HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa begagnat, tips och råd önskas!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2003/10/05 :  14:58:38  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Hejsan alla glada!
Jag har länge gått i tankarna att köpa en ny hyfsad stereoanläggning en tid, då den jag har nu är under all kritik.
Jag har riktat in mig på begagnarmarknaden men finner detta väldigt svårt. Jag är fattig student med en budget på ungefär 10 000:- för både stativhögtalare och förstärkare.

Det finns en hel del som säljs begagnat men hur har ni som själva köpt begagnat lyckats fixa bra matchning med högtalare och stärkare. Jag vill helst inte utnyttja någon stackars butik heller och inte heller köpa nytt då jag misstänker att jag inte ens får hälften så bra för samma pengar.

Hjälp mig.

---> Mitt system <---

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/05 :  16:05:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Ja inte är det lätt att försöka bilda sig en uppfattning om hur saker funkar ihop utan att få låna och testa. Men det kan man även på beg. marknaden...

Det är bara att föreslå för säljaren att du gärna vill testa hemma och sedan får Ni göra upp om hur Ni går tillväga, vem som betalar vad, o.s.v.

Det viktigaste är att du INTE har bråttom samt att man aldrig glömmer att det alltid finns en till av just den varan man vill ha.

Var tänker du börja?

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2003/10/05 :  16:32:41  Show Profile Send Ipsen a Private Message