HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Philips SBC HP1000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/10/20 :  21:29:29  Show Profile Send €riC a Private Message
Hejsan hoppsan!
Jag undrar lite över om hörlurarna Philips SBC HP1000. Jag såg ett test i ett nummer av HiFi&Musik (tror det var förra numret), de verkar intressanta.
Så, har de kommit ut ännu? Eller när kommer de ut? Tidningen angav ett pris på 2000kr och det verkar som om de ska vara riktigt bra, men jag hör/ser inget om dem...
Jag kollade på www.philips.se och hittade bara något konstigt system som heter HP1500, där ingår HP1000 och någon sorts trådlös surroundprocessor. Men jag hittar inget om hörlurarna i sig. Snälla, är det någon som vet något eller vet något om hur man kan få veta något, så låt mig veta! Kanske finns någon hifi handlare här på forumet som vet något?

/eric - som har ett par HP890 och är sugen på att få veta hur en mer än dubbelt så dyr storebror kan låta!

Edited by - Zalve on 2004/11/26 23:46:38

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:53:57  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Testa gärna och jämför med HD600/650, jag älskar mina HD600s själv, och begagnade kan då nog få ett par för 1500-1600 kr.... =)
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:19:30  Show Profile Send hanse1 a Private Message
SBC HP1500 är likadan som SCB HP1000, förutom att 1500-modellen innehåller en surroundprocessor av något slag. SBC HD 1500 är en motsvarande modell med är trådlös.
Jag är själv mycket intresserad av HP 1000 alternativt HP1500. Har sökt på Internet men inte hittat någon information. Nu har jag philipsluren av 890-modell som låter mycket bra.

Hasse
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/10/21 :  16:43:35  Show Profile Send €riC a Private Message
Det tog lite tid innan jag kunde svara...

HanssoN - Jo det vore kul att jämföra! Även om det nog inte är aktuellt att köpa några nya lurar på ett tag. Jag är mest ute efter att få höra hur mycket bättre de låter, jämfört med HP890, som jag äger nu. Men det vore ju också kul att jämföra med något som HD600!

hanse1 - Hm ok, där blev det lite klarare. Jo jag har som sagt också ett par HP890 och man blir ju välldigt sugen på att få höra HP1000! Jag tycker också att HP890 låter riktigt bra och när man läser testet i hifi och musik så verkar det ju som att HP1000 är som 890 fast utan de brister den trots allt har. Är det så, ja då måste HP1000 vara riktigt riktigt riktigt bra! Skummt att man inte hittar något på nätet...

HP 1500 -->
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2003/10/21 :  18:06:02  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Det är ju mycket märkligt att Philips, enligt HiFi&Musik, tagit fram en mycket bra lur till rimliga pengar och så marknadsför man inte produkten. Enligt Philips egen hemsida har luren funnits ute ganska länge. Jag är även intresserad av surroundförstärkaren som följer med. I dag har jag kopplat mina lurar direkt till DVD-spelaren som har för klen effekt för att driva lurarna på lite högre volym. Av den anledningen vore det intressant att få pröva den kombination som Philps erbjuder med HP1500. Vem vet, jag kanske hittar HP1500 på Hi-Fi mässan i Malmö.

Hasse
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/10/21 :  20:46:38  Show Profile Send €riC a Private Message
Ja jag är nog mest intresserad av själva luren. Men är det en förstärkare så kan den ju också vara intressant, jag trodde att det var en processor, utan förstärkare alltså. Undrar vad den kostar?
Go to Top of Page

OliT
Member

79 Posts

Posted - 2003/11/19 :  00:08:08  Show Profile Send OliT a Private Message
Jag har sökt med ljus och lykta efter den här luren, och lyckades stöta på den väldigt billigt i tyskland, http://www.promarkt.de/online/catalog/p_detail.asp?sid=%7B5B3C0670%2D4516%2D427A%2D9877%2DDD03B4940C42%7D&partner_id=4390&partner_sub=&partner_image=

1000:- inkl. moms! Ska kika hur mycket frakten går på, den bör inte vara så fasligt dyr. Om den kostar 2000:- i sverige och är ett kap för de pengarna, hur bra kap ska de inte vara för 1200-1300:-?

Norrlänning
Go to Top of Page

OliT
Member

79 Posts

Posted - 2003/11/19 :  00:21:32  Show Profile Send OliT a Private Message
Undersökte just ärendet närmare, och tyvärr skickar de inte utomlands :/

Ska dock försöka hitta andra återförsäljare.

Norrlänning
Go to Top of Page

OliT
Member

79 Posts

Posted - 2004/01/10 :  23:21:43  Show Profile Send OliT a Private Message
Med risk för att dra upp en gammal tråd kan jag iaf meddela att jag hittade ett par HP1000 på den lokala "Audio-Video"-butiken, kostade 1495:-, pga. att jag känner killen som kör stället lyckades jag få de för 1200:-. ;)

Jag känner mig rätt nöjd, även fast min nuvarande drivning kanske inte riktigt släpper loss den djupaste basen, där är nog HP890 lite vassare, men HP1000 har helt klart mycket mer högupplöst högre register, dessutom tycker jag att de är snygga och sitter hyffsat skönt :)

Norrlänning
Go to Top of Page

Rhino
Member

67 Posts

Posted - 2004/01/10 :  23:31:23  Show Profile Send Rhino a Private Message
Jag har haft ett par som jag fick i julklapp, lämnade dock tillbaka dem onsdags på grund av att hörlurens ena arm hade spruckit.. 30 minuters diskussion i servicebåset på en SIBA-affär för att få rätt, inte illa. Detta par var tydligen specialbeställda till mig och 1490kr var priset, hyfsat billigt. Gillade den skarpt efter 2 dagars inspelning (de gick sönder på den tredje dagen.. helt utan våld). Antar att det var ett produktionsfel men jag vågade inte chansa ifall det skulle hända igen då jag inte kunde få någon som helst försäkring och har ett större antal mil till närmsta affär.. Om det bara var mitt par som var skummelt så kan jag mycket väl tänka mig att köpa likadana igen.

edit: som OliT sa, en gammal tråd, jag läste inte datumet högst upp innan men trådskaparen kanske fortfarande undrar

Edited by - Rhino on 2004/01/10 23:33:54
Go to Top of Page

OliT
Member

79 Posts

Posted - 2004/01/10 :  23:57:09  Show Profile Send OliT a Private Message
Jag har kört med mina nu i 2 veckor utan någon tendens att börja gå sönder alls på något sätt, känns som att de har bra mycket högre kvalité än HP890.

Norrlänning
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2004/01/11 :  04:30:36  Show Profile Send €riC a Private Message
hejsan! Jo, nu skulle det faktiskt kunna vara aktuellt med ett par nya lurar, snart, kanske... Jag har knapt "hängt" alls på hififorum på sista tiden, kom av en händelse på att det kanske var dags att kika lite, och det var ju tur!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000