Author |
Topic |
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 00:30:08
|
Jag har hört att det ska gå att använda Amplifixens multifjärr till att manövrera andra tillverkares cd-spelare förutom S.A.T.:s egna Cdfix. Är detta påstånde korrekt? Eller gäller fjärren möjligtvis bara Bladelus produkter? Jag hittar inget om ämnet i Amplixens ytterst tunna bruksanvisning iaf... Hmmmm |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
Edited by - HEGE on 2003/11/22 00:33:38 |
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 00:50:05
|
Jag tror att det var Pioneer, sony och nån mer. Hade för mig att det var 3 olika märken. /Mikaell. |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 02:25:30
|
Mikaell du vet inte hur man gör för få vetenskapen ifall fjärren kan styra enheten eller ej? Det borde ju röra sig om någon kombination knapptryckningar för att försöka få fjärren att reagera med enheten… Vore ju väldigt smidigt att kunna styra Sony cd:n på samma fjärr som förstärkaren. |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
Edited by - HEGE on 2003/11/22 02:30:57 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 08:20:39
|
Hej!
detta är beroende på om man har en gammal eller ny fjärr. De gamla fjärrarna kan inte ändra kod-system, i alla fall inte de jag hade. Man skall ta ur batterierna och hålla någon knapp/knappar intryckta när man sätter i dem igen.
Jag har tyvärr glömt vilka knappar det rör sig om...
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
MaS
Member
423 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 09:38:14
|
Min Amplifixs styrde min Sony Cd utan omställningar.
Mvh MaS
Ring Hifi Cosult i Alingsås å kölla |
I ain´t no nice guy after all. |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 13:15:34
|
Hur styra en sony: Take out the betteries from the remote controll. While pressing the "mute" button on the remote controll, put the betteries back in.
mvh /Mikaell. |
|
|
Viktor
Member
210 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 13:54:13
|
Philips: Håll ner "select" när du sätter tillbaks batterierna Pioneer: Håll ner "dim" när du sätter tillbaks batterierna CDfix: Aktiv från början, för att återställa när du använt annan kod, håll ner "vol +" när du sätter tillbaks battrierna.
Hämtat från sista sidan i min manual, om det inte står något i din manual så har du förmodligen inget stöd för detta.
Det fungerar bara med äldre drivverk, min föra cd, en Pioneer, funkade. Den nya Cairn Fog med en Sony mekanism som jag har nu fungerar inte. Jag mailade BDG och frågade och fick veta att de inte stöder nyare spelare. |
Edited by - Viktor on 2003/11/22 13:56:30 |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 14:19:09
|
Detta gäller BARA de riktigt gamla kontrollerna |
Konsult hos Consulterna |
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2003/11/22 : 19:18:45
|
Allt tyder med andra ord att det inte kommer fungera med min fjärrkontroll. Den slutsatsen kommer av att ämnet inte berörs i min bruksanvisning samt att jag har en relativt ny Sony cd.
Tack för alla givande svar iaf…
Mvh Henrik
|
|
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2003/11/23 : 17:20:37
|
Jag "chippade" om min amplifixfjärr med ett nytt prom. Alltid kul att lödda lite :-) Summan av det hela är att SAT fjärren är ett "råttbo" när det gäller styrning av CD... |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
|
Topic |
|