HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hjälp! någonting är trasigt.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hapan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/12/26 :  16:36:21  Show Profile Send hapan a Private Message
halloj!

Nu är det lite kris hemma. Någonting har gått sönder :/
Min mor har pillat på min anläggning. Jag har kopplat allt till tv'n och hon hade höjt volymen på förförstärkaren och sedan tryckt in på rätt kanal.
poff sa det och nu har jag inget ljud alls. Jag har bytt ut högtalarna så det är inte någon av de som är trasiga. Jag har testat att byta kanal på förförstärkaren och med andra ljudkällor men no luck so far :/

Det som rullar hemma är en NAD S100 + McCormack DNA 0.5 Deluxe. Jag har ännu inte lyckats lokalisera vilken av denna som är trasiga,
men jag hoppas för gudsskull att det är NAD'en..

Vet någon vad som kan ha hänt? och vart jag kan få tag på reparatörer som kan fixa antingen NAD'en eller McCormacken..?


mvh /Oroliga Adam

Edited by - hapan on 2003/12/26 16:38:22

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/26 :  17:25:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skulle gissa på en säkring i NADen eller DNA'n. Öppna och kolla vet ja'.. Är det ingen garanti, så skadar de
t ju inte att titta efter.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hapan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/12/26 :  17:27:57  Show Profile Send hapan a Private Message
ok.. men hur ser säkringen ut då? Jag kan inget om elektronik :/
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2003/12/26 :  18:51:06  Show Profile Send mikethebike a Private Message


Lycka till!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

hapan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/12/26 :  19:02:48  Show Profile Send hapan a Private Message
oh tackar.. ska jag göra.. vart kan man lämna in dem då annars om det inte är det?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/26 :  22:05:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
En auktoriserad elektronikfirma, enklare fel borde alla kunna åtgärda.
Är det en garantifråga får du lämna apparaten till säljaren för vidare åtgärder.

Bravo
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/12/26 :  22:08:05  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
det där tror jag du klarar själv adam, det är som att byta proppar, du ser vilken det är som är sönder, kollar på den vad det är för modell, åker och köper en likadan och sedan byter ut den :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

hapan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/12/27 :  04:15:33  Show Profile Send hapan a Private Message
jag kollade just naden.. :/ inget fel iden.. ska öppna mccormacken imorgon...
hoppas inget allvarligt har hänt med den :((
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000