HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare i Californien ?....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/18 :  14:11:40  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag letar efter info om ett Amerikanskt högtalarmärke vid namn Harold Beveridge (osäker på stavningen), om det är någon som kan hjälpa mig att hitta lite info så är jag tacksam.


// Jonas

Konsult hos Consulterna

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/18 :  14:58:33  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Hittade till slut info själv.

www.beveridge-audio.com


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Naimare
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/12/18 :  15:24:14  Show Profile Send Naimare a Private Message
Hej,

Jag lyssnade på Beveridge stora elektrostater med subwoofers (System 2SW) i slutet av 70-talet. Det blev starten till min HiFi-resa. Makalösa högtalare (och makalöst dyra för att vara på den tiden). Spelare "Dark Side of the Moon" via en LP12/Spatial Cohorence försteg. Lite lustig konstruktion då högtalarna spred 180 grader och skulle ställas 90 grader mot lyssnarplatsen!

Vet att det åtminstone fortfarande finns 1 eller 2 par av dessa i Sverige (bl.a. Peter Bremen har haft ett par enligt rykten).

Model 2 (med inbyggda OTL-slutsteg) nytillverkas sedan en tid tillbaka och kostar USD 44.000 direkt från tillverkaren. Med dagens dollar-kurs kanske ett fynd (!) för de som har de pengarna.....

mvh

Anders

Edited by - Naimare on 2003/12/18 15:33:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000