HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Protestlista mot kassetavgiftshöjningen..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Macke-Skidbacke
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/10/20 :  23:36:51  Show Profile  Visit Macke-Skidbacke's Homepage Send Macke-Skidbacke a Private Message
Ja, exakt..
säger som Kjell Eriksson på P3: Varför ska Britney Spears ha betalt
för mina egna sommarbilder jag tog när jag var i Grekland sommaren
-93???

Kaffet är klart!!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/21 :  03:34:04  Show Profile Send Bravo a Private Message
Kommer att tänka på......

Om vi skall betala en avgift till staten, vilket det troligen är, för att kopiera material oavsett om det är egna eller andras, så måste ju det vara tillåtet att tanka ned från nätet.
I annat fall så profiterar ju staten på brottsliga gärningar, oklart dock hur anklagelseakten skall låta, beskyddarverksamhet mot avgift, uppmuntran till brott, utpressning eller organiserad kriminell verksamhet med staten som huvudman i bakgrunden.
Hur som helst något straff lär väl inte staten riskera om de nu mot förmodan inte skulle bli tillåtet, vilket det borde bli som sagt.

Om inte, så är det i alla fall en moralisk kollaps.

Bravo
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/10/21 :  06:17:39  Show Profile Send filkingian a Private Message
Men det låter ju knäppt att de kan lägga en avgift på något, för att få folk att vara mindre kriminella...ungefär som att beskatta knark, men sälja det på Konsum....

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/10/21 :  20:17:02  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Ja man bara undrar vad dessa individer tänker med, jag blev informerad av en kompis om detta vansinne. Man börjar undra om det är så att herrar och damerna i riksdag/regering har börjat gå i företagens ledband vilket börjar oroa mig. Som jag ser det är det bara företagens försäljningstaktik som inte stämmer med verkligheten dvs höga priser = låg försäljning (lägre priser = högre försäljning).
Man undrar när företag skall förstå att folk slutar handla t.ex skivor för att det böjar bli för dyrt och kopierar istället, men det sorgligast med alltihopa är att det oftast är en till tre låtar på skivan som är bra, vilket leder till att det kopieras.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

JohanH
Member

74 Posts

Posted - 2003/10/22 :  18:35:12  Show Profile Send JohanH a Private Message
Man blir ju bara så trött...

"varför beskatta symptomen medan sjukdomen finns kvar" - fritt översatt från en winnerbäcktext!

/JohanH

"Life is to short for bad Hifi"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000