HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Billiga absorbenter..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/12/04 :  14:04:27  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
vet inte om det är en nyhet men sprang på detta nyss:

JJ Labs har 2st skivor på 2x1m dämpplattor i skumplast för endast 595 riksdaler. Jag tycker det låter väldigt billigt.. bra för att döda oönskade sidoreflexer kanske?



Finns på http://www.jam.se/mikrofon.htm , en bit ner på sidan.

// J

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/04 :  14:42:09  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Intressant!

Synd bara att det inte står nått om absorbtionskoefficient.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/12/04 :  15:52:16  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Japp dåligt med info jag vet.. Har försökt att skumma igenom nätet lite efter mera matnyttig info men ej lyckats hitta nåt av värde. Om någon vet mera om JJLabs absorbenter får ni gärna posta det här.

// Jouni
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/04 :  19:00:13  Show Profile Send Bravo a Private Message
Dessutom fanns denna produkt "Stage Absorb Backdrop" 3*7 m. för 1000:- inklusive frakt.

Bravo
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/12/04 :  20:05:05  Show Profile Send Amund a Private Message
Jag har just dem som säljs på Jam.
Vet inte vilka frekvenser som dämpas mest men reflexer dämpas effektivt. Tycker det är ett väldigt bra och billigt alternativ att kanske börja med.
Gson76 vet jag använder samma, även ett par olika studios i GBG.

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/04 :  20:55:18  Show Profile Send svejk a Private Message
Har gjort tupetraps av sådana plattor. Tog ett papprör som går att få hos matthandlare är 2 meter långa 16-18 cm i diameter limma fast dom de räckte exakt runt. Fungerar okej tror dom både diffuserar och absorberar inte lika bra som proffs prylar men en okej kompromiss.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2003/12/04 :  23:52:03  Show Profile Send Gus a Private Message
Jag använder några kvadrat av denna dämpning sedan en tid.
Tyvärr kan jag inte uttala mig om hur dom fungerar "separat" s.a.s.
eftersom dom ingår i en dämpvägg bestående av bl.a. gullfiber och masonit.Vad jag däremot kan uttala mig om är att jag fick vad jag betalade för vad det gäller kvalitet.På en del av dessa var ena kanten "lövtunn" mellan "topparna",motsatta sidan var ca.femton millimeter tjock.
Dom var inte heller skurna på samma ledd,gjorde inget i mitt fall eftersom jag har spänt upp tyg över det hela.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/05 :  00:54:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
epkpeng: JAM brukar vaar bra att ha att göra med, så det är nog bara att slå en signal och höra ang. absorbtionskoefficienten.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/05 :  04:50:24  Show Profile Send Bravo a Private Message
Någon som testat "Stage Absorb Backdrop"? se ovan.
Funderar på att använda som drapperier framför dörröppningar och för fönstren bakom huvudet när jag lyssnar.

Bravo
Go to Top of Page

Cheiron
Starting Member

43 Posts

Posted - 2003/12/05 :  11:00:26  Show Profile Send Cheiron a Private Message
Jag har dom från www.hifikit.se och dom fungerar mkt bra. Bra kvalitet också, annat än vad Ljudia säljer (j****a skit!). www.brl.se har också väldigt fina från visaton.

Edited by - Cheiron on 2003/12/05 11:01:11
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/12/05 :  23:39:00  Show Profile Send Margaux a Private Message
Samma som jag har.

Jag köpte dem på Odengatan i Sthlm. De fanns i 4 och 6 cm:s djup.

Jag köpte 6 cm för det priset men vill minnas att det var efter prutning eftersom jag köpte så mycket.

De fungerar ialla fall mkt bra. Snygga är de dock inte så jag har klätt in absorbenterna på sidan och i taket. Framför dämpväggen har jag draperier som jag kan dra för.

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/12/11 :  10:54:04  Show Profile Send Soulman a Private Message
Cheiron -> Tack för tipset om absorbenter på brl. Jag köpte 6 st igår och kommer att ha massor av kul julpyssel när jag skall bygga ramar och spänna tyg framför dem

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000