HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kabel *bilder*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/12 :  21:45:12  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
Jag tänkte dela med mig av min lilla centerkabel..

Det är en vanlig trefläta *2

Kaben som jag använ har vara legat å skräpat... vet inte vad det e för nått..



och utav denna blev det:










Jag upplevde en veldigt härligt mellanreg och diskant. basen vet jag inte riktigt då den sitter till centern.. den är delad till 80Hz

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/12 :  23:52:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Trevligt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/13 :  12:49:42  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
snygg snodd!
hur är kabeln uppbyggd?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/12/13 :  16:14:00  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Snygg Fläta, var har du köpt banankontakterna?
Snart dags för en lyssning igen tycker jag, kanske jag skulle komma bort till dig och hjälpa till att släpa hem din Sub till mig?
Min sub är inte klar än, grymt mycket mer jobb än jag räknat med, den kanske ser sina första elektroner framåt slutet av Jan ifall jag har tur
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/13 :  18:05:23  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
Ja hur den är uppbuggd? hm ja får ta och göra en bild..



Jeg hoppas att du förstår.. röd är + blå - (daah)
och de tredje "kabelparet" är delat, dvs en är + en - annars dom ändra paren av samma poläritet
Jag tror ni förstår, eller?

Latmasken --> Det är klar vi ska göra! jag väntar på buggbilder från dig! och det är ingen överaskning att det tog tid häller
kag lan höra mig för om jag kan fixa en bil nån dag så vi kan få lite dunk i magen
har du snackat med dazzin nått om det?
EDIT: bannanerna är en model från hifikit som jag moddade lite

Edited by - Smallsuper_man on 2003/12/13 18:08:25
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000