Author |
Topic |
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2003/11/15 : 09:07:15
|
Vad? 2 dagar av berättelser, demonstrationer och provokationer av och med hifiutrustning.
Några ämnen:
- 4 små sladdar för en kvarts miljon, e de vettigt de? - MP3 är också ett format - för bäbisar. - Hifi är nästan gratis! - Ingenting har blivit bättre sedan 70-talet - Min fru förstår mig inte…
Var? På Jämtljud i Östersund
Vem? Ingemar "Sladd" Carlsson från Hifi Consult AB spelar och berättar. Utrustningen är monsterförstärkaren Bladelius Grendel, nya rökaren i krysset Advantage Thor, kablar från Transparent, högtalare Saturnus, Merkurius & Luna från svenska QRS.
När? Fredag & lördag 21-22 Nov
Klockan? Fredag kl 15.00 och 17.00 Lördag kl 11.00 och 13.00
Varmt välkomna till Östersund!
, |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2003/11/15 : 09:20:46
|
"Min fru förstår mig inte..""
Jag lovar att vara på nästa demo i Alingsås när Sladd är där. Jag vill nämligen dryfta om man hör bättre om man avhåller sig från sex.
Eller var det dillchips |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2003/11/17 : 19:29:57
|
Jämtljud... butiken där mitt hifiintresse väcktes... tack vare en butiksinnehavare som definitivt tillhör toppskicket av trevliga sådana. Skulle kunna ösa lovord tills serverutrymmet tar slut Bor tyvärr inte kvar i Ösd och attan att inte demon var närmare jul. Då hade man kunnat träffa TVÅ trevliga själar samtidigt
Dillchips samtidigt som man lyssnar? Då ska det vara något rejält distat som snurrar... och på live-nivå! |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2003/11/17 : 21:11:47
|
Måste också ge lovord om Nils-Gunnar som är bland de trevligaste personer man kan träffa. Tyvärr har jag också flyttat ifrån Jämtland men besöker honom nästan varje gång jag är till stan för att få en pratstund. Har handlat det mesta av mina grejor hos honom och kommer att göra det i fortsättningen också. Få se om man tar bilen och åker de 45 mil det blir. |
S |
|
|
frauxm
Member
101 Posts |
Posted - 2003/11/21 : 18:19:14
|
Jag har också haft det nöjet att träffa Nils-Gunnar. Mycket trevlig man, och jag rekommenderar varmet ett besök hos honom. Dessutom saluför han Responshögtalare, vilket jag tror han är ensam om i Sverige? Nästa gång jag har vägarna förbi Östersund så ska jag definitivt besöka honom. |
Jag är nog mer för plockepinn än schack... |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2003/11/25 : 06:10:10
|
Annars borde det vara jobbigt med ljud jämt... |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2003/11/25 : 19:29:42
|
Näh, inte om du är en jämte |
|
|
kurt
Member
219 Posts |
Posted - 2003/11/25 : 20:01:58
|
Menas det inte med jämt ljud att det är rak frekvensgång? |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2003/11/26 : 14:13:59
|
Eller så att du kör med kompressor/expander som ser till att alla små signaler höjs eller sänks till samma nivå. Gräsligt... kommer väl att låta som Radio R**.
Gå på demon, ni som kan! |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/26 : 14:53:27
|
Tack ni som besökte Jämtljud helgen som gick! Vi fick ju till slut ordning på fas och annat skumt som lekte med oss ett tag...
Tänkte bara dela med mig av en personlig grej. En gång bodde jag i Östersund. När jag är uppe så brukar jag fika med en del folk sedan den tiden. Även ett besök i huset där jag hyrde övervåningen en tid brukar stå på programmet med en 5 - 6 års mellanrum. En rejäl kåk från 20-talet med kakelugnar och utsikt över Oviksfjällen. Mången vacker flicka har sippat vin i eldens sken då det begav sig. jag hade världens bästa hyresgäst i 60-års åldern som bodde på nedervåningen.
En gång när en tjej från Luleå hade liftat med mig från Sundsvall så hamnade vi framför kakelugnen. Hon hade gipsat ben och gick på kryckor. Vi blev väl kära och höll kontakten ett par månader. Den där första kvällen så gick det ganska hett till och vi slocknade där på en madrass framför den falnande brasan.
Nästa eftermiddag när jag skjutsat tjejen till tåget ropar hyresvärden ned mig på fika. Med ett leende så berättar han att han och frun tagit en kopp te på natten eftersom de inte kunnat sova då jag bankat så väldigt däruppe. Bankat? tänkte jag helt tom i huvudet.
"Men sedan på natten så blåste det väldigt och jag vaknade av att din balkongdörr stog och slog däruppe sa han." Jaha... "Så jag smög upp och stängde den. Vacker tjej, ni låg där helt näck båda i en hög på golvet. Det första jag såg var kryckorna och sen fattade jag - hä va gipse som let!" Något röd i ansiktet blir man. Nåja, det finns många minnen från detta huset och nu undrar ni varför jag tar upp det här?
Jo, i helgen när jag kom för att hälsa på så såg jag att det var fel bilar och fel gardiner. jag körde förbi 10 meter och frågade en granne som skottade snö om han visste vad som hänt?
Jodå sa grannen, han dog för 3 år sedan och sen bodde sönerna där men nu har huset bytt ägare. Jaha, vem bor där nu då, frågade jag.
Han har visst Linnbutiken i stan sa han.
/sladd
|
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/11/26 : 15:22:23
|
Aahhh, det sitter alltså "stampa takten" redan i väggarna.... |
Konsult hos Consulterna |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2003/11/28 : 13:25:12
|
Aahhh, det sitter alltså "stampa takten" redan i väggarna.... Aaaahahahahahahahahahaaaa.... Annars så är Ösd:s "Linnkillar" ganska så ok, men Jämtljud är Jämtljud... |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/28 : 23:56:51
|
Ja om inte den informationen ligger i Hifi-Sveriges allmänna intresse så vet ju inte jag vad. Mer detaljer Sladd! |
Erik Andersson for president! |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 00:40:05
|
Tror de flesta andra har fattat hur saker och ting hänger ihop.
Om det är något som är oklart så får du gärna fråga via PM Ekan. Eller söker du ständigt trubbel och vill ha osämja?
mvh
Sladd |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 01:16:35
|
Som det brukar heta, om väggarna kunde berätta och ödets ironi! |
Bravo |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 12:17:42
|
Där blir det nej Sladd. Jag ser bara inte vad dina kvinnohistorier har att göra på hififorum.nu. |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 13:30:01
|
Om jag hade tiden kunde jag ju ligga i ditt kölvatten och kritisera och provocera allt du skriver.
Har du en röst? Vem är du, vad heter du och varför är du så pigg på bråk precis hela tiden?
Berätta om dina bekymmer så skall vi se om jag kan hjälpa dig eller så lämna provocerandet därhän. Vem tjänar på det du försöker ställa till med?
, |
|
|
Jonas Nilsson
Semester på egen begäran
1032 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 15:32:39
|
Sanoj Tack för anekdoten Sladd fick till och med lite Hi-Fi i slutet |
|
|
Jonas Nilsson
Semester på egen begäran
1032 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 15:33:09
|
Sanoj Tack för anekdoten Sladd fick till och med lite Hi-Fi i slutet Mr Ekan, varför bryr du dig |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 17:38:45
|
Sladd min käre vän , här skall du få svar på tal.
Min identitet tänker jag vackert behålla för mig själv. Förstår att du suktar efter att lära känna mig, men jag måste nog göra dig besviken på den punkten .
Jag ligger inte i ditt kölvatten och provocerar det du skriver. Tyckte t.ex. att du skrev ett bra inlägg om Totem Hawk alldeles nyss. Men faktum kvarstår, jag förstår inte vad dina kvinnohistorier har att göra på detta forum.
Den eventuella förtjänsten av mina inlägg är att vi forumsmedlemmar som inte känner dig personligen borde få slippa ta del av dina delikata historier. Jag klickade mig in i denna tråd för att läsa om Jämtljud i Östersund.
I varken denna diskussion, eller den förra vi hade, har mitt syfte varit att sätta dig på pottan. Nu, liksom då, är det ju principfrågor som diskuteras och dessa finner jag alltid intressanta.
Vänligen |
|
|
Anders47
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 18:04:35
|
Mr Ekan har utan tvivel rätt i sak. Det var helt off-topic och som han tidigare nämnt det blir litet konstigt med dubbla identiteter när sladd först presenterar sig under identiteten Hi Fi Consult och sedan går in som sladd. Lägg sedan till litet chat och trams och hela tråden blir meningslös.
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 18:37:40
|
Kort fråga till ekan och anders 47: Varför kort och gott hoppar ni inte över tråden om ni berörs så starkt av detta ? Det bör väl inte tagit mer än ett par sekunder att gå vidare ? (vet, jag borde också hoppat över Era inlägg men ni verkar så negativa...) |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Anders47
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 19:10:39
|
hal, du skulle veta hur många tramstrådar jag har glidit igenom. Argumentet att man kan hoppa över och bortse från ovidkommande, trams etc. är mycket dåligt. Man kan inte veta att det är trams förrän man läst det. Naturligtvis behöver man inte ägna massor av tid åt det men det blir i längden irriterande och gör att jag ibland undrar varför jag går in på det här forumet. Det blir inte precis bättre när sladd frenetistk försvarar sitt off-topic beteende och gör utfall mot Ekan. Men det är möjligt att du har rätt, det är kanske inte ett forum för mig.
|
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 19:24:49
|
Frågan är varför man skall in och skjuta på någon man inte gillar av någon orsak. Det finns alltid två sätt att se allting. Om Ekan kan hålla sig på sin kant uppstår inget tjafs, jag läser inte hans trådar och leker (nuförtiden) inte polis å medlemmarnas vägnar. Det har vi moderatorer till så slappna av nu båda två.
Hjulet utanför P-rutan? Någon torkade inte upp efter sig? Betalas det skatt?
Prova ett skratt....
mvh
sladd
ps: om det är ett grovt regelfel eller stötande skrivning så tar jag naturligtvis bort hemskheterna. ds.
,
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 19:26:47
|
Kul historia, Sladd. Den livar upp lite bland alla gravallvarliga gnällspiksinlägg. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 19:31:53
|
Om det är rätt forum för dig Anders tror jag du avgör bäst själv. Visst kan man bli arg ibland men jag försöker intala mig att de flesta här trots allt har ett gott syfte. Att sedan en och annan cyklar i dikena ibland är ju bara en spegling av denna verkliga världen. Det är inte alltid så lätt i livet...
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Topic |
|