HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Myryad Cameo Theatre?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/12/08 :  11:40:41  Show Profile Send stargazer a Private Message
Är det någon som har provat Myryad's Cameo Theatre ordentligt?
Har en mycket god vän som så när köpt Linn Classik Movie men tyckt den var för dyr, och nu finns ju Myryad'en med liknande koncept för 10 000 mindre

Jag har bara helt kort lyssnat på musik (2-kanals) på den via SF Grand Piano och det lät förbluffande bra! Jag blev riktigt imponerad av det lilla jag hörde. Sen är den ju liten å läcker oxå

Därför undrar jag om någon har testat
- bildprestanda?
(den sägs ju ha mkt gemensamt tekniskt med Myryads singelDVD,
det lovar ju gott)
- flerkanalsprestanda film?
- flerkanalsprestanda musik?
- övrigt?

/ stargazer

Edited by - stargazer on 2003/12/08 15:18:58

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/12/08 :  19:51:39  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Bossanova i Luleå har den hemma. Tyvär så har bossa ingen bild-förmedlare än, och inte jag häller, än!.

Var ju väldigt liten och med 6steg inbyggt tror jag, ett minus var högtalar-terminalerna som inte var av trevligaste sorten, såg jag. Men det kan man nog leva med.

mvh/ siffernisse

Edited by - Siffernisse on 2003/12/08 19:53:01
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/12/08 :  21:29:01  Show Profile Send stargazer a Private Message
Vad jag vet så är en projj på ingång hos bossa nästa vecka, men janne var väl lite skeptisk till leverans p.g.a. att tomtefar är i antågande och i juletider så är löften om leveranstider från leverantörer inte mycket värda

Så därav frågan, liksom. tänkte att någon på forumet har provat video- och/eller flerkanalsprestanda på den.

Kom igen nu forumvänner, ni är ju ett par tusen medlemmar! Nån måste väl ha provat den?

Som sagt, 2-kanalsprestanda har jag provat - lät mycket lovande! Och features verkar den ha så det räcker och blir över. Snygg, smart och välljudande. Men visst är det B-aktigt med klämlister för högtalarkablarna (urrrrkkk).

Vore spännande att testa mot Classik Movie, som måste stå som referensen i denna genré. En kalasmaskin på både bild och ljud.
MEN - Är Classik Movie värd 10' mer? Ljudmässigt? Bildmässigt? Featuremässigt?

Har en polare som är het på båda maskinerna, så det är inte jag som handlar (jag e ingen hemmabioentusiast - jag är bara gammaldags 2-kanalare ).

Cheers / stargazer

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000