HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 köpa ny förstärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/26 :  19:26:13  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Har just sålt mina DALI surroundhögtalare och receiver från Pioneer. Så nu står jag här och tänker bekosta mig lite nya grejjer! Man byter tamejfasen grejjer hela tiden

Just nu får min Pioneer DV747A fungera som cd spelare till mina Dynaudio Contour 1.8 mk II.

Jag laborerar hurvida jag vill ha en fetare receiver eller om man ska satsa på en för/slutstegskombinaion? Eller bara köra feting 2-kanal som jag även det är sugen på

Den lokala försäljaren tycker att 2st av det lilla "Vincent SP-996 Monoblocken" kan driva mina Dynaudio fullt ut. Kostar 3000,- /st. Jag är själv mycket tveksam (Vore iofs skoj att ha 5st sådana till varje del i surroundsystemet :). Jag får naturligtvis låna hem och prova men jag lånar bara hem något jag verkligen är intresserad av.
Recension av dem går att läsa i Hifi&Musik NR3 Mars 2003.

Jag hade väl inte tänkt att det skulle kosta extremmassa pengar! vad tror ni även om Rotels förstärkare? Där finns det ju 5 kanals slutsteg med tillhörande surroundförsteg?

Andra förslag? Funderar även ju även på 2-kanals....

Vill helst lägga max 20000,- på förstärkeri.

Jättetacksam för alla svar!!!
mvh Johan Linnarsson!

Vänligen
Johan Linnarsson

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/10/26 :  23:56:55  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kan du inte få tag i en begagnad Denon AVC A1 SE för dom pengarna? Kostade ny väl runt en 36.000:-. Är ju en ruggigt bra och stark förstärkare. Ger 7x170w RMS i 20-20.000 8 Ohm. Har alla ljudformat och har ett bra balanserat ljud. Enda isåfall är ju att den inte har radio inbyggt. Använde en sån mycket när jag vickade på Hifiklubben!

Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/27 :  19:39:24  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Jo den är nog inte så dum!!! Har faktiskt lyssnat på den dock inte med mina högtalare

Har lånat hem en "Audio Analogue Bellini" försteg och ett "Audio Analogue Donizetti" slutsteg (3 år gammala). Jag tycker dessa spelar fint med högtalarna.

Vad tycker ni om denna förstärkarkombination?

Mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/27 :  19:54:13  Show Profile Send pak a Private Message
verka som det kan låta bra.
jag gillar att ha massor med effekt,hellst mycket mer än vad man behöver.men AA grejerna är nog inte helt fel om man inte har effekt på hjärnan då vill säga.jag höll på att köpa donizetti monoblock men det blev en lite "tyngre" klump i stället.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/27 :  20:19:29  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Vad köpte du istället?
Tillsammans kostade dom nya 17000,-
för dom för 7000,-

Bra pris?

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/28 :  16:53:06  Show Profile Send pak a Private Message
jag antar att priset inte är helt fel,bara du själv är nöjd med grejerna och ljudet,det är ju huvudsaken.
själv köpte jag för och slutsteg från norska dynamic precision som jag är ganska nöjd mad faktiskt.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:45:16  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
En kompis sa att man kan köpa hifi för ungefär halva priset i tyskland mot sverige på vissa produkter. Verkar lite intressant. Någon som vet någon mer om detta?

Kan man få det billigt så varför inte

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/10/30 :  15:40:52  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Jag köpte min Audio Analogue kombi, Bellini + Donizetti för 5.000kr. Det var väl kanske lite i lägsta kanten dock. Jag är helnöjd med den kombin. Låter fantastiskt.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000