Author |
Topic |
RotelPower
Member
525 Posts |
Posted - 2003/12/28 : 23:09:53
|
Finns det pre-out på den för frontarna? |
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 00:01:31
|
inte säker men tror det, ska kolla |
Think different.
|
|
|
sir_lotto
Member
89 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 05:51:26
|
Hehe har suttit å läst i denna tråd ett par minuter..eller snarare någon halvtimme Det är väldigt roligt att sitta å läsa om dessa klassiska resonemang som läggs fram kanske 50 ggr i rad. "Min jänkar V8 på 6.5 liter med turbo måste knäcka din F-1 bil som bara har en 3.5 liters motor utan turbo, för min pappa sa att(som är blöj försäljare): större motor volym är lika med mer kraft, vilket borde bidra till en snabbare bil, så är det bara!!!" HAHA..eeehh..öhh
Tack å bockar för all lektyr ni gav mig Som sagt skratt förlänger livet.. |
We live in an age when pizza gets to your home before the police |
Edited by - sir_lotto on 2003/12/29 06:03:33 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 07:35:40
|
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 08:34:09
|
Jag har en digital motor...så min måste vara bäst... |
Konsult hos Consulterna |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 10:29:00
|
Jag är helt övertygad om att vi står mitt i ett paradigmskifte och de som inte hakar på det nya tåget kommer att ha en tynande tillvaro (Det kommer fortfarande finnas en marknad för typ jättekrellar).
Hur många av er skuille köpa en mekanisk miniräknare idag? Annat än som ren kuriosa. |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 11:45:44
|
Vi som MINNS när de "små" (de var inte så små i början med lysande röda fyrkantssiffror) räknarna kom kommer också ihåg att det inte blev någon ordning alls innan de etablerade tog hand om ruljangsen.
Fast nu är det de etablerade som leder oss in i framtiden? Hmmm, så osjälviskt av dem Jag väntar på den massiva reklamen som till 100% borde varit här om de uppfunnit hjulet igen och hade en produkt som spelade skjortan av allt upp till 5 eller 50 gånger pengarna.
Just denna gång verkar marknadskrafterna inte tycka att det skulle löna sig? Mysko...
Vad gör jag i denna tråden, hade inte jag slutat läsa? Hmmm, det kunde väl vara kul om vi når 20 sidor, tänk 500 inlägg om
Roligt med forum, alla får vara med och tycka, demokrati i sin yttersta tappning !
mvh
sladd (som fortfarande inte hört Pannan och absolut inte vill såga den och absolut kommer att provlyssna på denna megahit in spe)
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
lasselite
Semesterfirare
138 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 11:50:30
|
Sladd> nu väntar vi bara på Arne:) |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 12:18:14
|
Jag har heller inte hört Panasonicen, men utifrån den teknik som den och andra (kanske speciellt andra där man har lite mer fason på motkopplingen), så är jag övertygade om att framtiden ligger i denna teknik eller nån ngt derivat därav.
Panasonicen kommer säkerligen aldrig att slå ut nåt i den tyngre skolan. Lite för sunkiga kontakter osv på den.... men tekniken i sig kommer alldeles säkert ha en mycket betydande marknadsandel redan inom kort låt oss säga 5-7 år. Om 10 år kommer de gamla stegen med "analog" att vara en raritet för hifi-nerdar (ungefär som rörsteg och vinyl är bland hifi-nostaliker idag). Det kommer att finnas en marknad men det som kommer att sälja är den nya tekniken.
Och på prat om att vara etablerad så är ju Matsushita ett av de största företagen i världen inom området elektronik. (Matsushita=National/Panasonic/Technics/JVC osv) så är det med att inte vara etablerad som problemet finns så kan just den delen anses vara eliminerad. |
|
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 12:18:28
|
digital förstärkare = digitalt från skiva (cd, dvd, DVD-A, SACD) till slutsteg eller ? fattar jag det rätt ??? |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 15:29:45
|
quote: Om 10 år kommer de gamla stegen med "analog" att vara en raritet för hifi-nerdar (ungefär som rörsteg och vinyl är bland hifi-nostaliker idag). Det kommer att finnas en marknad men det som kommer att sälja är den nya tekniken.
Oj, nja eftersom det är knappast är hifi-nostaliker som driver upp vinylförsäljningen idag så säger jag: vänta och se. Tycker denna tråden visar bra på hur människor hoppas och tror på tekniska framsteg, men teknik tar tid. OM denna förstärkare (som jag fortfarande är intresserad av för min HT projekt) skulle vara så bra så HADE det varit mer uppmärksammad i tidningar. Ta det lugnt, ta en toy och se vad som händer istället. |
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 15:41:02
|
RotelPower:
Det finns ingen dedikerad preout för frontarna men det finns en secondary main out för multirum typ. Denna sec.out skickar enl. manualen ut frontsingnalerna H+V t.ex. fr. en 6.1 signal in så skickas frontsignalerna ut.
Från en som har testat denna och äger den, den slog inte mitt ML steg (MarkLevinson för de som inte fattade det, kan iofs oxå stå f. MartinLogan) men skillnaden var inte så stor som highendsjälen ville - tyvärr |
Think different.
|
|
|
RotelPower
Member
525 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 17:32:12
|
Lelle: Så man koppla på ett slutsteg där som på en vanlig pre-out om jag fattat det rätt? |
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 17:54:24
|
Fortfarande upphissade förväntningar! Undrar om den kan vara lika bra för pengarna som Philips 963SA är...? Då är det verkligen något i hästväg! |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 18:03:16
|
Aderton sidor, att ni ides... Jag tror iofs att digitaltekniken kommer att ta över, men som vid alla skiften tar det tid, och tid innan det blir riktigt bra. |
Bravo |
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 19:44:50
|
RotelPower:
Så har jag oxå fattat det efter att ha läst manualen, finns en bild på en förstärkare som skall kopplas dit.
Har dock inte fattat hur man justerar volymen ut via den utgången, står inget om det.
Kanske bäst att kontakta panasonic o höra sig för hur det ligger till innan du springer o köper en... |
Think different.
|
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 20:16:01
|
Till Marbrink
Jag har en philips 963sa..........och ja den är minst sagt lika bra för pengarna!!!!!!!! |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
Per2
Member
241 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 10:56:51
|
Lelle:
Har du testat apparaten med coax digitalkabel eller RCA?
|
Simon Sachs Ståhl |
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 12:02:32
|
RCA (analogt), använde P som "slutsteg" o kopplade in försteget på en av linein. |
Think different.
|
Edited by - Lelle on 2004/01/02 12:03:26 |
|
|
Per2
Member
241 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 18:25:07
|
Lelle: Testa det gärna som ren förstärkare med coax digitalkabel. Det vore kul att höra vad du upplever för några andra skillander då. |
Simon Sachs Ståhl |
|
|
RotelPower
Member
525 Posts |
Posted - 2004/01/18 : 02:33:06
|
Lelle: Aha, det kanske är bara full volym på den utgången så man måste koppla in en vanlig förstärkare och inte ett slutsteg (om man inte vill ha full volym förstås).
Fast nu är det inte lika aktuellt för mig längre (pre-out behövs inte längre) då jag har separerat hembion med stereon så nu kanske man ska kika närmare på den? |
|
Edited by - RotelPower on 2004/01/18 02:33:53 |
|
|
Lelle
Member
324 Posts |
Posted - 2004/01/18 : 15:01:01
|
Nä, du ställer in P´s volym på kl.12 ungefär sen regleras mastervolymen i försteget som man har kopplat till P (man kan säga att man endast utnyttjar P´s slutsteg även om signalen tyvärr går igenom dess försteg oxå). Som ni kan se några hundra sidor bakåt i denna tråd så gjordes ett test mot ett MarkLevinson 23.5 slutsteg.
Jag är lat av naturen därför har jag inte orkat koppla bort P ur installationen i köket där den nu står och spelar mycket bra i en 5.1 uppsättning, därav inget mer testande just nu för min del. |
Think different.
|
|
|
DonMega
Member
184 Posts |
Posted - 2004/01/24 : 12:47:50
|
Hej! Jag är helt knäckt över de nya digitala förstärkarna. Jag har lagt ner tusentals kronor på kablar för och slutsteg cd/dvd mm...
Så lyssnar jag på min sambos Sharp 1-bit ministereo och det låter sjukt bra, jag har aldrig hört så rena röster förut. Den sopar mattan med mitt Rotel för/slutsteg tyvärr. Så det blir att sälja av min hifi och njuta av Sharpén vilket jag tycker känns helt otroligt. Hur kan den lilla skiten låta så bra. |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/01/24 : 14:37:58
|
Knäckt? Se till vad du kan göra av pengarna för Rotelkombinationen istället!
Tycker också det hela verkar asgrymt.. men lite (inbyggd) skeptisism infinner sig ändå. Konstigt.
Om några år kan vi (entusiaster undantagna) nog glömma den analoga biten före slutsteg. Hoppas det iaf, det blir ju så billigt. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/01/24 : 14:39:59
|
En reflektion bara.. hade ingen jämförelse med analoga förstärkare gjorts i denhära tråden hade vi kanske sett en, max två sidor om Panasonicen - men nu ist 18 sidor. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Topic |
|