Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/11/29 : 21:44:30
|
Hej allihop, det känns som att vi inte skall hoppa på varandra mer nu.
I sakfrågan så gäller i denna tråden, som över allt annars på HiFiforum.nu, att vi först och främst diskuterar HiFi.
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 00:04:46
|
Då ska jag bidra med en "hifihistoria" från 70-talet.
Det var en kompis till mig som hade varit ute på stan och rumlat. Med hem följde en snygg dam som han rumlade runt med i sänghalmen. (han hade ingen öppen spis) Det visade sig att hon var gift och måste hem till sin äkta hälft framåt natten. Men han kände sig ändå nöjd med äventyret och glad i hågen satte han sig framför anläggningen med en liten wiskypinne och på med hörlurarna. Det var 3 på söndagsmorgonen och han satt och lyssnade på musiken i ca. 30 minuter och tänkte tillbaka till den trevliga stunden med puddingen som han hade rumlat runt med. Sen var det dags för ett besök på toa. Och när han tog av sig lurarna hörde han förutom musiken som spelade med full volym ur högtalarna även grannarnas desperata bankande på väggar golv och tak Han hade glömt att stänga av högtalarutgången. Det blev nästan en vräkning, men han klarade sig den gången. Om ni tror att detta var jag själv, så glöm det. Jag har aldrig varit så omoralisk att jag har hoppat i säng med en dam första kvällen vi träffats
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 00:36:26
|
Kul historia!
Han kan inte ha haft mycket bas i anläggningen? Lurarna måste även ha varit SLUTNA!
|
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 00:38:06
|
klockren hifi-vinkel, trivsam historia som inte är elakt menad, det är väl sådant man har ett forum till?
När du skrev "70-tal" ... jag kom just att tänka på en episod...fast vi kanske tar den i morgon
mvh
sladd |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 04:09:54
|
Berättelser och anekdoter i mänsklig kommunikation är inget nytt, utan en naturlig del av det berättandet.
En och annan liten berättelse har nog aldrig skadat likväl som några små skämt då och då. Det lättar upp och ger en mer informell karaktär även om vi bara känner varandra som synonymer. Visst kan man rensa bort alla lustigheter, halvtramsiga inlägg, skämt och många topics då de med en exaktare måttstock inte har så mycket med forumnamnet att göra, men de flesta skulle mog snart finna att innehållet skulle bli alltför sterilt och tråkigt då.
Behov av att babbla, svammla, skämta och tramsa lär inte försvinna ändå, utan då lär de flesta nog leta upp sidor med en högre tolerensnivå. Ibland kan man ju undra varför folk bryr sig så mycket om allting, man kan ju inte gilla allt, och gillar man inte något inlägg kan man ju välja att rycka på axlarna, strunta i det, och läsa vidare.
Skall alla inlägg kritiseras i tid och otid så blir det inte mycket tid över för något annat, hifi t.ex. |
Bravo |
|
|
peder47
Member
587 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 13:15:35
|
Hej .
Sen så tycker JAG att det visar på en personlig styrka att våga vara lite personligt OF-Topic ibland .
Ngn skrev....Min identitet tänker jag vackert behålla för mig själv. Förstår att du suktar efter att lära känna mig, men jag måste nog göra dig besviken på den punkten .
Varför är många så rädda för att tala om vem man egentligen är ,tycker det är mkt fegt att sitta och skriva bakom en anonym identitet. Okej,för att skydda sig mot eventuella inbrott om ens adress blir känd,men när diskussion uppstår så kan man iaf PM`a varann.
Våga visa vem du är,och stå upp för din åsikt offentligt.
Detta är bra med Timbre´s forum,där blir man inte medlem om man inte avslöjar namn, telefon mm.Pga detta så märker man också att respekten för varann,ligger på en BETYDLIGT högre nivå än på andra forum.
Definitivt ingen kritik mot detta forum,men våga visa vem du är om du hamnar i en sådan situation.
Ytterligare OF-Topic..Har sagt det förut,alla som ger råd... varför inte skriva in er ålder,utrustning,samt personliga erfarenhet av Hifi genom åren på er personliga sida.Det blir/är då lättare att värdera de råd man får. Som det är nu så liknar det lite det politiska livet...man kan ta vilka beslut som helst för man behöver inte ta ngt personligt ansvar .
Bara en tanke på vilodagen .....
Peder
|
Våga vara *openminded* |
Edited by - peder47 on 2003/11/30 13:20:31 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 14:18:55
|
Nackdelen med att avslöja namn och telefonnummer är om man sitter på en massa dyra hifiprylar som man kanske inte vill bli av med. Bra sätt för illasinnade att få nys om var de ska leta efter grejer att ta. Men det är väl om man ska vara lite extra paranoid iofs...
Annars har du helt klart en poäng peder47. Man tycker att nivån borde kunna ligga högre än den är, även utan repressalier av olika sort. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 14:51:00
|
Mitt namn är Martin Eksedler. Jag är 22 år och studerar industriell ekonomi vid Luleå tekniska universitet. Jag är såld på Erik Anderssons rörförstärkare. För övrigt gillar jag mammas köttbullar och min älsklingsfärg är blå. Missade jag något?
Skämt å sido, det kan hända att jag gjorde en höna av en fjäder igår. Någon tyckte att min kritik mot Sladds inlägg var befogad, de flesta tyckte inte det. Scheiss egal - stridsyxan är ju ändå nedgrävd nu (åtminstone för den här gången Sladd ).
Lev väl och lyssna med öronen.
//Martin |
Erik Andersson for president! |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 17:42:47
|
Bra skrivit Peder 47 |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 21:05:14
|
Ekan:
Lugnt läge, noll yxa.
Man kan bli hysterisk på mig ibland men det går över säger min fru....
mvh
sladd |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 22:31:23
|
Haha, din fru är uppenbarligen en mkt klok kvinna! |
|
|
K-man
Member
795 Posts |
Posted - 2003/11/30 : 23:05:24
|
Det finns alltid EN klok i varje förhållande
\\K-man |
|
|
Dr Fre
Member
88 Posts |
Posted - 2003/12/01 : 01:08:44
|
Håller med hal. Tycker att det Bravo skrev inte var så dumt heller. |
No hay banda |
|
|
Sony
Member
393 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 22:20:00
|
Var ju underhållande historia med hifi-anknytning!! Mera historier åt folket! :)
|
www.linnforum.se |
Edited by - Sony on 2003/12/08 22:22:51 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 10:02:24
|
Exact! Kan bli lite mycket "jag vet bäst, och mina leksaker är bättre än dina" babbel hela tiden. Kul med lite historier ibland, få lite perspektiv! Något som många kan behöva på det här forumet |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Topic |
|