HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny B A S högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kurt
Member

219 Posts

Posted - 2003/11/22 :  00:13:51  Show Profile Send kurt a Private Message
Nyhet:

B A S, British Audio System introducerar ny monitorhögtalare!
Efter år av nöjda kunder med bl a succen SM 150N introduduceras nu KPC 23S. Här talar vi riktig monitorkvalite. Ljudet är hörbart bättre. Högtalaren är konstruerad av Jock Hornbyee. Jock har arbetat på NOSa med jättehemliga saker, men de är jättebra. Han har funnit att membran kan svänga i takt med musiken vilket bl a används i en rad stadshemliga projekt.Därför kan vi inte berätta mer än att det har med elektroner att göra. Dessa har olika spin beroende på. Ibland fungerar dom som ström också. Många kunder är jättenöjda bl a med distributionssystemet med bilar på stormarknadsparkeringar där våra kunder inte har kunnat tacka nej till våra fantastiska erbjudanden. Jock Hornbyee har också visat betydelsen av att hela lådan svänger med musiken. Därför utförs alla våra högtalare i patenterad 5mm spånplatta. Vår hemsida är är fulll av insändare från nöjda kunder. En kund kungjorde att när han hade kopplat in ett par KPC 23S så började även hans 33 år gamla svartvita TV att visa färg! I en exklusiv intervju i Audifilon säger Jock Hornbee att han tyvärr inte kan förklara mer för det är jättehemligt. Audifilon ger dock B A S högtalarna strålande recensioner och rankar dom i grupp 1B. Alltså är dom kanonbra. Även guldöron som Ingvar "Ledaren" Svensson och Ville "Vetrinären" Forsen ger dom toppbetyg. Dom som inte tror på konceptet måste givetvis prova själv innan dom kan avfärda dessa högtalare. Vi tror inte på blindtester säger Jock Hornbyee, jag själv är bara döv.

Kurt
Edit: epkpeng

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2003/11/22 :  00:20:32  Show Profile Send allbinn a Private Message

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/11/22 :  00:44:42  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Skitkul kurt, och
Vad vill du uppnå
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/22 :  03:13:38  Show Profile Send Bravo a Private Message

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/22 :  14:27:21  Show Profile Send MartinH a Private Message
Är det nissen från hifimagasinet.se som har kommit över till oss för ett gästspel eller ???
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/11/25 :  16:54:01  Show Profile Send rowa a Private Message
Saknar styckeindelning, jobbigt att läsa kurts inlägg

MVH/ Niklas

Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/11/25 :  20:19:13  Show Profile Send JM a Private Message
! Mycket träffande ! ;)

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/29 :  16:47:24  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tycker inte alls att dessa skall få utrymme här.Topicen bör plockas bort. Det är ren och skär lurendrejeri. Kristofer
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/03 :  09:31:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
Var inte denna tråd låst för nån dag sen ???
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/03 :  10:03:47  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
MartinH:
Stämmer, sånär som att den var flyttad, och inte låst.
Det var jag som var något för ivrig och "man är väl inte sämre politiker än att man har rätt att ändra sig"?

Alla förstår väl att det lurendrejeri?!!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/12/03 :  13:06:24  Show Profile Send JM a Private Message
epkpeng ! Mycket bra att du släppte in tråden igen ! Alla borde väl förstå att det är ett skämt.. Jag tycker det är riktigt kul !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/09 :  22:32:25  Show Profile Send henricsson a Private Message

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2003/12/10 :  11:16:32  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Vad kostar dom då?

Stereo Audio
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/11 :  10:44:23  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Är det någon mer än jag som faktiskt lyssnat på dessa högtalare?
Fick in en kund i butiken för ett par år sedan som köpt just dessa högtalare på Arlanda!!! Jag tyckte att vi skulle testa dessa och jämföra med ett par billiga Audio Pro stativhögtalare (1300:-/par) som redan var inkopplade. Han blev lite sned när han märkte att dom små Audio Pro högtalarna lät bättre i alla register, t.o.m. basen fast BAS 150 är en golvhögtalare! Han undrade då om jag ville byta men jag sa "nej tack".

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/12/11 :  19:40:06  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hade två klasspolare på chalmers som blev pålurade var sitt par. Nästan synd att berätta, men de gav 6000:-/paret... De tyckte det verkade lite lite skumt till att börja med så de ringde en annan klasskompis som de trodde hade koll och bad honom komma ner på gatan och kolla. Han tyckte de såg helt ok ut och sa till dem att slå till ni. Grabbarna i vanen var nog rätt nöjda.
Synd att vanligt folk ska bli pålurade såna här grejer, men så är det.

MVH

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/12/11 :  22:22:37  Show Profile Send patrikf a Private Message

Försäljningsargumenten verkar bekanta, men det jag tänker på tas av många på blodigt allvar. Kanske är det därför som skälmstycket retar en del!?

Edited by - patrikf on 2003/12/12 16:02:02
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000