HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Tidningen HemmaBio - Hjälp med C-uppsats
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/12/27 :  09:25:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag tar mig friheten att kopiera in Lasselite's frågor till denna avdelningen också.

Lasselite's orginaltråd finns här



Hej och god jul på er alla.

Jag skriver en C-uppsats om tidningen HemmaBio årgång 2003. Den är avgränsad till tester av apparater och är skriven ur ett konsumentperspektiv med betoning på trovärdighet. Och det är konsumentperspektivet jag behöver hjälp med. Om ni kan svara på nedanstående frågor, så gör ni en insats för vetenskapen.

1. Vad är bäst med tidningen? Vad är sämst med tidningen? (projektortester, receivertester, DVD tester, filmrecensioner, hemma hos etc. etc)

2. Vad tycker du om betygssättningen och hur uppfattar du skalan?

3. Finns det något märke som ofta får oförtjänt bra/dålig kritik? Motivera!

4. Vilket förtroende har du för tidningens tester/utlåtanden? 1-Uselt, 2-dåligt, 3-gott, 4-har köpt testvinnare ohört/osett. (nej det finns inte fler grader, du måste välja)


5. Har du hittat några missar? Ex. HemmaBio säger att; Det går inte att ställa in… Och sen kommer du på att det går visst ställa in ...

Jag vill helst att ni väntar med diskussionerna till efter den 30/12 (deadline). Vill du bara skicka ett PM går det alldeles utmärkt (kanske bäst om du har mycket negativ kritik)
Glöm mejl, det är en gammal hotmail som av någon anledning sade upp bekantskapen och jag har tyvärr inte brytt mig om att ändra, men skicka ett PM så löser vi det.




PM till Lasselite

ED:Fixade till nummerordningen

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/12/27 :  10:42:03  Show Profile Send lasselite a Private Message
Du han före Pac
Har precis kopierat inlägget och skulle klistra in det här. Tack för hjälpen.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2003/12/27 :  13:27:46  Show Profile
Förstår inte riktigt, vill du ha kritiken efter du skrivit klart uppsatsen?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Henke_hinken
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/12/27 :  14:30:35  Show Profile Send Henke_hinken a Private Message
tja!
Ska försöka svara på frågorna.

1. Bäst/Intressantaste tycker jag är HemmaHos repotagen, projektortest, och test av högtalare och förstärkare i dom lite mer humana prisklasserna.
Sämst är recentioner klassisk musik, dvd-recorders och andra tester på produkter som inte tilltalar mig. "Thomas filmkrönika" som skriver mycket skit ibland, tex i nr 12 2001 där han skriver att det alltid var bättre förr, att "sagan om ringen och matrix inte kan kallas för klassiker", det kanske inte är så jävla konstigt eftersom dom gjordes nått år innan han skrev det. En film blir knappast en klassiker efter 1 år.

2. Betygsättningen kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte testat produkterna som dom betygsätter, men betygsskalan känns väl ganska ok.

3. Som sagt så är jag nog inte rätt person att svara på denna fråga eftersom min erfarenhet inte är den största, men nått som har slagit mig är att b&w, som jag tycker gör riktigt bra högtalare, aldrig får speciellt bra betyg (med nått undantag).

4. Det står fråga 3. Det måste nog bli runt 3 där.

5. Nej.

Hoppas att det är till lite hjälp iaf.

kallt ute å inge vanta
bolla häng å inge slanta
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/12/27 :  15:43:13  Show Profile Send lasselite a Private Message
Klart det hjälper:) ooops, nu har Pac gjort inlägget här så jag kan inte rätta till felet (men hoppas han läser det här och rättar till mitt fel).

ben dover: Jag vill att ni väntar med att diskutera svaren och tidningen, inte vänta med att svara:)

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000