HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till dynaudio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:14:44  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Nu har tiden kommit till mig då jag skall uppgradera mitt system. Det som skall bort från systemet är förstärkaren, NAD C300. Den driver tillsammans med Cambridge Audio D500SE för närvarande ett par Dynaudio Audience 50.

Frågan är nu vad man skall byta till??!!?? Alltid lika svårt som vanligt är det, därför skulle det uppskattas med lite förslag från medlemmarna här på forumet.

Ljudet jag strävar efter skall vara varmt och detaljerad och "gosigt", prisspannet 8000-12000 såväl nytt som begagnat.

Förstärkare som jag "have in mind" är primare I20, Rega Brio samt myryad m120.

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:15:57  Show Profile Send ekman a Private Message
testa amplifixen också
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/25 :  22:18:01  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
håller med herr ekman.
Den kan du hitta beggad för runt 10k!

mvh,
Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:30:33  Show Profile Send MrOhm a Private Message
tack för tipset, skall kolla upp den. Föreslog ni den för att den passar ihop med just dynaudio eller för att den helt enkelt är en bra?
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:37:09  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
MrOhm: För att den helt enkelt är bra! hehehe...

Givetvis är det så att vissa förstärkare passar mindre bra ihop med vissa högtalare. Men jag tycker helt klart att du borde kolla in den.
När det gäller Dynaudio högtalare brukar mkt ofta handla om hur mkt effekt förstärkaren kan leverera eftersom deras högtalare brukar vara väldigt trögdrivna.
Amplifixen ger 115 watt i 8 ohm. Jag tror det borde funka bra.

mvh,


Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/10/26 :  22:27:07  Show Profile Send AKA a Private Message
Jag har Amplifixen till mina Audience 72. Tycker inte den ger så mkt bas. Vill ha mer av den varan.
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/27 :  20:05:38  Show Profile Send niklas a Private Message
Hej MrOhm,

Jag kör en Musical Fidelity A3 till mina Dynaudio Contour 1.3 Mk2. Funkar fint. Tror det är lite av en myt att Dynaudio skulle vara så värst trögdrivna. De har oftast en väldigt rak frekvensgång och borde funka med de flesta förstärkare. Speciellt Audience-serien. Dessutom är Dynaudio ofta mer "ärliga" i sina mätningar och angivelser.
Ingen av de föreslagna förstärkarna borde ha några problem rent effektmässigt att driva dina högtalare.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:09:17  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Vincent SV-233 är en annan bra stärkare i prisklassen (13000 ny). Ljud lite åt det varma hållet med bra detaljer och aldrig säger aldrig någon lyssningströtthet. Vet inte hur den funkar med Audiencen, men mina Audiovector M3 super driver den med den äran.

Även övriga föreslagna förstärkare är säkerligen bra alternativ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000