HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 QRS Merkuuuuurius i Hi Fi & Musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2003/12/09 :  20:38:39  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Mats Meyer Lie har lyssnat på Goliat mot David (Totem Hawk) och vi gillar texten skarpt.

Bilda dig en egen uppfattning, nu finns det ett par inspelade QRS Merkurius på :

Best Sound i Stockholm
Görans Hifi i Växjö
Malmö Hificenter
Bossanova Audio Luleå
Hifi Consult i Alingsås
Jämtljud i Östersund
Ljudcenter i Halmstad
Rhodins Hifi i Kungshamn

och; jag glömde i går:

Balance i Jönköping



Här finns info och spec: http://www.hificonsult.se/qrs_merkurius.html


Vår hemsida www.hificonsult.se är en braksucce så långt. Sedan starten 5 november har 7000 olika användare varit inne och kikat. Varje vecka kompletterar vi med nya recensioner, manualer och bilder. Missa inte sidan där vi avslöjar varför Transparent har lådor på kablarna! http://www.hificonsult.se/transparent/trans_Vad.html


mvh
Sladd
Hificonsult AB

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2003/12/10 08:44:04

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2003/12/09 :  21:19:01  Show Profile Send bruce a Private Message
Finns ett par på demo på ljudcenter här i Varberg!!!!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:16:29  Show Profile Send Aton a Private Message
David och Goliat säger du. Vi vet ju hur den kampen slutade.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:28:54  Show Profile Send n0p a Private Message
Var ligger nyhetsvärdet i denna tråd? Känns snarare som ej betald reklam.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:37:31  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message
För vissa personer kan detta vara en nyhet men också reklam för dessa märken. Tidningen som det skrivs om tycker jag är för färgad av vilka som betalar tidningens kostnader. Jag menar inte att Hifi Consult är en sådan men de finns andra.

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/10 :  00:15:03  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Inget fel att lägga ut nyheter även som generalagent... plus att de har ju banner här redan.. så obetald reklam förstår jag inte
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/12/10 :  00:28:43  Show Profile Send Sondek a Private Message
quote:
Bilda dig en egen uppfattning


Tycker jag absolut då jag har väldigt svårt att förstå mig på Mats och en del andra recensenters slutsatser i denna tidskrift.

En typisk slutsats i H&M brukar se ut ungefär så här.
Ex. Högtalare A är mest musikalisk och passar därför bäst till dom som är musikälskare!
Högtalare B går dock lite djupare i basen och förmedlar mer mikro detaljer och passar därför bäst till Hifi entusiasten!
Därför ger vi högtalare A 4:a i betyg och B 5:a i betyg.....

Så javisst! Bilda en egen uppfattning först innan ni slår till.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/10 :  01:13:02  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

"kanske ingen skada på själva skivorna, men man bör nog låta dem återfå rumstemperatur innan man lägger in dem i finstereon igen."

omistligt

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/10 :  04:09:36  Show Profile Send Bravo a Private Message
Generellt för tidningsartiklar gäller väl att man måste ta dessa omdömen med en stor nypa salt.
De kan användas som ett grovt urvalsinstrument, inte mera.
Är man intresserad gäller de egna öronen.

Bravo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2003/12/10 :  07:47:30  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Såg att det finns ett par hos Balance i Jönköping också!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/12/10 :  08:39:03  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Håller med n0p känns nästan mer som ett reklaminslag än nyhet. Vad har Hificonsults sajt, kommannde saker och antalet besökare med nyheten om högtalaren att göra?


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/10 :  08:54:54  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Öh, Que???

Om vi tar bort allt kommersiellt från Nyhetssidan....

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:25:01  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message
Tober]Reklam för vem ???

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/12/10 :  10:43:54  Show Profile Send Terminator a Private Message
Neodynium,

Finns det en koppling mellan hur lågt nyhetsvärde en utlagd nyhet här på forumet får ha och huruvida man har en köpt reklamplats på forumet?

Vänligen,
Hans
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:04:49  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Ska vi inte skippa diskussionen nu om det som inte rör produktnyheten? Det har varit för mycket tråkiga trådar på forumet nu på ett tag.

Fideljr > Jag tyckte bara att det om sajten, kommande delar där etc inte alls har nåt med nyheten i sig att göra. För vem? HifiConsult självklart så ifall.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:06:26  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Skulle dessa test ha lägre nyhetsvärde än Amerikanska SACD, Hollänska legocdspelare, Kanadensiska radioapparater eller min favorit "Analysis Plus kablar tar guld......" om kablar i en "grannkanal"....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:07:32  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Alla får lägga upp nyheter här... De som inte har någon tillhörighet till något märke/butik.. och De som har tillhörighet! Sen är det väl upp till oss att tycka om det gav något eller inte? Skulle någon överdriva otroligt mycket med posts om något märke.... med nyheter som inte gav något.. ja då skulle jag skicka ett pm till denna person och fråga vad han/hon håller på med. Men då pratar vi att spamma forumet!

Att man har betalt för reklambanner ger inga extra rättigheter på nyhetssidan... jag svarade bara på frågan att det luktade gratisreklam. Jag blir också tveksam när folk bara hugger på vissa märken/personer. Har sett många tveksamma nyhets poster här innan.. men då har ingen nämnt något!

Edit: Stavar ju som en kråka.

Mvh,

Patrick

Edited by - Neodynium on 2003/12/10 11:10:41
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:09:12  Show Profile Send ekman a Private Message
rätt komiskt att hifi&musiks rescenioner helt plötsligt har blivit referens =) jag tycker det är i det närmaste oroväckande om något får bra kritik av h&m
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:13:13  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag hade också lagt upp en länk till en såpass stor tidning.. om de hade gett mitt/mina märken bra recensioner! Folk läser ju tidningen.. reklam = försäljning i slutändan! Även i denna hobby så måste försäljarna sälja prylar och tjäna något i slutändan!

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:34:32  Show Profile Send MartinH a Private Message
En stor fördel med detta test är att det skrivits av den utormordentlige Mats Meyer-Lie, som jag personligen tycker är den bästa hifijournalisten vi har i detta land...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/10 :  12:24:57  Show Profile Send Merkurius a Private Message
"Merkuuuuurius i Hi Fi & Musik"

Va säger du!????! Är jag med i tidningen!?
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/10 :  15:06:53  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Jag håller med tober, det har varit en hel del tråkiga trådar på senare tid och undertecknad är inte utan skuld. Det här forumet är guld värt i vissa avseenden, men dömt att haverera i andra avseenden.

Här skall konsumenter och handlare, med helt skilda intressen, samsas och det är uppenbarligen inte det lättaste. Dessutom har forumet vissa spelregler som systematiskt bryts och detta åtgärdas inte. Onekligen tappar då forumet sin legitimitet.

Men som i alla andra sammanhang får man väl se till de positiva sidorna.

Vänligen

Förresten: Vilken slutsats drog MML i testet?

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/12/11 :  00:04:39  Show Profile Send redestad a Private Message
ekman sa: "jag tycker det är i det närmaste oroväckande om något får bra kritik av h&m" :-) Mitt i prick!!! Mycket väl talat, H&M tycker jag befinner sig i en rejäl utförsbacke, får själv nästan inte ut någonting av tidningen längre. Förut gav i varje fall musiksidorna något men även de tycker jag har blivit väl tunna och i många fall intetsägande - som tidningen i stort med andra ord. Stundtals blir man ju förbannad av den lama hållningen och "oproffsiga" testerna med slutsatser man ibland häpnar över. Ja ja det var bara lite personliga synpunkter, måhända lite OT.
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/12/11 :  00:16:43  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Ekman, det är vi två om!

Ja menar Canton rc-l ,bästa högtalaren under 30 000:-

inte konstigt att det ibland kommer vilsna Hifi&musik läsande typer o frågar varför dessa högtalare kallas "Party högtalare" här på forumet, när det kallats hi-end av en hifi blaska.

jo jo!

mvh

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/11 :  10:03:57  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja det tråkiga är iof att det mesta som testas får bra kritik.. Och det gör ju tyvärr att allt dras över en kam. Bra grejer tas inte på samma allvar och det är ju självklart inte kul för distributörerna..

Dock så har man i detta test tycker jag fått till en intressant och givande läsning som säger lite mer än dessa " Bästa integrerade upp till 10000:- ".. jag tycker man ska göra mer tester av detta slag och ännu bättre om man hadde mer tester av bara en produkt i taget.

/Martin
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/12/11 :  21:44:00  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Hmm..
Är Mercurius med i nya hifi&musik?
Eller är jag ute och cyklar

/Mikaell.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000