HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Slutspurt på TangBand beställning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/06 :  22:42:28  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!!

Tänkte att göra all beredda på slutspurten för TB beställningen.

Imorgon (kväll) lägger jag upp en lista på de beställningar jag fått på min hemsida (www.hazardaudio.com) där alla kan kontrolera att deras antal är rätt.
Sedan skulle jag vilja ha ett email från var och en med information om Namn, Adress, Tele nr.

Det skickar ni till: info@hazardaudio.com
Frågor mailar ni till samma adress

Detta för att veta var alla element skall ,samt att jag skall kunna skriva ut KVITTON på de element ni köpt.

Jag har delat upp Sverige i regioner och hoppas att någon i varje region kan ta på sig att taimot/hämta de element som skall till deras region för att sedan distrubrera vidare.
Allt för att hålla nere kostnaderna för er som beställer

Absolut sista beställningsdag för TB element är på MÅNDAG 2003-11-10.

Då sumerar jag alla och skickar iväg en order till TB för att således kunna få ett exakt pris på alla olika modeller.

Sedan under vecka 46-47 betalas pengarna in till mitt BG-konto så att jag kan betala Nuera.
Då jag inte har möjlighet att ligga ute med de summorna som hela denna orderna bildar (70000:-) så måste vi ha förskottsbetalning trotts att det är ett företag som håller i trådarna.

Men nu kanske det skulle vara på sin plats med en presentation av mig själv:

Mitt namn är Roger Edvinsson och jag bor i Upplands Väsby utanför Stockholm.
Jag driver en lite bisysla kallad H Audio.

Detta företag är Europeisk generalagent för Kanadensiska Beyond Audio samt Svensk Generalagent för QX Series och Resonant Engineering samt även möjlighet att ta in Adire på förfrågningar.

Jag har ett brinnande intresse ljud och oljud.
Jag har tävlat i dBDragracing (oljud i bil) sedan 1998 och är numer en av Sveriges få utbildade dommare i denna konstiga sport.

Jag erbjöd mig (till Alex) att hålla i trådarna för importen av TB elementen då jag har bra frakt kontakter i Kanada samt att jag som företag kanske skulle få möjlighet att beställa direkt från Taiwan och pressa priserna.
TB i Taiwan var endast intreserad av beställningar över 500 enheter/modell och då pratade vi inte om att bara beställa en modell utan minst 5x500modeller... lite över min/vår budget.

Jag har ingen som helst marginal på denna beställning (så jag hoppas jag räknat rätt med tull och moms:-) ) utan det som lockar mig är att få ner priset på de element som jag plockar hem för att hålla i lager.

Så i fortsättningen skall man inte behöva beställa från Kanada om man vill ha enstaka TB element utan det kommer att finnas +100 element hemma på lager i Sverige (prislista kommer senare)

Hoppas att alla nu blir nöjda så att man efter nyår (om vi inte flyger het paketet) kan börja spika på våra nya lådor.

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio
Sweden

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/06 :  22:51:55  Show Profile Send haffe a Private Message
Det här är kanske en dum fråga, men är det här anslutet till frasses bestälning? Ni får ursäkta om jag inte hänger med alltför bra i vad som händer här.
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/06 :  23:37:26  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!

Japp detta är samma beställning.

Jag fick listor av Frasse och Alex idag och den ligger uppdaterad på min hemsida (www.hazardaudio.com)

Jag behöver ett email för att kunna bekräfta beställningarna samt att veta var allt skall skickas..

det är en exelfil och läs igenom så att er beställning är OK och skicka mig ett mail.

Behöver jag säga att vi är uppe i 717 element om alla bekräftar sina orders... då är inte mina inräknade.

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio
Sweden

Edited by - H Audio on 2003/11/06 23:37:46
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/07 :  01:43:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Han "Anonym" på Faktiskt.se som beställt 50 element är han seriös?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/07 :  07:48:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Roger!

Det känns inte riktigt som om jag är intresserad av att bli uthängd på internet med adress, telefonnummer, o.s.v. Det finns ingen möjlighet att du kan ha två excel-listor, en där du har de data du behöver och en som du lägger på din server utan adresser, betalningsstatus, ...?

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/11/07 :  09:10:10  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Har vi någon som helst uppfattning vad det kommer att landa på per W3-871-element?

Mvh / Simon
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/07 :  11:12:46  Show Profile Send haffe a Private Message
Ungefär 60:- +moms och frakt var väl en siffra som nämndes.
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/11/07 :  15:41:48  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Hej Roger, ett ord i all vänlighet;

Jag är inte säker på att publiceringen på internet är förenlig med personuppgiftslagen. Visserligen kan man säga att man implicit ger ett medgivande genom att ge dig adresser etc men det fordras egentligen ett explicit underskrivet dokument som beskriver vilka uppgifter som lämnas ut och till vem för att tillåta publicering av hemtelefon, betalningsstatus etc på internet.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2003/11/07 :  19:09:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Håller med Pac...

Vill inte gärna att min adress mm är synligt på nätet.
Två listor är en bra ide

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:54:35  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!

Jag vill börja med att be om URSÄKT att jag i min iver att få upp listan la in fel lista.

Givetvis skall inte personliga uppgifter finna tillgängliga på nätet.
Jag har nu rättat till mitt fel (tack till er som påpekat detta) och listan är uppdaterad.

Jag hoppas att ni som inte har skickat ett email och bekräftat att er order är rätt nu kan skicka in detta så att listan blir komplett.

Vi är nu uppe i nästa 750 element (utan mina) och det kommer till nya hela tiden. bättre priser på G???

Jag kommer också att lägga upp ett kundnummer efter ert namn så att det blir enklare att identifiera era betalningar när det börjar bli dax för det.

Jag kommer inte att vara uppkopplad under helgen då jag flyttar till en större lägenhet (mer plats för att lagra högtalare) men på måndag hoppas jag att alla uppgifter finns tillgängligt så att jag kan skicka en beställning oxh få fraktpriset.

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio

Go to Top of Page

Antonic
Member

296 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:26:37  Show Profile Send Antonic a Private Message
Fick se denna tråd och blev VÄldigt intresserad.

Återkommer med beställning

Edited by - Antonic on 2003/11/09 04:00:33
Go to Top of Page

SlaitH
Member

134 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:18:23  Show Profile Send SlaitH a Private Message
Herregud vad är det man har missat ....totalt också.
Helt underbara element med skitbra kurvor. Det här är för bra för att missa ....jag återkommer med beställning.
Ska bara läsa på lite vad man kan göra med grejerna.

//Patrik

-= Det gäller att smäda medans hjärnan är varm =-
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/11/10 :  09:17:57  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Gå in och kolla på www.hazardaudio.com så att Er beställning verkligen är bekräftad, det är fortfarande många beställningar som inte är det än...
Go to Top of Page

SlaitH
Member

134 Posts

Posted - 2003/11/10 :  09:38:37  Show Profile Send SlaitH a Private Message
Jag beställde lite roliga grejer igår så man får väl se om när jag dyker upp på listan

//Patrik

-= Det gäller att smäda medans hjärnan är varm =-
Go to Top of Page

ZAC
Member

671 Posts

Posted - 2003/11/11 :  09:41:01  Show Profile Send ZAC a Private Message
Skickade ett mail till hazard med en beställning nyss..
Är jag för sent ute...???

Z

DIY högtalare RENEGADE http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26636
DIY slutsteg MOONLIGHT http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34076
DIY subwoofer SOHO http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42763
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/11 :  19:47:26  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!

Jag behöver lite hjälp att hitta de sista som har gjort beställningar!!!

Jonas Ahlqvist Malmö 25 element
Dan Norman Södertälje 14 element
Magnus Andersson Eskilstuna 5 element
Patrick Jansson Göteborg 2 element
Tommy Fredriksson Linköping 4 element

Samt de som jag bara har "nick" på från faktiskt.se.

Jag har skickat PM till de jag hittat och hoppas att de svara så att beställningen kan gå iväg.

Sammanlagt har jag ca 150 element som ej är bekräftade och det kan ju göra en del på priserna om vi lyckas få med även dessa.
Med mina element siktar jag nu på att kunna beställa 1000 st.. jag tror det skulle bli en ganska fet pall att hämta hos speditören!!!
Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio
Go to Top of Page

ZAC
Member

671 Posts

Posted - 2003/11/11 :  20:15:10  Show Profile Send ZAC a Private Message
...jag vill ju oxå ha men hittar ingen info i ngn lista att jag e me...
Skickade ett pm till dig, H Audio

Z

DIY högtalare RENEGADE http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26636
DIY slutsteg MOONLIGHT http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34076
DIY subwoofer SOHO http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42763
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/11/11 :  20:53:32  Show Profile Send kung a Private Message
jag (dan norman) har inte fått nåt pm!
Go to Top of Page

Shogo
Member

78 Posts

Posted - 2003/11/12 :  12:06:44  Show Profile Send Shogo a Private Message
Hur går det ? Väntar vi fortfarande in eftersläntrare ?

Jag kan ju knappt bärga mig :)

/Shogo
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/12 :  18:38:30  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!

KUNG:

Skicka ett email till info@hazardaudio.com om du skall vara med.
Jag har försökt att skicka mail till dig men din epostlåda är full och jag får tillbaka posten

Ha det gott..

Nu börjar det bli bråttom om man skall vara med...
saknar fortfarande 113 element mot beställningarna men jag har fått viktuppgifter på 900 element så nu inväntar jag FRAKTPRISER..

Ha det gott

Roger Edvinsson
H AUDIO
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/11/12 :  21:21:45  Show Profile Send kung a Private Message
jag pm:ade dig!
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/11/14 :  00:30:59  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
du kan ta bort fisksmisk ola ur beställningslistan(det står där nere bland de som bara angett användarnamn) det är jag och jag har ju min vanliga beställning som står i mittr riktiga namn som också är bekräftad

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

anelar
Member

151 Posts

Posted - 2003/11/17 :  15:39:00  Show Profile Send anelar a Private Message
Hur går det fraktpriserna?
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/17 :  23:19:37  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Nu har jag lite kött på benen angående frakten!!!

Jag gör det enkelt för mig själv och delar frakten på antalet beställda element och inte vikt/element.

Vi har beställt 1002 högtalare (och det går inte att ändra på trotts ett antal sent inkommna orders:-) )

Flyg: 10,20/högtalare levereras på 3-4 dagar
Båt : 1,99/högtalare levereras på 30-35 dagar...

Det är ingen stor skillnad i pengar men det gör ganska mycket i leveranstid.

I morgon hoppas jag att jag skall ha de nya BÄTTRE priserna uppe och då hoppas jag att vi kan bestämma oss om det skall gå med flyg eller båt

Ha det gott och söta TB drömmar!!!

Roger Edvinsson
H AUDIO
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/17 :  23:32:28  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Ok,jag har inte direkt bråttom (lär inte börja bygga nått förens en bit efter jul) så mig kvittar det om det blir Flyg eller ej.

Men gissar att det finns massor som vill ha dem NU!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2003/11/18 :  01:18:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har inte heller bråttom då en ny skivspelare skall plockas ihop först, så det kvittar mig också.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000