HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Coaxiala digitalkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zool
Member

55 Posts

Posted - 2003/10/25 :  18:59:40  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
Jag har köpt en Digisnake Two på Ljudmakarn.se.. Nu vet jag inte om det spelar någonroll vilket håll man vänder den åt... Jag har ett par andra analoga coaxial kablar som ska vara vända åt ett visst håll, dvs rätt sida måste in i cd-spelare/förstärkare etc..

Någon som vet om det spelar någonroll eller finns det någon som har samma kabel och kanske vet vilket håll den skall vändas åt?

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/25 :  19:15:27  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det råder ju delade meningar om huruvida det överhuvudtaget spelar någon roll åt vilket håll man vänder kabeln, är den kabel du köpt inte märkt så kan du nog anta att konstruktören tillhör dem som tror att det inte spelar någon roll och då kan du vända den hur som helst.

Oavsett vad DU tror du kan du i vilket fall inte förstöra något genom att vända den åt "fel" håll, så koppla in den som du tycker är bäst (du kan ju testa och se om du märker någon skillnad).


Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/25 :  19:21:29  Show Profile Send Ayn a Private Message
Sätt tråden under HiFi istället för Hårdvara så får du säkert svar

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/10/27 :  18:41:39  Show Profile Send Adagio a Private Message
Här tror man att någon dristat sig att prova olika digitala kablar, men ack nej

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/28 :  01:35:02  Show Profile Send Bravo a Private Message
Du får väl prova, i annat fall brukar ju tillverkaren ange riktningen om denne anser att det har betydelse.

Bravo
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  21:02:23  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
zool: När jag köpte min digisnake two av ljudmakarn, beskrev de för mig vilken kontaktände som var vad!
Detta var vad jag fick reda på:
Röd ände=sändarände
Svart ände:mottagarände

mvh,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000