HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var kan man hitta inbyggnadslådor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micken
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/01/08 :  16:37:33  Show Profile Send Micken a Private Message
Jag har funderat ett tag nu på att bygga en förstärkare och har efter lite letande bestämmt mig för antingen Elektors Crescendo Millenium Edition eller en GC.

Det enda som verkar vara lurigt är att hitta en bra låda som inte ser illa ut och kostar massor med pengar.

Finns det någon här som har tips var jag kan hitta(köpa) lådor?

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/01/08 :  16:48:07  Show Profile Send mace a Private Message
Bejoken har lådor, vet ej om det finns ngn som faller i smaken

http://www.bejoken.se/
Fick tipset av en här på forumet, så jag tar inte åt mig äran

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2004/01/08 :  16:54:03  Show Profile Send haffe a Private Message
Jag såg något tipps om att man kan köpa alluminiumplåtar på skroten, sätta ihop med trälister invändigt och få ett ganska bra resultat. Kanske kan vara något?
Go to Top of Page

AndersZ
Starting Member

29 Posts

Posted - 2004/01/08 :  17:32:17  Show Profile  Visit AndersZ's Homepage Send AndersZ a Private Message
Du kan bygga en enkel av aluminuim och trä. Jag köpte uppklippt 3mm aluminium av en lokal mekanisk verkstad (till lock, botten och kortändarna)och så sågade jag till två träreglar som jag fäste alun i med mässingsskruvar. Jag borstade alu-delarna med en stålborste på en borr och jämnade till ytan med lite slippapper. Det kostade ca 200 kr per låda.

Här är en liten bild:


Och här är en länk till min amp-sida där det finns fler bilder:http://www.t.kth.se/andzak54/amplifierIntro.htm

Lycka till

Anders

visit the ZedEn projects
http://www.t.kth.se/andzak54
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/01/08 :  18:27:28  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
datalåda med lite tillpiffad framsida är ett tips!

hur bygger man en Crescendo Millenium Edition, finns det pcb och schema någon stans? var köper man de i så fall och vad kostar de?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2004/01/08 :  19:18:46  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Crescendo är et Elektor-projekt. Publicerat i April/2001. PCB går at köpa från elektors hemsida (elektor-electronics.co.uk)

/U.
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/01/08 :  21:29:16  Show Profile Send Fostex a Private Message
Fisksmiskarn: Håller med.. hade datorlåda med träfront till mitt rörbygge.. är mycket nöjd! :)

// David
Go to Top of Page

Micken
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/01/08 :  22:01:39  Show Profile Send Micken a Private Message
Fisksmisk: Om du vill så har jag artikeln scannad och pdf:ad. Så vill du titta är det bara att säga till.

Jag om jag bygger en GC så vill jag att lådan skall vara så liten som möjligt men ändå upplevas gedigen.

Svårt att hitta tycker jag, men på lördag så blir det en sväng till närmast "loppmarknad" för att se om det finns något man kan använda.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/01/08 :  22:14:13  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
tackar!

micken har PM

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000