HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vill ha kabelrekommendationer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/08/30 :  12:44:34  Show Profile Send lindvall a Private Message
Apropå självsvängning så lyckades det bli just det i min polares NADförstärkare när han kopplade på audioquests(?) biwiringshögtalarkablar (grön strykjärnssladd) till sina audiovectorstativare. Så nu kör han med mina gamla nonamekablar enkelwirat. Hifi verkar inte ligga så högt på hans prioritetslista...

-----------
No bull!

Go to Top of Page

Kapten A. von Gyllenkrok
Member

123 Posts

Posted - 2002/08/30 :  12:48:07  Show Profile Send Kapten A. von Gyllenkrok a Private Message
quote:

jag har en teori =)

alla som frenetiskt påstår att det inte är någon skillnad mellan olika högtalarkablar kanske bara helt enkelt bara är sura för att dom själva inte hör någon skillnad?? speciellt i denna hobby måste det ju vara ett litet handikapp att vara halvdöv =)

1. Din utsaga är inte en teori, utan en HYPOTES.

2. Har du studerat kablars inverkan medelst ett objektivt förhållningssett, dvs blindtester?

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/08/30 :  12:55:04  Show Profile Send lindvall a Private Message
Huka er, nu blir det krig igen!

-----------
No bull!

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:07:07  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tog det slut på kabel REKOMMENDATIONER nu? Är mest intresserad av personliga åsikter om bra kablar.

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:24:19  Show Profile Send ekman a Private Message
hur mkt vill du betala för för kablarna då? specificera lite så blir det enklare att komma med tips

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:28:03  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Som sagt så är både fabriks och DIY objekt intressanta. Jag kan tänka mig betala upp till 3-400:- per längd (ca. 2,5m), alltså upp mot 1500:- för komplett biwire konfiguration.

Gärna billigare DIY objekt.

Om det nu är skillnad på kablar, så har jag inget emot en kabel med lite lenare diskant än vad jag nu har. Man kanske ska ha två olika kablar som nämnts ovan?!

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:30:45  Show Profile Send ekman a Private Message
jag "tror" inte du får något som låter nämnvärt bättre än supra 3,4 för dom pengarna supran är väldigt prisvärt samtidigt som det inte finns särskilt mkt kul i just det prissegmentet mo du kan tänka dig att handla begagnat kan du ju kanske titta på Mit Terminator2 den har lite lenare diskant och djuare bas än supra

Go to Top of Page

Kapten A. von Gyllenkrok
Member

123 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:49:54  Show Profile Send Kapten A. von Gyllenkrok a Private Message
quote:

jag "tror" inte du får något som låter nämnvärt bättre än supra 3,4 för dom pengarna supran är väldigt prisvärt samtidigt som det inte finns särskilt mkt kul i just det prissegmentet mo du kan tänka dig att handla begagnat kan du ju kanske titta på Mit Terminator2 den har lite lenare diskant och djuare bas än supra

Underhållning på hög nivå!
Struntprat, alla kablar går ned till DC. Det är trivialt

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:52:31  Show Profile Send ekman a Private Message
ska du lyssna med öronen eller ska du sitta och kolla på ett oscilloskop?

för det sistnämnda så är du för det första på fel forum och för det andra så förstår jag att du då inte vill ha lite bättre kabel =)

utöver det vänligen läs alt svara icke på mina inlägg då dom inte är riktade till dig och jag inte svarade på ditt

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/30 :  14:05:28  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

quote:

Underhållning på hög nivå!
Struntprat, alla kablar går ned till DC. Det är trivialt

Du kör med EKK har jag förstått och det är Ok för min del om du själv är nöjd. Att gå in med en hånfull attityd mot ett inlägg av en person som har testat och hört annat än vad du tydligen inte hör är till att mucka gräl på forumet. Och det tror jag dom flesta har tröttnat på här. Så låt bli att håna folk på det viset.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1583 Posts

Posted - 2002/08/30 :  14:12:00  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
[quote]
ska du lyssna med öronen eller ska du sitta och kolla på ett oscilloskop?

för det sistnämnda så är du för det första på fel forum och för det andra så förstår jag att du då inte vill ha lite bättre kabel =)

utöver det vänligen läs alt svara icke på mina inlägg då dom inte är riktade till dig och jag inte svarade på ditt

Inte för att jag vet vem du svarade på, men det struntar jag i!
;-D

Vad är det som talar för att Dr Ekman befinner sej på rätt forum?

Med mycket vänligt sinnade men ovänligt formulerade hälsningar
Strmbrg,

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000