HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cambridge dvd57 ingen bas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

palle
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/12/02 :  13:29:14  Show Profile Send palle a Private Message
min gamla pioneer 717 gick sönder för 5 gången.
när jag startade den kom det bara en test ton ur högtalarna när jag stoppat i en skiva.
beslöt mig för att inte lägga mer pengar på att få den fixad.
läste en test på cambridgen i hifi musik.
den fick ju full pott.
fast nu sitter jag med den här i min anlägging och är inget vidare nöjd med ljudet.
aja den låter bra ändå fast..
varför e där ingen bas?
den e puts väck.
ingen djupbas över huvudtaget och bara lite mid bas.
min övriga componeter består av

(S.A.T)Amplifix
Canton RC-L (svarta lådan e inställd på max bas).
så det borde ju finnas nägot.
4st 9 tums element borde ju svänga.

amplifix,canton rc-l

Edited by - palle on 2003/12/02 14:26:37

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/12/02 :  14:20:19  Show Profile Send MartinH a Private Message
Säger väll mer om hifi&musik än om cambrigen..Men som alltid är smak och tycke inblandat i tester och det som dom tycker är bra kanske inte du tycker är bra...

Men lite lustigt är det att du får så stor skillnad mellan produkterna... De gånger jag lyssnat på cambridge så har det aldrig varit speciellt fylliga i sitt ljud, ganska slanka faktiskt..men aldrig dåligt..

/Martin
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/12/02 :  15:12:09  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Skulle inte SATen må bättre av lite "tyngre" sällskap? H&M nämnde i testen att NAD CD:n var klart bättre som CD..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/12/02 :  16:43:37  Show Profile Send Sudden a Private Message
Kan det inte vara så att du har missat någon inställning, så att DVDn inte skickar ut någon bas signal.

Har själv en billigare dvd av okänt fabrikat där man inte kan ställa om signalen under 80hz att komma från något annat än optisk. Börjar bli lite jobbigt

Du har troligtvis en inställning någon stans i osdn.

Lycka till.

/Sudden
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/12/02 :  17:49:41  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Hi-Fi News October 2003
"Cambridge's DV57 was a real surprise, however, an inexpensive player with the heart of a have-a-go-hero. Sure enough, there's a loss of the deepest bass but its performance is still lifted into the room by a sense of drama and energy that is youthfully exuberant rather than coarse or edgy. If you are on a very limited budget, then this DV57 is Hobson's choice."


Detta är kanske svaret på ditt problem, den saknar antagligen den där riktiga djupbasen?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000