HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musik är underbart!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/29 :  00:46:04  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
...det visste ni kanske?

Ibland får man kickar i livet och inte sällan, för mig, finns musiken nånstans i närheten.
Idag har jag haft lite lyssningssessioner. Kul! Ny musik, nya intryck. Ikväll har jag tittat och lyssnat på min kompis' julklapp "Lillith Fair". Sherryl, Meredith, Jewel och Sarah M. m.fl. Underbara artister alla-hopa!
När dom så spelar en Elvis-låt på vanliga TV-kanalen åker gitarren fram och man sitter plötsligt och jammar med först No Doubt (som gjorde Elvis-cover) och senare jammar man även Norah Jones (som också gjorde Elvis-cover).

Att sen sitta och själv harva lite på gitarren och känna att det sitter rätt bra...domdäringa ackorden...ja då är musik underbart.

mvh
// Salig Pär

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/29 :  00:58:50  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
rakarns vad suynd att man är så dålig på gura! men jag kan iaf njuta av musiken! sophie zelmanis nya skiva "lova affair" går varm här hemma (kanske framgår av en annan tråd här).
jag tror jag ska gå ner till skivbutiken och kika lite närmare på sara m, har fåt för mig att den är bra..

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/12/29 :  16:24:52  Show Profile Send Joe a Private Message
När man läser ditt inlägg epkpeng så får man verkligen lust att plocka fram gitarren och lira några låtar...ja, det får nog bli det senare ikväll.

Håller med, musik är underbart!!

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/29 :  16:54:38  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Visst är det!
Jag har spelat gitarr sen februari i år (2003) och mycket tack vare mycket duktiga kompisar har det gått hyfsat bra framåt!
Lägg till www.tabcrawler.com (eller är det .net?) och man kan få tabulaturer för de flesta kända och okända låtarna.

Kul också att ton-känslan blir bättre och bättre! Hör ganska snabbt att gitarren är ostämd, eller omvänt, ungefär vilka ackord i låtarna! Undrar om detta har med det som kallas för "ljudminne" att göra...

Stålsträngat gör ont, men det låter trevligt!

// Pär
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/12/29 :  19:13:33  Show Profile Send nin a Private Message
Visst är det underbart med musik (lite mer tveksam om epkpeng musik är njutbar än dock). Nu sitter jag och lyssnar på senaste Alice Cooper skivan. Nice.
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/12/29 :  19:18:34  Show Profile Send Joe a Private Message
Åååå...tack ska du ha epkpeng, nu ska här letas låtar och sen ska jag verkligen skrämma slag på grannarna

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/29 :  19:45:37  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
(lite mer tveksam om epkpeng musik är njutbar än dock)

Va'falls?

Joe:
Visste du inte om den? He he...trevligt att söka rätt på låtarna, ev köpa alla låtarna och bränna en gitarr-cd och spela med framför stereon...

// Pär
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/12/29 :  22:00:41  Show Profile Send Joe a Private Message
epkpeng: nej, den sidan hade jag inte sett förut så den kommer som en försenad julkapp

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/29 :  22:31:40  Show Profile Send matså a Private Message
ekpeng du är säkert lika bra som Steve Hackett. Visst är musik underbart. Hörde och såg Peter Gabriels nya dvd, Growing up live. En helt makalös suverän konsert.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/30 :  15:48:55  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Matså - nej, jag är nog inte så bra.
Har inte gjort blindtest - jag vet alltid vilken låt jag spelar och då låter det bra!

Jag har numera även Clapton på DVD...blir intressant att skåda!

// Pär

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/12/30 :  17:35:24  Show Profile Send nin a Private Message
epkpeng, Sorry Pär "Clapton" epkpeng! Såklart du är grymt bra
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/12/30 :  19:27:35  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Själv brukar jag fastna med guran i knät under "Så skall det låta" Programmet blir mycket roligare när man själv får vara med.

Lilith fair DVDn är stundtals underbar. Water is wide är en riktig rysare. Brukar fastna för det några sekunder korta klippet med Sarah M. då hon på repetitionen sjunger "Angel" och Meredith Brooks sitter på första raden och tittar på. Man kan riktigt se hur Meredith tänker Så bra vill jag också bli när jag blir stor

Försök skaffa Sarah McLachlans nya skiva "Afterglow" om ni kan. Rekomenderas mycket varmt. Är inte helt säker på att den är släppt i Sverige men finns att beställa på cd-wow.

Liveplattan "Mirrorball - live" är också bra.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/12/31 :  13:25:55  Show Profile Send poman a Private Message
Det är aldrig fel att kunna traktera något instrument då får man
yttligare en dimension i sitt musiklyssnade.
Jag önskar att själv komma igång med mitt då syntar som jag
gillar att leka med.



Edited by - poman on 2004/01/06 23:02:11
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/31 :  16:08:08  Show Profile Send matså a Private Message
Så Poman, senare kanske vi borde kalla dig forumets Edgar Froese.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/12/31 :  17:17:44  Show Profile Send poman a Private Message
Där slog du huvudet på spiken min gode matså!




Edited by - poman on 2003/12/31 17:19:40
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/01/01 :  01:42:18  Show Profile Send matså a Private Message
den har jag inte hört, Poman. Är den bra??

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2004/01/01 :  02:03:39  Show Profile Send poman a Private Message
Tyvärr har jag inte hört den matså! Hittade den på en musiksida någonstans på nätet.



Edited by - poman on 2004/01/06 23:03:10
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/06 :  23:26:52  Show Profile Send Bravo a Private Message
Visst är musik underbart, annars hade vi väl inte haft denna hobby?

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000