
MVH Martin¨
|
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
|
|
|
Topic |
|