Author |
Topic |
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 16:33:20
|
Vad är det som har hänt? Varför hoppar alla av? Detta forum MÅSTE leva vidare!! (Va ska man annars göra på jobbet??) |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
ollilaboratories
Member
466 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 16:38:24
|
Det är inte lätt inte..
// Jouni |
|
|
Tonkis
Member
393 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 16:42:52
|
Ett medlemskap med avgift kanske skulle vara ett filter för oseriös debatt.. en hundring låter inte så farligt. |
//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt ) |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 16:56:57
|
kör vidare med medlemskap... |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:00:01
|
Betyder det att ni, Sladd, Timbre, Mikael2 med fler, inte kommer fortsätta posta på forumet alls även om det blir så att forumet finns kvar?
TIMBRE, JAG SAKNAR DINA BILDER! |
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:13:17
|
Om inte ni orkar.. kan inte moddandet tas över av lämpliga medlemmar? (jag nämnde det för en tid sedan.. men då var jag tydligen bara barnslig...) |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:17:50
|
Är frågan ens nödvändig? |
|
|
|
mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden
159 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:39:07
|
Det är precis som ute i verkligheten att några få förstör för alla andra eller är dom bara hjälpsamma till att ge andra vinklingar till denna tillvaro då dom (moderatorer) lägger ner ofantlig tid. Är det månne dags att vända kapitel och jag förstår dom.
Tycker för min del att det spårar ur en hel del, men moderatorer är det inte bara att plocka bort alla dåliga inlägg och PM och mail för det är väl ni som bestämmer. Dom som förstör är tyvärr giganter som sparkar på dom som ligger så är tillståndet i världen och så även på detta forum. Det onda mot det goda !
Vill ha forumet kvar!! |
Världen har musik för dom som lyssnar! |
|
|
Julle Jansson
Member
63 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:49:56
|
Med tanke på hur tonen har varit från både deltagare och vissa moderatorer så är jag inte det minsta förvånad att det går åt skogen. Man får skylla sig själ, så är det bara. |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 17:53:12
|
Detta är bara en mardröm. När matså vaknar ur sin madröm så är allt bra igen. Låt det vara en mardröm |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 18:06:10
|
Klart det måste vara kvar? Vi får väl helt enkelt höja nivån |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
Meyer
SW-hantering
209 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 18:55:30
|
Jag vill ha forumet kvar, jag tycker det är såå bra och även om jag inte har tid eller lust å läsa varje dag så är jag här inne flera gånger i veckan.. jag gillar moderatorerna och tycker dom är väldigt rättvisa och jag måste ge mitt tack till moderatorer och ägare av denna site för att ni lagt ner så mkt tid och energi på oss hifitomtar och byggt detta eminenta forum :)
Det är synd dock att så mkt vuxna människor har en tendens å bete sig som fjortonåriga småbarn. Värre ställe än detta på att se "skitsnack" och folk som är "fjantiga" har jag inte stött på på mkt länge.. undantaget måste nog vara att irc:a på quakenet (för dom som vet hur det kan vara där ;))..
Jag förstår moderatorernas irritation. Och jag tycker såhär. det är deras site. Detta ställe är ingen demokrati. Det är en fullständig diktatur och moderatorerna får göra precis som dom vill. Passar det inte så kan man söka sig till andra ställen. Folk har en tendens och vilja ha "demokrati" överallt på internet. Men det fungerar inte så, finns alltid folk som förstör. Och vill jiddra och fjanta sig å ja... Allmänt när dom haft "fel" måste dom till varje pris återfå sin självkänsla genom att jävlas tillbaka 10 ggr om.
Detta är mina reflektioner iaf.. Och.. jag skulle gråta en skvätt om forumet försvann.. även om jag nu är ganska ny här...
Nu kanske inte mitt inlägg är så sammanhängande... men 1000 rosor till moderatorerna :)
Å puss på Timbre för hans underbara bildreportage! :) |
lyssna först, bedöm sedan. |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 19:07:13
|
Hoppas verkligen att forumet kan leva kvar.
Fler moderatorer är nog bara bra så slipper ni jobba så hårt. Med tanke på hur många användare som är här så är nog 4(?) moderatorer lite för få om ni inte skall jobba heltid här...
Det vore trist att mista så kunniga och erfarna personer och Hifi-forum har i alla fall givit mig väldigt mycket nya idéer och kunskap som jag knappast hade kunnat få på så kort tid (om ens någonsin). |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125 |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 19:10:58
|
Vilka modererar nu?
Tycker stämningen är tillbaka igen!
Måste vara kvar, annars blir min dag så lång och tråkig. |
|
|
Sudden
Member
475 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 19:21:25
|
Vad är det jag ser? Snälla lägg inte ner det enda forumet som funkar. (inget elakt menat mot faktiskt.se mfl. men hififorum är en klass för sig själv).
Hoppas vi håller íhop det här nu...... |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 19:46:24
|
Tja? Om det är så att proppen går ur som ansvarig, är det nästintill omöjligt att hitta gnistan igen. I alla fall när jag talar av egen erfarenhet. Det i sig, behöver inte vara nattsvart för själva forumet. Om man har förbrukat sin energi och känner att det är dags att lämna det hela, kanske det kan finnas möjligheter i stället för totalhaveri. Jag menar alls inte att förringa någon ansvarigs insats på något sätt, förstå mig rätt, men det kanske är dags att låta andra krafter ta över? Sorgligt? tja, kanske. Smärtsamt? säkert. Nödvändigt, ja om rådande tillstånd inte ändras. Möjlig utveckling? absolut.
Om sedan detta blir till det bättre vet jag inte, men annorlunda kommer det förmodligen att gestallta sig.
Alternativet är att lägga ner, och om det har jag inga kommentarer, eftersom det inte är lätt att se en egen skapelse bli till något man inte kan råda över. Också en egen erfarenhet.
Till de som gjort detta möjligt hittils vill jag rikta ett tack för fin insats. Jag vet hur det känns att gå in i väggen. Ibland är det bäst att låta andra ta vid. Ibland inte.
Alltså, för att sammanfatta min åsikt; Låt andra som vill och orkar överta ansvaret för forumet, för att driva det vidare. Kanske inte exakt som det ser ut nu, men i samma anda. Det finns alltid alternativ, för förändringar och i bästa fall förbättringar. Annars: hissa stridsflaggan och gå med fartyget i djupet. Det ligger ära i det. Jag respekterar sådant, även om liknelsen haltar betydligt.
|
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 20:07:58
|
Vem är det som förstör?
EDIT Well said, rikkitiittkvkakkattVI |
|
Edited by - henricsson on 2003/10/06 20:08:23 |
|
|
Jaha
Member
70 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 20:24:02
|
Hej!
Det är synd att ni känner så, vi har mycket att tacka er för. Behöver ni hjälp med något så säg till. Jag läser systemvetenskap så om det är något med sidan så är jag duktig på asp.
Anders |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 21:01:59
|
Stackars ekpeng, alldeles ensam som moderator. Ska väl säga att jag behärskar java och server teknolgi ganska bra med om det behövs hjälp på den fronten, men det verkar vara pyttemjuk här. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 21:38:04
|
Jag står också till förfogande |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
MacDaxy
Member
250 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 21:48:07
|
Va, ni ska väl inte designa om forumet igen?
|
Allt som skrivs på internet är sant. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 21:56:24
|
Du får inte jobba ihjäl dig nu Epkpeng du är vårt sista hopp Sov riktigt så du blir utvilad och slarva inte med maten ! Vi finns här om Du behöver oss ! |
Veckans skiva, här ! |
|
|
bassman
Member
402 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:15:46
|
Klart att detta forum ska vara kvar. Moderatorerna ska låsa trådar eller utestänga medlemmar om de spårar ur. Det tycker jag är självklart. Vi är här som gäster och ska uppträda därefter. Det finns alltid individer som ser det som sin uppgift att irritera omgivningen, men det är bara att utesluta dem. Vore verkligen tråkigt om Hififorum försvann. |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
|
|
lasselite
Semesterfirare
138 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:23:35
|
Läser sista året på JMM (journalistik och multimedia) kan en del om publicering på nätet och asp. Hjälper också, mer än gärna, till om det behövs. |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:25:00
|
Som vi alla märker, finns det ett massivt stöd för att Forumet skall vara kvar. Själv tror jag att ett par smådetaljer kan förändra framtiden till det ännu bättre. För egen del, verkar det som att Moderatorerna behöver bättre verktyg för att undvika liknande problem i framtiden. Kanske man kan dela upp ansvaret bland Moderatorerna. Tror att Mod tycker det är besvärligt/jobbigt/tråkigt att stänga av någon etc. Om Mod först flyttar en elak tråd till "Boxbollen" etc, så kan ju en annan Mod ta hand om de som hamnat där. Och en mycket hårdhudad moderator bestämmer när man skall åka ur. Gemensamt bland mods, avgör de sen hur länge den skall vara avstängd. Ja, bara ett förslag i all enkelhet. Kämpa på Moderatorer & Adm! SRV |
Texas Flood........ |
|
|
Topic |
|