Author |
Topic |
Macke-Skidbacke
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2003/10/20 : 23:36:51
|
Ja, exakt.. säger som Kjell Eriksson på P3: Varför ska Britney Spears ha betalt för mina egna sommarbilder jag tog när jag var i Grekland sommaren -93??? |
Kaffet är klart!! |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 03:34:04
|
Kommer att tänka på......
Om vi skall betala en avgift till staten, vilket det troligen är, för att kopiera material oavsett om det är egna eller andras, så måste ju det vara tillåtet att tanka ned från nätet. I annat fall så profiterar ju staten på brottsliga gärningar, oklart dock hur anklagelseakten skall låta, beskyddarverksamhet mot avgift, uppmuntran till brott, utpressning eller organiserad kriminell verksamhet med staten som huvudman i bakgrunden. Hur som helst något straff lär väl inte staten riskera om de nu mot förmodan inte skulle bli tillåtet, vilket det borde bli som sagt.
Om inte, så är det i alla fall en moralisk kollaps. |
Bravo |
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 06:17:39
|
Men det låter ju knäppt att de kan lägga en avgift på något, för att få folk att vara mindre kriminella...ungefär som att beskatta knark, men sälja det på Konsum.... |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 20:17:02
|
Ja man bara undrar vad dessa individer tänker med, jag blev informerad av en kompis om detta vansinne. Man börjar undra om det är så att herrar och damerna i riksdag/regering har börjat gå i företagens ledband vilket börjar oroa mig. Som jag ser det är det bara företagens försäljningstaktik som inte stämmer med verkligheten dvs höga priser = låg försäljning (lägre priser = högre försäljning). Man undrar när företag skall förstå att folk slutar handla t.ex skivor för att det böjar bli för dyrt och kopierar istället, men det sorgligast med alltihopa är att det oftast är en till tre låtar på skivan som är bra, vilket leder till att det kopieras. /Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
JohanH
Member
74 Posts |
Posted - 2003/10/22 : 18:35:12
|
Man blir ju bara så trött...
"varför beskatta symptomen medan sjukdomen finns kvar" - fritt översatt från en winnerbäcktext! |
/JohanH
"Life is to short for bad Hifi" |
|
|
Topic |
|
|
|