Author |
Topic |
|
sulan
Member
158 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 13:25:37
|
så har man varit och konkat omkring på skandinaviens størsta high end mæssa i danmark, det blir tyværr inga bilder, har ingen digitalkamera
nå
det var varmt, stort och extremt mycket folk och trångt... det mesta på utstællningen hade man sett før men det var några få læckra nyheter...
farmførallt dom hær två...
1. nordost strømkablar... herregud sæger jag bara. trodde aldrig i hela mitt liv att en strømkabel kunde ha sån inverkan på ljudet. efter en lång lång førelasning om nordost(visserligen lite intressant) så fick vi først lyssna på "vanlig" sladd... sen satte han in (endast cd spelarens) nordost 3000kr variant... shit, nu hænde det grejor. vi tappade alla hakan... dærefter gick han upp till 6000kr varianten och till sist toppmodellen før 22000,,, det var verkligen extremt bra och extrema skillnader, jag lovar. gør er tjænsten och lyssna på dom hær kablarna... det var helt klart mæssan bæsta produkt.... se sas-audio.dk
2. eben høgtalare... (tror jag dom hette) nytt danskt mærke... special designad egenbyggd banddiskant (værldens snabbaste) ihop med två specialbyddga 6tummare (byggda av han skaaning, eller vad han nu heter) i varje fall extremt snabb... detta var høgtalaren nordost demade sina kablar på... har aldrig før hørt så snabb høgtalare, det var helt sjukt...
høgtalarmæssigt så læt amphions nya krypton mycket bra... och audes, vilka prisbomber... och b&o nya beolab5 læt faktisk førvånansvær bra...
nej det var en rolig men hektisk dag
men som sagt kolla in nordost kablarna
slut från danmark |
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 15:31:03
|
Hej sulan! Synd att du inte hade kamera men som sagt det verkarde vara intressant mässa du har varit på sen är det inte lätt lyssna på såna stora mässor när det är så mycket folk oftast dålig akustik i rummen men man kan ju som alltid njuta av synen på dom godbitar som ställes ut. |
|
Edited by - poman on 2003/10/19 15:32:48 |
|
|
Fideljr
Member
263 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 15:42:01
|
Man hittar bilder hos Hifi4all hemsida. Kolla in där så ..... /Fideljr |
When you listen to the music, don't listen to the sound! |
|
|
Fideljr
Member
263 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 16:38:57
|
Var det dessa du såg på mässan
|
When you listen to the music, don't listen to the sound! |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 17:44:11
|
har också testat dom nordost elkablarna hemma och dom är sjukt bra? fattar inte hur dom kan göra så stor skillnad... |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/10/19 : 20:17:06
|
De flesta bra strömkablar gör skillnad... Men det är tyvärr inte många som kan förstå eller vill förstå det, men det kommer nog bli ändring på den fronten snart oxå...
/Martin |
|
|
|
Topic |
|