Som det har sagts innan så är Superbits inget speciellt utan man har tagit bort extra matrial mm och utnyttjar DVD formatet bättre för bilden och ljudet. Något som är rätt uselt är att dom mkt väl kunde utnyttja detta utan att kalla det för Superbit. Sedan så är oftast DTS spåret inte full rate utan vanliga ~750 kbps. Det finns några få ful rate DTS spår dock.
Anders P: Vilken processor har du? Flera filmer som har "Full Rate" DTS är, Warners ny-utgåva av Lethal Weapon 1, 2 og 3, samt Interview With The Vampire och Twister reg1.
Gemini: Jag har en Thule PR350B. Den är inte buggfri, men den är sunt konstruerad om man vill dubbla med bio och hifi.
För övrigt håller jag med nin. Dom har ändå inte gått hela vägen med Superbitutgivningarna. Alla utgivningar som kommer på två separata plattor, med bonusmaterialet på egen disc, tycker jag håller minst samma genomsnittliga kvalitet.
Ett exempel kan vara min R1 " Fifth element ". Den har inget som helst extramaterial förutom undertext på engelska, spanska och franska, men levereras på ETT lager. 4:3 på ena sidan och anamorfisk 16:9 på den andra.( man gjorde så på den tiden ) Det är en av dom snyggaste bildproduktioner jag har och jag har en del DVD. Slutsatsen måste bli att man inte ska stirra sig blind på bitrate. Kvaliteten på överföring och komprimering har jättemycket att säga för slutresultatet.