HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Sonus Faber Maybach Homage
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ecca
Starting Member

26 Posts

Posted - 2003/10/20 :  15:54:08  Show Profile Send ecca a Private Message
Är det någon som vet någonting om Sonus Fabers nya "Homage"-högtalare? Informationen på den tyska generalgenturens hemsida var milt uttryckt knapphändig! http://www.audio-reference.de/swf/home_blue_self.html (produkte-sonus faber)

Lite märkligt att utveckla en högtalare i samarbete med en biltillverkare Franco Serblin ska väl inte ge sig in i bilstereobranchen

/Erik

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/10/20 :  17:44:34  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message
Hej Erik
Har kollat runt och har inte hitta något förutom på den tyska sidan
Det blir intressant när de släpper bilder på den
/Fideljr

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/20 :  18:37:32  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag hittade ingenting som ens nämde nån sån högtalare, men det skulle komma en med grå lack på sidorna istället ( tror jag ), var det den du menade. ???
Go to Top of Page

ecca
Starting Member

26 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:14:07  Show Profile Send ecca a Private Message
MartinH,

Jag menade ingenting - undrade bara om det var någon här som visste någonting om högtalaren ifråga. Sonus Fabers två första Homage-högtalare (Guarneri och Amati) var (och är!) helt fantastiska högtalare, även om den tredje (Cremona) var en besvikelse. Den nya Homage-högtalaren är väl knappast den "ultimate statement"-högtalare som vissa skribenter i Stereophile spekulerar i att Serblin håller på att utveckla (denna måste ju rimligtvis komma att heta Stradivarius!), men man blir likväl nyfiken.

"men det skulle komma en med grå lack på sidorna istället ( tror jag )" Vad menar DU

/Erik


Edited by - ecca on 2003/10/20 20:15:12
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/20 :  20:18:35  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Cremona ingår väl inte i Homageserien? Den är snäppet under, så du kan sluta vara besviken.

Sedan låter det ju på namnet som om det rör sig om en bilhögtalare till Mercedes slagskepp Maybach (ultralyxbil). Ungefär som Linn (eller om det var någon annan) gjorde ett skräddarsytt system till Aston Martin.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/20 :  21:20:21  Show Profile Send stargazer a Private Message
Visst, jag tror att Daimler-Chrysler-koncernen (vars superlyxmärke Maybach tillhör, för de som tycker en Mercedes S-Klasse är för simpel) halade fram stora checkhäftet och våra italienska vänner hakade på. Varför skulle annars Sonus Faber göra bilstereo?

Money talks
Sen hoppas de väl på att dela lite stjärnglans och glamour med de lyxbilsmärken som de hoppas bli förknippade med. Men behöver verkligen SF en ännu mer exklusiv image???

Några andra exempel på samma fenomen:

Linn gör bilstereo till Aston Martin
http://www.linn.co.uk/aston_martin/linn_aston_martin.cfm

Mark Levinson gör bilstereo till Lexus
http://www.marklevinsonlexus.com/

Burmester gör bilstereo till Bugatti
http://www.burmester.de/bugattiprojekt.html

Får hoppas att Sonus Faber använder pengahögen till att utveckla nya högtalare för hemmabruk istället...

/ Stargazer
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/22 :  03:44:07  Show Profile Send Bravo a Private Message
Å andra sidan skulle några SF i en bil kunna få mig att spekulera i ett köp om jag hade råd, så vem som förgyller vem och på vilket sätt....

Vem vet, om detta är sant, så kanske utvecklingen även kommer resten av högtalarserierna till godo.

Bravo
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/22 :  04:37:06  Show Profile Send pesa a Private Message
Kanske kan bli ett försäljningsargument...."köp en stereo så får du bilen på köpet..."

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/10/22 :  13:34:13  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag tycker att det verkar vara ett utmärkt sätt att sprida kännedom om varumärket och samtidigt låna, och i undantagsfall, ge lite av sin stjärnglans till bilmärket.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/22 :  22:41:05  Show Profile Send Bravo a Private Message
"pesa", är inte den slogan upptagen av Lexus - Mark Levinson?

Bravo

Edited by - Bravo on 2003/10/22 22:41:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000