HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tjutande pip-ljud från Cambrige D500 SE??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/11/15 :  12:09:40  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hej!

Jag har skaffat en Cambrige duo bestående av A500 och D500 SE till min far. Igår när han satte på en skiva kom det ingen musik ur högtalarna, bara ett högfrekvent ihållande piiiiiiip... Detta hade tydligen hänt någon gång förut och försvann då vi stängde av cd:n och satte på den igen. Prövade först att stänga av och sätta på förstärkaren, men det hjälpte inte. Som sagt var så sitter alltså felet i cd:n.

Någon som råkat ut för detta eller känner igen det?
Vi tänkte låta det bero ett tag innan vi lämnar in den på reparation, man vill ju ha hela grejor även om det inte är ett så värst farligt fel.

MVH Jonas

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/11/15 :  12:21:07  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Testa sökfunktionen här på forumet. Tror Du kommer att hitta en hel del angående Cambridge D500SE.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/15 :  14:04:55  Show Profile Send Bravo a Private Message
Om det är spelaren och inte något annat fel, så skall väl den lämnas in ögonaböj för översyn.
Dels så skall fel påtalas omedelbart, dels så vet man kanske inte vad som händer om man låter felet vara outrett.

Bravo
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/11/16 :  15:40:00  Show Profile Send Jonas a Private Message
Jo, men så farligt kan det väl inte vara att låta den spela ett par veckor till innan man gör ngt. Den är ju inte äldre än någon månad...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000