HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dagens datorer för oväsen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2003/11/21 :  16:07:14  Show Profile Send Bosco a Private Message
Allt som går att provlyssna platsar
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/21 :  16:58:32  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
quote:
Tro det eller ej, men de finns de som "viger sina liv" at att gora datorer tystare..

exempelvis de som hanger pa:

www.silentpcreview.com

Tro det eller ej, men de finns de som "viger sina liv" åt att få det perfekta ljudet..

Exempelvis de som hänger på:

www.hififorum.nu

Till sakfrågan så kan man ju kontra med att datorerna har blivit bra mkt bättre också.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/21 :  17:31:30  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Dazzin: Haha, bra svar

Inget som säger att man inte kan ha båda "intressena". Har man en tyst dator så behöver man inte stänga av den så ofta, tycker att någon tusenlapp på att göra datorn tystare är en riktigt god investering, särskilt om man bor litet och har datorn i ett rum där man är ofta. Så kan man lättare lyssna på musik och sitta på hififorum samtidigt!

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:04:19  Show Profile Send Lelle a Private Message
Dagens datorer är tysta jämfört med gårdagens datorer = JET motorer

Nätverkssladdarna är en STOR bov i och med deras störningsförmåga, skaffa skärmade sådana är ett tips.

Think different.

Go to Top of Page

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:24:30  Show Profile Send knabsol a Private Message
http://www.hushtechnologies.com/
Här har ni en annan tyst sak! Står en på jobbet, det är is tort sett bara den blåa dioden som avslöjar att den är på
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:34:38  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
knabsol >> Vet du nått pris på den? Säljs den endast komplett med processor och allt?

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2003/11/22 :  01:57:29  Show Profile Send lasselite a Private Message
Toksnygg dendär. Nån som vet hur en slipsten skall dras.
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2003/11/22 :  08:46:30  Show Profile Send Leon a Private Message
Tjena! Inte för att jag vet hur en slipsten skall dras men men efter att min Denon 3800 dvd frös och hackade och fan å hans moster,funderade jag på om jag inte skulle sattsa på en riktigt bra och tyst dator som dvdspelare.

En arbetskamrats son fick sätta in vattenkylning på processorn
grafikkortet passiv kylning med kylflänssar
ny bättre fläkt till den nya nätdelen
nytt chassi med 12 centimetersfläktar för in och utluften temperatur styrda. Chassit dämpat med någon special filt fan tog 3 timmar att klippa till och få riktigt tätt inte en milimeter är otäckt tillochmed makom moderkortet.Asfaltsmatta borde jag ha satt ditt först för tyngden vibrationsdämpande.
Datorn står på samma vibrationsfilt under den en glasskiva som i sin tur står på vibrationsdämpande gummimatta igentligen för precitions svarvar. Nå hur låter det tyst det som låter är dvd-spelaren annars är den viskande tyst.MVH/Leon
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000