HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Söndagsmorgonskiva V45, Stevie Ray Vaughan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2003/12/07 :  10:04:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Halloj,

då var det dags för en bra start på en Söndagsmorgon igen

Jag och StefanB var hemma hos Plind häromdagen för en hifi-fika. Som vanligt slår plind oss med hästlängder vad det gäller fikat... Den mannen borde nog egentligen jobba i ett kök, han trollar fram mycket välsmak med enkla medel

Nog om det, vi satt där och snackades vid och Plind lotsade oss igenom hans skivsamling. Rätt som det var satte han på riktigt rökig blues rock. Det var klart njutbart så jag frågade om jag fick låna plattan?

Det fick jag och det är därför jag sitter här och plitar nu...

Skivan jag lånade är en samlingsplatta med Stevie Ray Vaughan som heter "Couldn't Stand The Weather"



Jag har aldrig tidigare givit Stevie Ray en chans, men som vanligt så bär förutfattade meningar åt fel håll .

Det rockar något så in i norden om Stevie Ray och hans band Double Trouble. Det är ren och rak bluesrock utan krussiduller, underbart!

När "Tin pan alley", spår 6, kom på var det svårt att inte börja rysa. En otroligt bra låt med en helhet och känslomättnad som är otroligt skön. Vilken gudabenådad gitarrist!

Ja vad kan jag säga mer än, Tack Plind!!!!

Som nymornad Stevie Ray fan vill man naturligtvis ha lite nya skivor. Finns det någon som kan ge mig lite bra råd om vilka skivor jag skall satsa på att skaffa

Vänligen, Pac

P.S

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/07 :  10:34:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har flera stycken, dom är bra allihop, "Soul to soul" och "The sky is crying" är två jättebra plattor.
"Texas Flood", "Couldn't stand the weather" och "In step" har jag också.
Stevie Ray´s äldre brorsa Jimmie Vaughan har ocks en del bra plattor, jag har "Strange pleasure" och en eller två plattor med hans grupp "The Fabulous Thunderbirds". Dessutom har jag en platta som Jimmie och Stevie Ray gjorde tillsammans strax innan Stevie Ray omkom, den heter "Family style"

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/12/07 :  10:42:23  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Jag har "Couldn't Stand The Weather" och "Soul to soul", svänger rejält och härlig närvaro. Soul to soul är väl min favorit.

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/12/07 :  11:11:19  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köp allt du hittar!

(är verkligen "Couldn´t stand..." en samlingsplatta?)

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/07 :  11:23:12  Show Profile Send svejk a Private Message
Till er alla SRW fans. Kolla denna länk på en reankation av SRV har sett Hiatt 3 gånger och det har varit grymt bra. Han brukar dyka upp någon gång varje år i Svedala och riva av ett gäng spelningar. Klart tjänstefel att missa om man diggar SRV!

http://www.chrishiatt.com/


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/12/07 :  12:20:45  Show Profile Send srv a Private Message
Härligt att SRV lockar fler lyssnare . Chris Hiatt kan jag verkligen rekommendera LIVE. Hans skivor är inget vidare faktiskt. Har sett Hiatt 2 gånger. Han plagierar SRV rakt av, samt kör några egna låtar. Men som han gör det. Kommer han hit gå och se han.
Bästa skivan med SRV, mycket svårt val. Tja, The Sky Is Cryin´är min favorit. Texas Flood ett måste för fansen, finns även på SACD. Sen finns det några riktigt bra DVD-Live med han.
Couldn't Stand The Weather är ej en samlingsplatta, dock finns den på SACD med några bonustracks.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/12/08 :  19:42:04  Show Profile Send filkingian a Private Message
Live at the El Mocombo (dvd) var för mig en mycket trevlig upplevelse

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/12/08 :  20:22:43  Show Profile Send x2000 a Private Message
hejsan

det kom en samlingscd med srv tidigare i år
- the essential srv and double trouble
på epicrecords mkt bra
ni vet väl att srv spelar på jennifer warnes
"famous blue raincoat" närmare bestämt på spår ett: "first we take manhattan"? tänkte väl det

pac> har du inte terry evans - walk that walk (telarc)
eller något annat med terry evans
så är det bara att ta sig till skivhugget :)
blues/soul av bästa märke

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/08 :  20:32:13  Show Profile Send svejk a Private Message
För alla SRV diggare rekomenderar jag att lyssna in Lonnie Mack Memphis Wham från 63 en platta som har influerat SRV mycket, han hann säkerligen spela sönder några ex!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000