HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Koppla Advantage Thor i "by pass" mode
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

skoherc
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/10/18 :  18:30:31  Show Profile Send skoherc a Private Message
Lite hjälp till en novis. Har efter lång väntan blivit lycklig ägare till en Advantage Thor. Har dock lite problem med hur jag skall koppla min Thor i by-pass mode. På min surround processor har jag pre out för Front Left(röd/vit) och Front Right(röd/vit). På Thor får jag välja vilken linjeingång somm skall gå i by-pass i Surround mode, med andra ord så går det bra att koppla Front Left till ex. Line 2(röd/vit), vilket då innebär att pre out för Front Right saknar ingång. Måste jag skaffa två stycken två till en kabel eller löser man det på annat sätt. Ex röd pre out FL till röd line in och vit pre out FR till vit line in. Hoppas att någon förstår min fråga.
Tacksam för hjälp, och ja, ni får gärna le lite, saknar en del kunskap i ämnet.......

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/10/18 :  22:29:31  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Vad är det för surround processor du har?
Det borde räcka att koppla en kabel från preout FL och en från preout FR. Du skall inte behöva någon y-koppling. Att det skulle finnas en röd och en vit kontakt från både FL och FR låter konstigt i mina öron.
Hur tycker du att Thor låter? Vad har du för högtalare? Skall själv låna hem en Thor över nästa helg och testa med mina JMLab Electra 926.
Go to Top of Page

skoherc
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/10/19 :  09:09:23  Show Profile Send skoherc a Private Message
Jag har en HK AVR 5000, pre out är byglade så länge man kör från "egen" förstärkare.

HK AVR 5000
pre out

FL O O FR
... O O

Thor
Line in (Surr)

... O
... O

Hoppas att detta förklarar lite bättre vad jag menar.
Annars så är jag mycket nöjd med Thor, den är inte spelad många timmar än, spelar på Kappa 600 och dom känns redan öppnare och det finns pondus på ett helt annat vis. Har tänkt att ha Thor som basen i ett vidare bygge, nästa steg blir en balanserad cd spelare.
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/10/19 :  11:10:45  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hittade manualen till AVr500 på nätet.
Du skall koppla från de understa kontakterna på recievern. De som du skriver är vita.
Raden över är ju main-in. Dvs. ingångarna till de inbyggda stegen i recievern.
För att göra det extra klart så skall du koppla från den understa FL till vit på Thor och den understa FR till röd på Thor.
Go to Top of Page

skoherc
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/10/19 :  12:15:09  Show Profile Send skoherc a Private Message
Tack så mycket för hjälpen Tifosi.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/19 :  12:56:28  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Varför inte ringa handlaren som sålt den och fråga...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

skoherc
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/10/19 :  19:42:28  Show Profile Send skoherc a Private Message
Det är ju helg och man har ju lite dåligt tålamod.......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000