HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byta ut Cerwin vega AT 100 mot ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2003/12/26 :  17:31:43  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Tjena. Jag har ett par AT 100 som jag är ljudmässig mycket nöjd med. Jag fick dem billigt och de har grymt bra ljud för det där dova, tunga. Har haft dem utomhus och i en aula, där de verkligen lät som jag ville, men i min tvåa står de ledna coh vill kräma på. Grejen är att jag inte kan möblera om med dessa två kylskåp. Vad rekomenderar ni för högtalare som tar mindre plats, men ändå har vettig bas? Vi kan säga under 15 000:- så jag inte behöver käka nudlar hela året.

/Tack och hej.

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/12/26 :  17:42:49  Show Profile Send rowa a Private Message
Kanske ett par beggade XL Fidelity PG-1800MK3 ?



MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/26 :  18:25:04  Show Profile Send svejk a Private Message
Canton RCL eller vad dom heter. Har bara hört i butik så mitt omdöme får du ta med en nypa salt. Men ordentlig botten fanns det i dom. Borde inte vara så dyra begagnade kostade ca 15 har jag för mig.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/12/26 :  20:07:07  Show Profile Send rowa a Private Message
svejk: Du kan köpa dom i tyskland för 6-7000.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2003/12/27 :  10:05:30  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Lystnade på Canton S8 igår. Den lät rent och klart. Försäljaren körde med opåverkat ljud, men basen kom ändå fram bra. Dock inte alls som mina AT100, men det hade man ju räknat med. 14 000 skulle han ha för dem, och det går väl an om det verkligen är detta jag vill ha. Men jag vet ju liksom inte riktigt vad som gäller.

Rowa: Vad är bra med XL-högtalarna? Någon annan som har kommentar till dessa?

Svejk: Han gafflade faktiskt om RCL. Det är den lite grövre lådan? Han sade att de ska sluta tillvekas (knep?) men de kunde skramla fram ett par. Hur är dessa i jämförelse?

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000