HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Legendariska konserter på DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Th
Starting Member

27 Posts

Posted - 2003/12/17 :  17:05:16  Show Profile Send Th a Private Message
Skivhuggets DVD-butik har slagit igen, numera har dom DVD-skivorna i den vanliga butiken.

//Tomas
Go to Top of Page

PK
Member

64 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:21:46  Show Profile Send PK a Private Message
En bortglömd grupp som gör en ruskigt bra konsert DVD är STYX "Return to paradise theatre" inspelad 1996 kostar 99 spänn på Ginza jag blev mycket positivt överraskad lyssnade på dem litegranna i mitten på 70 talet och början på 80 de låter lika än och lika bra live som på skiva duktiga musiker och superba sångare snyggt foto och bra ljud vad mer begära för endast 99 spänn.Om ni gillar amerikansk FM Arena rock så är det bra.Annars är det RUSH, Led Z,MAIDEN IN RIO som är bra.
MVH PK

PK
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:30:53  Show Profile Send andar a Private Message
Pink Floyd "The Wall"!!!!!!

eller har den redan varit uppe....

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Benjamin
Member

92 Posts

Posted - 2003/12/18 :  13:43:11  Show Profile Send Benjamin a Private Message
Deep Purple "Concerto for group and orchestra" !!!
inspelad tillsammans med Royal Philharmonic Orchestra i Albert Hall. 1969 tror jag.

Denna dvd måste bara nämnas i denna tråd.

Det är en fördel om man även gillar klassiskt (organisten John Lord har skrivit musiken, tydligt inspirerad av de klassiska kompositörerna)

Höjdpunkterna är givetvis de avsnitt där Purplarna "tar över". Ritchie Blackmores otroliga, geniala improvisationer gör honom till en rockgitarrist helt i min smak. Han är här ung, men hur bra som helst!

Och Ian Paice´s driv i trummorna är bara helt underbart. Där finns dessutom ett trumsolo som varje utövare borde höra och se. Eller kanske inte ....? Knäckande!

Om jag inte minns fel är inspelningen gjord redan 1969 (!) men ljudet är ändå överraskande bra, och upptagningen känns .........realistisk.

Jag hittade denna DVD på Ginza, och man tröttnar aldrig på den.
I mina ögon och öron en raritet!

/Benjamin

Go to Top of Page

pcspel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/12/28 :  13:45:21  Show Profile Send pcspel a Private Message
Bruce Springsteen - Live in Barcelona. Den är verkligen kanon. Bra ljud och en rikigt bra koncert "overall".
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/28 :  19:20:52  Show Profile Send matså a Private Message
Jag kan helt klart rekommendera Peter Gabriels Growing up Live. Bra ljud,musik och bra show.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/12/29 :  01:29:33  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Bruce Springsteen - Live in Barcelona är jäkligt bra men Live in New York City är snäppet bättre (minst) och har klart bättre ljud! Båda är ett måste :-)

Norah Jones är väldigt bra men bra ljud, dock inte DTS :-(
Sinead O'Conner, Live Concert DTS. Kanon!!
Diana Krall, Live in Paris. DTS. Kanon!
Roy Orbison, Black & White Night, DTS men inte superljud tyvärr. Legendarisk koncert dock :-)
Lauryn Hill, Unplugged. Mycket bra ljud, ärlig och rak, men inte riktigt min stil..



"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/12/29 :  15:31:51  Show Profile Send bibi50 a Private Message
De som tycker om gitarrer får inte missa
The Allman Brothers - 2 gitarrkanoner 3 trumkanoner 1 basskanon, ett måste liksom The Who- live at the Royal Albert Hall och Roxy music live i Apollo. 3 DVD som har kanon ljud och bild och musiken fantastisk !!!!
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/29 :  19:47:45  Show Profile Send Lelle a Private Message
Ahh härligt Benjamin den Deep Purple DVD´n ska jag skaffa

Think different.

Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/29 :  19:56:19  Show Profile Send Lelle a Private Message
Förresten vi gamla stofiler som vill ha ÄKTA vara från 60-70-talet med t.ex. DeepP, StatusQuo, Uriah Heep, Sweet etc. etc. verkar inte få tag på något så lätt.

T.ex. så är de StatusQuo DVD´s som jag har hittat nyinspelade (relativt, efter 1985 typ) med gamla hits, kanske max två av orig.medlemmarna kvar

Jag VILL ha med originalgänget från mitten av 70-talet punkt slut.

Think different.

Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/29 :  20:00:04  Show Profile Send Lelle a Private Message
Kan tipsa om de två BlackSabbath DVD som finns (va de nu heter story eller history el. liknande), det är iofs inte hela konserter men en hel del livelåtar från då det begav sig ljud o bild är också tillräckligt bra för mig - från den tid då Ozzy fortfarande gick upprätt (nåja, mer upprätt än nu för tiden)

Think different.


Edited by - Lelle on 2003/12/29 20:00:53
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/29 :  20:07:36  Show Profile Send Lelle a Private Message
Jag köpte en dvd (Here and now) med The Sweet, mina gamla hjältar

Bild o ljud är INTE bra, hela skiten är amatörmässigt gjort (i en del låtar så svajar t.o.m. ljudet - helt otroligt) - men vad gör man inte för å få se de gamla ungdomshjältarna- nu är två av fyra döda

Rekommenderas till de verkliga fansen för att uppleva 1974 feelingen - f-n vad sugen jag blev på en klass IIB mellanöl

Think different.

Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/12/29 :  23:45:37  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Lelle: Sök efter serien på program som gjordes på tysk TV. Programmet hette Beat Club och också Musikladen. Dessa innehåller nästan alla artister och grupper som hade något på radion på slutet av 60 talet till slutet på 70 talet. Har verkligen ett historiskt värde för de som är intresserade. Vad sägs om namn som Stones, Roxy music, Yes, Ten years after, T-rex, Small faces, Who, Arthur Brown, Jethro tull, Jimi Hendrix, Humble pie, Animals, Eric Burdon osv.... säkert finns det omkring 10-15 dvd inspelningar en del i svart/vit säkert mono ljud men men.....
Go to Top of Page

GibsonSG
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/12/30 :  01:07:11  Show Profile Send GibsonSG a Private Message
Kollade just på U2 live from slane castle. Är inget större U2 fan, men blev imponerad av den här konserten. Att det dessutom finns ett DTS 5.1 spår som låter kanon gör inte saken sämre.

Som någon tidigare nämnt är även Iron Maiden - Rock in Rio bra, om man gillar den typen av metal.

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2003/12/30 :  21:57:44  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej det är alltid roligt med tips.
Här är några DVD.s Som jag aldrig tröttnar på!
för de är odödliga!
1. Bästa produktion Robbie Williams Live at the albert!
(obs Kolla klippningen inga kameramän men bilder från alla håll)
(Ljudet är mycket proffsigt)
2.Fleetwod Mac The dance!
Den här skivan berör på alla sätt ena stunden vill man dansa,
Och sen lite senare kanske fälla en tår! (Lindsey Buckingham Vilket gittar-spel!Gåshud-Nackhår-Varning)Försök sitta still när dom spelar Tusk!
3.Elvis That`s The Way it is Special Edition Reg 1.
Konserten är den första efter att han lämnat sin filmkarriär!
Konserten är gjord i las vegas bra ljud samt många bra låtar!
(Enkelt beskrivet kan man säga att skivan förmedlar varför han var så stor!)
4. Stevie Ray Vaughan Live from Austin.Texas!
Han är ett med musiken! Kolla in när han sveper med blicken åt publiken,Han njuter av stunden! Han behöver inte tänka under tiden han spelar!
Ljudet okey skivan ett måste.
5.Led Zeppelin 2-DVDset
6.David Gilmour In cocert
7.Deep Purple Total Abandon Live Australia
8.The Cult
9.Ben Harper

Edited by - govinda on 2004/01/09 23:32:51
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/01/06 :  14:31:53  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
får ju inte glömma Coldplay - live 2003 (region1) !

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

blackrose
Member

172 Posts

Posted - 2004/01/12 :  14:35:55  Show Profile Send blackrose a Private Message
KISS AliveIV/Symphony!! Bästa "symfoni-platta" jag hört, dock saknar man ACE!!

Som Lemmy i Motörhead säger: "Eat well, stay fit and die anyway"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000