HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vibrationsdämpning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/12 :  03:06:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kan det här vara användbart?
http://www.swedac-acoustic.se/pages/vibra.insu.htm

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/12 :  03:40:06  Show Profile Send Bravo a Private Message
Förmodligen i viss mån som allt som dämpar, men optimalt?
Måste nog testas i så fall.

Bravo
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/12/12 :  07:32:16  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Ser intressant ut Bernt.
Borde fungera att ställa elektronik på.
Pris?
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2003/12/12 :  10:36:25  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Skall man kombinera med en tung platta under elektroniken eller välja de mjukaste?

F.ö. Tyckte det var lite roligt när ett företag som installerat en gigantisk skruvkompressor ovanpå ett kontor inte förstod de i kontoret som var irriterade över stomljud.
"Men vi tog ju dämpkuddar för två ton och maskinen väger bara 600kg så bättre dämpning kan ni inte få."

Hjelm
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/13 :  04:35:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag måste kolla upp vad det kan kosta.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/12/13 :  10:25:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vi har nått liknande på jobb under våran färgblandningsmaskin. Det är en sådan där modell som skakar som 17. Jag skulle tro att dom bara tar kraftiga vibrationer och att dom behöver rejäl tyngd på sig för att fungera bra. Så kanske under ett par riktigt tunga högtalare ?

Fast jag skulle tro att dom inte fångar upp dom vibrationer vi vill bli av med utan endast grövre svängningar.
Men jag får väl ta av klossarna på maskinen o testa hemma innan jag säger förmycket.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/12/13 :  11:24:41  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
"dom behöver rejäl tyngd på sig för att fungera bra"

hehe

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/12/13 :  16:19:42  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har sett detta innan det är helt klart intressant. Vem vet det kanske är jättebra, se om du kan få provbitar Bernt och testa med.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/12/13 :  16:52:43  Show Profile Send EAR a Private Message
Påminner om de som jag har under vår värmepump och där funkar det bra.
De jag har är räfflade istället både på ovansidan och undersidan fast med räfflorna på olika håll.Tillverkade av Trelleborg AB.Det finns dämpare till det mesta bara man vet hur och varför det fungerar.
På den tiden när jag arbetade som arbetsledare på vibrationstillvekningen blev det en del specialare

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/12/24 :  02:17:12  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Base tech cloner kanske?

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000