har funderingar på att byta ut min Apogee mot ett par Arieus,men när man kollar på beg annonser på M-L så är de flera som har bytt paneler på dom,för typ en massa pengar! Så finns de nån kunnig person som kan förklara varför dom går sönder och hur ska man kunna se/höra att dom börjar bli dålig?
Mina Apogee har jag haft i 4 år och dom spelar klockrent fortfarande!=)
Panelerna på ML håller länge har spelat på mina i 7år. Det har kommit ett nytt material som tydligen skall vara bättre. Panelerna blir nog gradvis lite sämre med åren. Är nöjd med mina trots alla års spelande . Om det röks i rummet blir dom fortare sämre. Har tänkt byta på mina snart. En affär på ca 10 loppor, stön!
Vad jag vet så degraderas inte panelerna. Har någon haft problem med panelerna så har det varit "fel" från början. De nya panelerna som kommit är mycket bättre och är tillverkade med en metod som är mycket mer exakt och noggrann (5 ggr mer exakt) vilket medför bättre ljudåtergivning. Medför även att dynamiken har ökat vilket också beror på nytt material vid fästpunkterna av panelen (clearspa).