HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssna på musik eller hi-fi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/04 :  12:58:21  Show Profile Send lasse78 a Private Message
För att uttrycka det enkelt så är en bra låt en bra låt och dålig låt en dålig låt. Det blir lite skojigare om den bra låten "låter bra" också. Annars skulle det ju svårligen finnas nåt intresse alls för hifiindustrins produkter. Intresset är ju generellt sett nischat och begränsat. Själv pysslar jag med mid-fi (8000-20000 sek per komponent samt kablage för 1000-2000 sek per stump)och bara de summorna skrämmer iväg riktigt mycket folk.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Edited by - lasse78 on 2003/11/04 12:59:27
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/04 :  15:25:03  Show Profile Send Bravo a Private Message
"matså" följande
quote:
en som heter Trip på Dagens skiva tycker att rätt musik är sådan som man inte behöver en anläggning som måste kosta mer än 3000 kr.
är vad jag menar med extremt.

Antingen tycker han faktiskt så eller också är han avundsjuk....
Vad gissar du?

Bravo
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/11/04 :  16:19:05  Show Profile Send Margaux a Private Message
Finns det någonting mycket roligare än en anläggning som bara låter så otroligt bra? Inte för mig (förutom när min dotter ler mot mig såklart)

Bra ljud är faktiskt ett självändamål lika viktigt som smak,utseende, musik m.m.

När jag sluter sluter ögonen och spelar musik full med mikrodetaljer så snurrar det ibland av lycka i mitt huvud. Det är den känslan som jag betalar för. Musiken är en viktig del av det men inte allt.

Det är ganska lätt och vara t.ex fattig student och säga att det är musiken och inte anläggningen som är viktig. Jag tog själv ut 25 kr i kassan på banken när jag pluggade eftersom bankomaten endast ger ut 100 lappar. Är det så illa frågade bankkassörskan? Ja sa jag Det är klart att jag prioriterade skivor framför absorbenter. Allt annat vore ju märkligt.

Men jag skulle vilja se den som säger att anläggningen inte är viktig även efter att ha vunnit en miljon på lotto(vilket jag tyvärr inte har)

/Joachim
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/11/04 :  20:01:55  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
quote:
Jag tog själv ut 25 kr i kassan på banken när jag pluggade eftersom bankomaten endast ger ut 100 lappar. Är det så illa frågade bankkassörskan? Ja sa jag Det är klart att jag prioriterade skivor framför absorbenter. Allt annat vore ju märkligt.

KLOCKREN!!! Been there själv när jag läste i Uppsala för länge sedan... alternativt man gick till banken och sätter in 18.50 i småmynt för att få ut "sista hundralappen" ur bankomaten efter att ha köpt förmycket skivor i början av månaden!!

Jag har en känsla av att många här är lite fartblinda vad gäller kostnaderna för hifi. Sedan kan jag ju tycka att många svensons med ena högtalaren placerade i något hörn och andra ovanpå en hylla i andra änden av rummet missar rätt mycket av musikupplevelsen...

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000