HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 component=svart-vitt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/05 :  19:42:13  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Snabb fråga.. vadför blir bilden svartvit när jag kör (scart)DVD---->(component)skärm.

mvh/ assar

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/05 :  20:14:53  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
kan det vara att det är fel signalriktning...... går ej att switch på den kabel jag använder.

mvh
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/01/05 :  20:26:00  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Har du provat att ställa skärmen på RGB?
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/05 :  21:21:17  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Humm... RGB??? Jag har en RGB ingång men det är en sådan pc ingång(15-pin). Tänkte köra DVD på Componentingången(Y/PB/PR), och det följde med en scart----->component- kabel, som jag provade att köra från dvd:n men bilden blir svart-vit med lite färg-flimmer. Samma kabel funkade från Vhs-en som Scart------->Video(coaxial?)+Audio(L+R)...kanske funkar den inte som komponent, men färgerna är grön, blå, röd...så jag tycker det borde fuka..eller.

mvh

Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2004/01/06 :  12:08:21  Show Profile Send A8 a Private Message
Du kan inte få ut komponent från rgb utan aktiv elektronik.

Om din dvd klarar komponent ut borde det finnas en dedikerad component utgång, om inte får du ut rgb och s-video.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/01/06 :  12:49:13  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Precis det var det jag menade... Är det bara scartutgång på DVD:n är det troligt att du inte får ut någon komponent utan det är en RGB och då måste du ställa om skärmen i RGB läge med den kabeln, alternativt byta till en dito S video om du har sådan ingång på skärmen.
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/06 :  14:19:38  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
OK! stämmer bra. scartutgången på dvd:n är en RGB, och dvd:n har också en Componentutgång, men jag hade inga Component-->Component kablar.

Tack för hjälpen
Mvh/ siffernisse

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000