Author |
Topic |
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/02 : 16:10:07
|
HFLS-1 kan jag utlova. Som det ser ut kommer min OTL att driva dom. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/03 : 08:36:23
|
Nu är det en vecka kvar till träffen den 10/1 2004. Igår skickade jag ut PM till alla jag vet som uttryckt intresse för att vara med. Om någon intresserad inte har fått PMet med tid, vägbeskrivning mm så skicka ett PM till mig så löser vi detta. Jag och Dimitri kommer att köra dit en del av mina grejor redan på fredag kväll. På lördag kommer jag att vara i lokalerna från 11. På dörren i hus 7 sätter vi upp ett anslag med telefonnummer att ringa för den som vill komma in, dörren är nämligen låst hela tiden. Här är det: Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Medicin-institutionens lokaler http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mop=cs&mapstate=7%3B1270398%3B6402299%3B0%3B1270168%3B6402558%3B1270629%3B6402041%3B&mapcomp=%3B%3B%3BArvid+Wallgrens+Backe%3B%3B%3B%3BG%F6teborg+kommun%3B%3B%3B%3B%3B1270400.0%3B6402301.0%3B0%3B0&heading_exact=&stq=0&nearby=&ns=
Det kommer att vara lite loppmarknad för diverse komponenter, ta med om du vill sälja. Jag hoppas att detta blir en rolig träff som man kommer att minnas länge!
Här kommer senaste uppdaterade listan över grejor som skall vara med: Pac: HFLS1, tubetraps. Bernt: 2 st OTL-slutsteg (DIY Transcendent T8 plus upphottad version T12), Theta (köpe)rörslutsteg, DIY-försteg Transcendent GG, Hybridhögtalare med banddiskanter och Audaxbasar, Dipolbasar, Thorens TD321 Skivspelare (och CD+Dac om inget bättre än mitt dyker upp) Philips HD890 hörlurar. P-A: Hörlursförstärkare, Sennheiserlurar HD545, två vinylsteg, Yamaha CD-spelare, ev. skivspelare JVC. Nagref: EPS-1 högtalare + komplett anläggning Dimitri: World Audio Design Kit34, NLE riia och lite kablar. Mattiasa: Stativhögtalare T&P C23 + Eton holmgrenstefan: Högtalare. Peter S: Betongskivspelare, försteg, två monoblock med 807-rör, transmissionline sub. StefanB: ICE Power förstärkare. GALTIS kanske? Snälla... det finns frivilliga bärare kan jag meddela. tengil: Tangbandare med W3-871S, Baslådor med peerless 315SWR, komplett hembiorigg, med projektor och hela paketet. nikon: stativare bestående av T&P C11 samt Eton 5" plind: Tvåvägs scanspeakstativare 8546+9500+8"slavbas(seas). zie: Zen head amplifier (eventuellt) jari: Balanserad Belden 89259 signalkabel Audio Nicke: B&W N805 kloner, interconnects gjorda på cat 5e kabel o fläta ala svalander. Bosse: Slutsteg med EL84or Ranefjord: Kablar Pabo: Balanserat 150W slutsteg Bo Hansson: Tonarm (Kanske Bo kan ta med opus3-skivor och annat kul, ska kolla upp detta) Jonas: Batteridriven RIAA-förstärkare dawen: KR, högtalare tillverkade av henricsson Fostexkid: "Fuling SE" (rörslutsteg i datorlåda) Uniper: Försteg á la Allen Wright, en komplett diy-mini-anläggning. Anders Enquist: Försteg "Lyra" baserat på AR SP6B och Jean Hiragas Le Prepre, dessutom Supply kort och en renoverad panel Quad ESL 57 visas (dock ej lyssning). Tobbe L: Dynaco Mk III slutsteg MartinX: Försteg med linje och riia, Hörlursförstärkare med Beyerdynamic DT811 lurar. Pioneer PD-S 901 cdspelare. MatsT: Svårt modifierad Sony SACD XB-940 med rörutgångssteg, 100VA isolationstransformator kombinerad med nätfilter, renoverad panel till ESL-63. e6jonas med kompis: 1 par HFLS och ev 1 par ProAc cloner
PM-a mig om något är fel på listan eller om något du ska ta med dig saknas! Glöm inte att PM-a mig om du tänker komma också. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
Edited by - Bernt Jansson on 2004/01/08 01:32:17 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/01/03 : 18:10:09
|
Det låter som att det kommer bli mkt lyssnade. Kul med så mkt folk. Nästa gång det blir nån DIY-träff,,,lite närmare hemma, så lovar jag att komma. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2004/01/05 : 11:46:35
|
Det verkar kanske komma folk från Danmark också.
Jag vill uppmana alla som har byggt själva att ta med schema på era grejor. Då blir det lite roligare om vi ska tjôta kretsteknik också. Jag tar med scheman på mina grejor samt mitt ofödda Gainclonemonster. |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/05 : 13:54:37
|
Det stämmer, jag har fått mail om besök från Danmark. OBS! Flera intressanta byggen har tillkommit på listan. |
MVH Bernt Mitt system
|
Edited by - Bernt Jansson on 2004/01/05 14:15:18 |
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2004/01/06 : 10:47:09
|
Hej!
Jag är ny medlem sedan några dagar och är intresserad av att deltaga, jag har inte hunnit sätta ihop någon presentation av mig själv men min hemsida har information om vad jag sysslar med och lyssnar på http://user.tninet.se/~vhw129w/mt_audio_design/
Jag tänkte ta med en Sony SACD XB-940 modifierad med klocka från www.diyhifisupply.com och DSD-signalen tagen direkt via transformator och passivt filter till ett rörutgångssteg med ECC82 i my-följarkoppling. Den är inte helt färdigoptimerad men det är ett intressant DIY-projekt för många tror jag och jag får väl lägga in en ny tråd med information om den vid tillfälle.
Dessutom tänkte jag ta med en 100VA isolationstransformator kombinerad med nätfilter, sekundärsidan är mittjordad och nätsladden blir således balanserad med kraftigt reducerat störfält som resultat. Dessutom flyter jorden och jordströmmar i kablage och apparat reduceras.
Jag håller också på med ett par ESL-63 med 4 extra baspaneler men de är inte helt färdigutvecklade och dessutom för stora att transportera i bil så de kommer inte med.
Jag såg att Anders Enquist skulle ta med en renoverad panel till ESL-57 och om intresse finns kan jag ta med en renoverad panel till ESL-63 och visa upp plastfilmen som används. |
|
|
Dimitri
Member
1050 Posts |
Posted - 2004/01/06 : 17:45:18
|
Välkomen Mats Både till forumet och till diymötet. Glöm inte att PM-a Bernt ang detaljer. Dimitri |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/07 : 00:14:50
|
Hej Mats! Jag har varit inne på din hemsida förut. Den där CD-spelaren verkar MYCKET intressant. Jag sätter upp rubbet på listan. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/07 : 00:39:24
|
För säkerhets skull: Ta med kablar till era grejor, så vi inte får brist på sånt, det vore ju fånigt. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
tengil
Member
331 Posts |
Posted - 2004/01/07 : 08:57:56
|
Hej alla DIY-vänner!
Det slog mig nu, medan jag sitter och dreglar framför pryl-listan, att mina planer om att deltaga går i kras. Idiotiskt att komma på det nu, men jag fick en londonresa i julklapp. Avfärd imorgon. Kommer dock hem runt 16.00 på Lördag.. Kanske finns även då några projekt att spana in?
Att visa upp mina projekt däremot, det kanske jag får glömma..
jaja.. ingen idé att hänga läpp! Räkna med mig från 16.00!! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/07 : 09:56:59
|
Då hinns inte hembioriggen med kanske? Du får göra som du vill, Högtalarna vill vi ju se i alla fall. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 13:41:44
|
I morgon Lördag 10/1 är det dags! Glöm inte att ta med favoritskivorna. Gärna vinyl också. De som ska ha med grejor bör ta med sig kablar, inklusive grenuttag för strömmen. Jag räknar med att det kommer att vara folk i lokalen från 11.00.
VÄLKOMNA!!!
MVH |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Rapid
Member
267 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 13:51:54
|
Ni snackade om mätutrustning. Jag har en behringer ECM8000 mätmic och en behringer DEQ2496. Jag har också en micförstärkare så man kan koppla micen till datorn och mäta med speaker workshop. Hur bra micförstärkaren är vet jag inte, men jag har gjort lite mätningar. Finns det intresse så sig till. |
|
|
Neodynium
Member
2170 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 14:39:38
|
Jag och Joakim, Vr8 på forumet kommer upp och hälsar på! Vr8 har med lite diy kablar av den tyngre klassen.. 2ggr högtalarkablar (single) och 2grr Rca Signalkablar!! Hur tusan vi hittar dit vet jag dock inte... kartan säger mig inte mycket. Pmar Pac och Bernt om lite hjälp där! hehe
|
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 14:42:17
|
Neodynium; Jag skall oxå köra upp till gtb från halmstad och tror mig kunna vägen. Kanske kan vi konferera eller köra i formation så att ni hittar...
/Nicke |
Stavar som en kratta bara så ni vet;-)) /Nicke |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 14:47:55
|
Bernt har pm.
Här är en till vilsen själ som just insett att man har möjlighet att deltaga. Om det nu finns plats kvar så kommer jag gärna och lyssnar och snackar mängder med dynga...
/Tux |
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 15:42:45
|
Dynga behöver du inte snacka nödvändigtvis.... Men du får gärna komma! |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 18:10:48
|
I sista stund har jag bestämt mig. Det har tidigare nämnts att Linnéstaden har flera trevliga krogar att erbjuda, vilket också är helt sant. För den som inte orkar, har tid, lust eller råd att besöka någon av dessa, kommer jag att erbjuda pastasallad med kyckling. Har inte tidigare nämnt det, men jag råkar ju faktiskt arbeta som kock. (Helt otroligt att man har en ledig lördag, i den branschen!) Kommer alltså ställa mej och förbereda lite ikväll, och göra färdigt imorgon bitti och stoppa i aluminiumformar. Kommer att säljas för en billig peng så länge det räcker. Bara så ni vet... // ILLY // |
Militant cyklist. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 18:28:05
|
Glöm inte kameror, så att vi som inte har möjlighet att deltaga kan få ta del av grejorna som visas. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
markusA
Member
578 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 18:46:23
|
Jag kommer att ta med mig en uppsättning BDR Cones eller kanke nöjer mig med en cone som passar lagom i fickan. =) |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 18:47:53
|
ILLY!
Vilket juste bidrag. Mat gör ju att man orkar längre och därmad kan ta in ännu mer av de läckra alstren som kommer!
Jag ser verkligen fram emot att få kolla in alla justa/läckra/roliga/galna/inovativa/... prylar i morgon!
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6798 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 19:28:41
|
Jag tar med lite vinyl för den som förväntar sig jazz och annat i den stil får tänka om. Jag skall gå igenom vinylskåpet en gång till. /Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 19:34:55
|
*AVIS*
Vill oxå åka
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
HLindgren
Member
1143 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 20:45:29
|
Kamran är laddad, nån som tar med sig pc???Om man skulle behöva tömma kamran på bilder |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
|
|
gammelnalle
Member
617 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 22:24:18
|
Jag avundas er alla som åker dit i morgon.... Önskar jag kunde vara med. Hoppas ni får en jättetrevlig dag!!! mvh björn |
Den som hittar några stavfel får behålla dessa |
|
|
Topic |
|