HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Wadia 830 cd spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/01 :  19:08:57  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vad tycker ni om denna CD spelare?

Vad är skäligt beg. pris på en som är ca. 3år?

Vad var nypris?

Behöver en ny cd spelare som kan köras balanserat då jag har balanserat i övrigt. Wadia verkar vara ett intressant märke en jag känner inte til något om dem.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/01 :  20:15:20  Show Profile Send thompa a Private Message
Wadiorna har en tendens till att vara riktigt dyra även begagnade. Nypris för en 830 låg på runt 3200-3500 dollar om jag inte kommer ihåg fel. Vad den kostade i Sverige kommer jag inte ihåg, men en gissning kring 40 lopper är nog inte orimligt.

Vad en beg. är värd idag är ju jättesvårt att svara på. Det beror ju på skick och om den är modifierad/uppgraderad etc. Och naturligvis vilket utbud som finns på dylika tingestar...

Hur de låter? Kan bara sammanfatta det som gudomligt :-) (Dock är jag ju redan Wadia-frälst)

Om du vill ha mer info kring spelaren är det bara att ringa/skriva till Wadia. De svarar mer än gärna på alla möjliga och omöjliga frågor. Tex letade jag efter broschyrer och informationsmaterial till min, och efter en vecka stod UPS här med ett jättepaket!

/Thomas

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/01 :  20:22:45  Show Profile Send thompa a Private Message
Förresten kan du läsa lite om den här: http://www.audioreview.com/CD%20Players/Wadia%20Digital/PRD_122274_1586crx.aspx

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/01 :  20:48:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har ni synpunkter på Wadia 6, eller andra beg. wadia spelare som inte kostar skjortan så skriv gärna dem också.

Är nyfiken på Wadia spelare, tycker Wadia är snygga, samt så har väl många volymkontroll som möjligör styrning av slusteget direkt. Att de verkar vara mkt bra ljudmässigt gör dem givetvis också intressanta.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/12/01 :  21:04:39  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Wadia 830 kostar ca 15000 beg, Wadia 6 är inte lika detaljerad men är varmare i ljudet, många föredrar därför 6:an framför 830.

Har själv bara hört 6:an och den låter bra. Fråga sampix, han har en 6:a.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/12/01 :  21:38:11  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Läste någonstans att Wadias volymkontroll var digital. Hoppas jag missförstått detta, men om signalen dämpas digitalt borde den väl degenereras, både vad gäller dynamik och detaljinnehåll. Eller är det bara potten som är digitalt styrd? Eller som sagt, har jag läst fel?
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:31:04  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" Läste någonstans att Wadias volymkontroll var digital. Hoppas jag missförstått detta, men om signalen dämpas digitalt borde den väl degenereras "

Japp, det funkar på det sättet. Åtminstånde på de äldre spelarna...rys..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:37:53  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Märkligt.... Synd på en mycket intressant spelare i övrigt
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:56:58  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ok, nu har jag ju ett bra försteg så digital volymkontroll är inte det primära utan dess CD spelar egenskaper.
Vad tycker ni om dem?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:05:41  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Ledsen att jag blev OT. Har ingen lyssningserfarenhet, så jag kan tyvärr inte tillfära något vettigt. Det enda jag kan säga är att jag aldrig någonsin hört eller läst en negativ kommentar om Wadias ljudkvalitet.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:09:57  Show Profile Send Rydberg a Private Message
matrixen> då hänger du inte på faktiskt.se förstår jag

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:13:42  Show Profile Send Matrixen a Private Message
nope Kanske borde vidga sina vyer då
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:16:49  Show Profile Send Rydberg a Private Message
De tycker inte om Wadia där

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:17:33  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag och ett par killar utsatte nyligen min Wadia 6 för ett litet test. Vi provade alla möjliga kopplingsmöjligheter på ett, för mig, helt ohört system. Bestod av bl a Krell KSA-slutsteg och Krell Kav-försteg.
Slutresultatet var vi alla överrens om; "sämst" lät det helt klart obalanserat med försteg. Kopplade man sedan Wadian balanserat till Krell-försteget så blev det bättre. Bättre driv och fokusering. Detaljerna kom också fram på ett annat sätt..
Sist, men inte minst, balanserat utan försteg,.. Här föll alla bitar på plats. Tog bara en halv låt innan alla vi smålog och nickade åt varandra.
Nu var inte detta ett helt vetenskapligt test, utan mer en trevlig kväll med ett gäng skivor. Och Krell mår bäst av att kopplas balanserat, så möjligvis skulle inte slutresultatet i en annan anläggning bli det samma

quote:
Ok, nu har jag ju ett bra försteg så digital volymkontroll är inte det primära utan dess CD spelar egenskaper.
Vad tycker ni om dem?


Det var en klok man som en gång sa;
-"Många spelare låter bra, men Wadia spelar musik"


kabelskitsnackare

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:19:46  Show Profile Send sampix a Private Message
faktiskt.se tycker inte om någonting som inte har med nad 208 att göra..ehm. *huka sig för flaskor och annat bråte*

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:20:17  Show Profile Send Bravo a Private Message
Balanserad drift gäller väl för de flesta dyrare (bättre) märken, om de skall prestera sitt max.

Bravo
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:22:11  Show Profile Send sampix a Private Message
OT möjligtvis,
men varför vägrar så många engelska märken att ha XLR
Aldrig förstått mig på det..

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:43:41  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ok, tackar för kommentarerna så långt...Och vad menas med faktiskt.se inte gillar Wadia, vad ska dess nackdelar vara? Kostar de för mycket eller?

Vad är rimlig peng för en beg. Wadia 6 då?

Finns det andra Wadia runt dessa pengar som är värt att hålla ögonen på?



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/02 :  17:00:20  Show Profile Send thompa a Private Message
Min DAC och mitt drivverk gav jag 15000 för. Detta var för ca. tre år sedan. När jag kollat runt nu på sistone har priset vart ungefär det samma...

/Thomas

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000