HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inför det slutliga cd spelarköpet.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/23 :  20:24:32  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
ML 39 ser ju fin ut men 31 000 kr är ju ca 10 000 mer än planerat. Shanlingen är inte balanserad.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/12/23 :  20:33:42  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Det har funnits en Muse thalia till salu i norge. Den är balanserad och är enligt mig ordentligt mycket bättre än några av de du radat upp. Nypriset är ca 75000sek, men norska beg priset var 25000nok. Den kan dessutom utrustas med analogt inbygggt försteg av riktigt bra klass. Värd att kolla upp anser jag, vet dock inte om den finns kvar.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2003/12/24 :  00:03:50  Show Profile Send sveli a Private Message
Stefan B, kanske en ny DAC att koppla till din Copland?

Ett budgetalternativ kan vara DAC-1 från Benchmark Media. Har Toslink, BNC och AES/EBU input och fast eller variabel output på RCA eller XLR. Har också en inbyggd hörlursförstärkare med volym och går därför att koppla direkt till ett slutsteg för en "minimalist" stereo.

Denna DAC har fått mycket bra kritik med tanke på priset ($850) t ex:

"[The DAC-1 is] the lowest-priced piece of digital gear that can give sonic performance that is not just improved mid-fi, but genuinely high-end."

Se även tester på hometheaterhifi.com och audioasylum. Klassad som B i listan över "Recommended Components" i Stereophile.

De verkar sälja bra då de har slut på dem just nu. Beställde en själv i förra veckan och Benchmark hoppas få in en ny sändning nästa vecka. Kanske kommer den i tid för GBG DIY den 10:e!?

Mvh /Sven
Go to Top of Page

D-Man
Member

90 Posts

Posted - 2003/12/24 :  00:21:13  Show Profile Send D-Man a Private Message
Har testat Thule CD 150b Digit II och Audio Analogue Maestro i min anläggning. Thulen var i mina öron bättre, så tillvida att den hade ett öppnare och mer detaljerat ljud. Den var också mer spelglad. Men jag uppfattade den som lite väl ljus i min anläggning. Tyvärr kunde hade jag ingen balanserad kabel då jag testade Thulen, vilket antagligen skulle ha lyft ljudet ytterligare.

Maestron var i skarp kontrast till Thulen, betydligt mjukare och mindre detaljrik. Lite tråkigare. Kändes som att en del av detaljerna kom i skymundan med denna. Kanske en fråga om matchning med kringkomponenter i valet mellan dessa två...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000