HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare dvd vs cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/12/18 :  11:25:40  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Hej. Nån som vet om det är några större ljudskillnad mellan Primares Cd D20 och deras dvd-spelare. Det vore ju schysst att byta ut cdn och få en ljudmässigt likvärdig dvd...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/18 :  11:33:39  Show Profile Send MartinH a Private Message
DVD är sällan likvärdiga en cd för samma pengar, men i detta fall så vet jag dock inte då det kanske är en stor priskillnad till dvdn ?!?

/M
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/18 :  11:51:20  Show Profile Send henricsson a Private Message
Om tillverkaren inte lagt ner mycket möda på bildkretsarna så skulle en tusenlapp säkert väga upp.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Pontan
Member

166 Posts

Posted - 2003/12/18 :  11:57:15  Show Profile Send Pontan a Private Message
Så vitt jag förstått funkar V25:an bra som CD medans V10 har i princip samma bildkretsar men en något sämre ljuddel. Den nya V30 vet jag inget om....

/Pontus Haglund
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/12/18 :  12:10:59  Show Profile Send jonsson a Private Message
V-25:an kan jag bara säga att jag är väldigt nöjd med!! Har inte gjort nnågon jämförelse med nån cd dock... däremot har jag lyssnat på den dyrare cd´n och primares integrerade och jämfört mot en fog kombo... I mina öron fick Fog kombon se sig ganska rejält piskad vad gällde allt!!!

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/12/18 :  12:42:23  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Hmm, ja det är väl v25:an som är intressant i så fall. Men jag vet inte riktigt eftersom jag till 96% kommer använda den enbart som cd-spelare i så fall - Men(!) de resterande 4% kommer ju att vara bra att ha =)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/12/18 :  17:19:11  Show Profile Send mucke a Private Message
Då jag är på väg över till hemmabio så har jag sålt min Cairn fog2 och köpt en Primare v 25:a i stället.
Till dom grejerna jag har nu Primare A 20 mk2 och B&W 602 s3 så tycker jag faktiskt att v 25:an låter bättre än foggen.
Nu hade jag iofs standard versionen av foggen men ändå.
Jag blev glatt överaskad av primaren faktiskt.
Att den har bra bild behöver jag väl inte säga.

Mvh Mucke

Edited by - mucke on 2003/12/18 17:20:04
Go to Top of Page

jarade
Member

66 Posts

Posted - 2003/12/18 :  17:35:07  Show Profile Send jarade a Private Message
Jag har lyssnat på och jämfört Primares D10 med deras V10 en hel del iaf, ingen större skillnad tycker jag, kanske lite bättre "3D" på den första.

mucke -> Det där är rätt knäppt egentligen, men Fog2 låter som en halvdan spelare för kanske 8k utan uppsamplingskortet, medan just den lilla brickan skickar ljudet en BRA bit upp och jämte ett antal referensspelare i dubbla prisklassen...

Svär gör man i kyrkan...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000