HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Heybrook TT2, hjälp.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

COP
Member

82 Posts

Posted - 2003/10/16 :  22:09:30  Show Profile Send COP a Private Message
Min bror ringde häromdagen och frågade om jag ville ha hans gamla skivspelare, då han skulle flytta och inte fick plats med spelaren i sitt nya förråd. Givetvis så accepterade jag förslaget då jag har varit lite nyfiken på vinyl.

Så nu skulle jag behöva lite hjälp.
Spelaren heter Heybrook TT2 och har en Rega arm med Ortofon MC30 super nål.

Någon som vet vad det är för spelare?

Då spelaren varit oanvänd i ca 10år så undrar jag om man måste byta någonting, kanske nålen?

Sen måste jag ha ett phonosteg till rimligt pris, förslag mottages tacksamt.

Finns det någon bra butik i Stockholms trakten som kan hjälpa en med justering och byte av komponenter om så skulle bli nödvändigt.
/Clas

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/16 :  22:38:03  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Det är nog ingen dålig spelare du fått tag på...


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/16 :  22:46:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Grattis!

Du har just lagt vantarna på en spelare som har många likheter med Linn Lp12. En del anser att den tom. är bättre än LP12'an pga annat materialval i subchassiet...

www.vinylengine.com kan du hitta en del info om TT2'an bla manualen.
Du kanske behöver en ny drivrem och så bör du kolla att det är ordentligt med olja i lagret, men det mesta står i manualen på vinylengine.

Lycka till!

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

COP
Member

82 Posts

Posted - 2003/10/17 :  10:35:57  Show Profile Send COP a Private Message
Epkpeng, Vilken fin spelare du har

Pac, Har laddat ner manualen från vinylengine, tack för länken. Jag antar att det är centrumlagret till skivtallriken du menar?

Det var ju riktigt trevligt att sitta och pula med lite mekaniska delar istället för alla dessa digitala pryttlar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000