Author |
Topic |
peder47
Member
587 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:34:24
|
Hej Pjotre,jag förstod nästan vad ditt/ert svar skulle bli men var ändå tvungen att vädja om fortsatt drift.
Men som jag sa/skrev av egen erfarenhet,är känslan borta är det ingenting att göra åt.
Konspiratörer samt de som tisslar bakom ryggen förstör så mkt, men om de själva ska upp till bevis och göra ngt för andra utan egen vinning....ja då brukar det oftast inte hända så mkt.
Hoppas ändå att forumet kan leva vidare i ngn form samt att vi kan höras i andra sammanhang....och till sist Ett Mycket Stort Tack till er Alla för det arbete ni lagt ner.
Tills vi höres igen,Ha det jättegott.
Vänligen Peder
|
Våga vara *openminded* |
|
|
zip
Member
117 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:40:53
|
Instämmer med de flesta andras inlägg att det vore hemskt synd om forumet läggs ner, fast jag kan förstå om moderatorerna börjar få nog, själv så kan man ju rätt enkelt hoppa över alla oseriösa inlägg och/eller trådar medan dom måste läsa allt som alla skriver *brr*
Det var allt för mig...
/Zip
|
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:43:15
|
Det verkar som om gänget tar erbjudandet, greppar stafettpinnen och hindrar det hela från att sjunka! Inget är formellt klart ännu men för att de skall ha ett tomt hus att flytta in i så har jag gjort mig till vanlig medlem. Om inte annat så kanske det sätter den press som behövs
Tack för denna tid, jag försvinner ett tag för att låta det nya finna sin egen form, de dyker väl upp och annonserar den goda nyheten snart. Tills dess, sköt Er, vi är i princip moderatorlösa och ägarlösa just nu
Vänliga hälsningar
fd admin, Sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:50:35
|
Ja, då gäller det att hålla tummarna! (hårt) Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
Tank
Member
520 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 22:55:34
|
Hur detta än slutar, så vill jag tacka er, Timbre, sladd, Mikael2 och ni andra, för den tid som varit. Ibland har det varit blåsigt, och ni har verkligen försökt göra det så bra som möjligt. Att jag i mitt lilla huvud inte höll med alla gånger, det är förståeligt. T.o.m. önskvärt.
Återigen tack för möjligheterna detta forum givit oss, och förhoppningsvis, även ska fortsätta ge oss.
Med vänliga hälsningar
Tank |
|
|
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 23:20:49
|
Under den senaste tiden har forumet tappat lite i dynamik. Eller så var det jag som tröttnade... Hififorum har haft en färg och vi behöver så många färger som det finns. Därför vore det synd om forumet dödde. Jag tror att det kan och ska starta om i ny form, kanske mer renodlat highend-köpeshifi-stuket. Här kan folk fråga om råd om exklusiva prylar som inte finns på orten.
Tack för ordet.
mvh Johan |
Hifiarkeologen |
Edited by - brumel on 2003/10/07 00:26:51 |
|
|
Carlos
Member
240 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 00:19:49
|
intämmer med vad matså sade tidigare , snälla låt det bara vara en mardröm.
Tack för ert fina arbete mikael2 ,timbre, sladd, pjotre och epkpeng. Hoppas verkligen ni blir kvar som medlemmar.
MVH Carlos |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 00:28:50
|
Så det gick så här ändå Det kommer att kännas konstigt ett tag framöver.
Tack för att ni startade Forumet killar (gubbar ) det är verkligen synd att det gick som det gick.
Ta nu en välbehövlig semester och ha det bäst
Vi andra har väl lärt oss en läxa |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2003/10/07 00:30:36 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 00:39:13
|
Jag fattar inte riktigt vad det är frågan om.. måste ett fede-forum som detta kollapsa p.g.a. några dagars kritiserande?
Visst f-n lägger moderatorerna ner en himla massa jobb på att gå igenom alla inlägg! Detta är jag som alla andra högst tacksom för.. men jag tror det finns många frivilliga som skulle kunna åta sig detta arbete.
Lustigt att man blev kallad barnslig bara för nån månad sedan när detta (för första gången ) togs upp..
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 00:42:38
|
Vet ej om någon blivit fullständigt personligt förolämpad. Kan förstå om orken att driva sida tar slut, det har det gjort för mig tidigare vid en liknande situation i då jag hade en i min "special" bransch. Men om ingen blivit så förolämpad att de ej kan se sidan längre finns väl ingen anledning att inte fortsätta som vanlig medlem om andra tar över jobbet, bra reportage finns det inte överflöd av och de vil jag iaf fortsätta ta del av. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 00:43:33
|
henricsson
Jag måste nog hålla med dig lite grann, det är nog ändå något man får tåla, speciellt om man som Pjotre gjorde stack ut hakan, lite mer ska man väl ändå tåla ?? känns som det är något annat som ligger bakom och detta är en dålig ursäkt, trist är det i alla fall |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 01:07:57
|
quote: Sladd: Det verkar som om gänget tar erbjudandet, greppar stafettpinnen och hindrar det hela från att sjunka!
Mycket goda nyheter!!!! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Kicker
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 01:50:11
|
Oj nu har jag missat något stort! Har inte kollat in här på några dagar och plötsligt är det slut utan återvändo!?! Jag förstår verkligen er moderatorer, att ni lessnar på allt tjafs. Om det inte varit för detta forum hade jag förmodligen vart jättenöjd med ljudet i min bilstereo, men nu när jag fått lite perspektiv på detta med musikåtergivning inser jag att seriös bilstereo är rätt meningslöst, särskilt när bilen rör på sig ( vilket den oftast gör när man sitter i den ). Vad jag vill komma till är att utan ert forum skulle jag inte bilivit HIFI intresserad på riktigt. Jag har vart medlem i snart nio månader, läst och lärt massor här, och detta är ett intresse som kommer att följa mig livet ut, tack vare ert enorma arbete. Tack ska ni ha för den här tiden.
P.S. Det verkar som det finns ett litet ljus i tunneln trots allt.
Mvh Emil |
Snart kommer snön, Äntligen! |
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 08:45:22
|
Nu har jag äntligen lyckats ta mig igenom den här långa och tråkiga tråden...
Jag sammanfattar genom att säga: - Lägg inte ner forumet - Nya moderatorer kanske kan vara en bra vitamininjektion - Tack till er som startade forumet
/Björn |
/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306) |
|
|
chrixter
Member
50 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 09:12:08
|
Nog är det väl otroligt att sveriges bästa site är i fara bara för att folk inte kan bete sig som folk borde kunna bete sig som!
Behövs det hjälp så ställer jag upp! HiFiForum har varje månad bara blivit bättre och bättre och om det skulle stängas så vore det illa.
/Chrixter |
|
|
ollilaboratories
Member
466 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 09:46:00
|
Är det inte dags att låsa den här tråden nu?
|
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 10:49:00
|
Ollilabaratories: moget :/ |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 10:53:41
|
Nej befogat vi verkar inte komma längre med denna tråd |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 11:10:00
|
Larsho: Mr olli skojar nog... Låsning blir svårt att åstadkomma utan moderator |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 11:12:02
|
Så sant så men det är hög tid att göra det |
|
|
ollilaboratories
Member
466 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 11:25:10
|
Jodå, visst skojar jag... men det finns en "gnutta" allvar i mitt uttal också.
För er som inte vet vad smileys i ett inlägg betyder rekommenderar jag en läsning om lite netiquette.. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 12:29:25
|
Verkar som några skulle behöva få lite perspektiv på det här med HiFi, hallå det ska va kul, det är BARA en hobby!!! |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 13:35:13
|
Men grabbar, det är fler moderatorer som främst behövs, inte tekniker även om den hjälpen inte heller kommer på skam förmodar jag.
Jag har i en tidigare tråd försökt ge ett förslag till förenklingar som, efter vad det verkar, totalt missförstods, men det skulle nog göra moderatorsrollen lättare.
Efter den senare tidens tumult måste nog moderatorer och administratörer vara flera, så att arbetet kan skifta och att några få personer inte ständigt är i stöpsleven, det sliter oerhört på dem som måste vara i farten jämt.
Slutligen, och kanske ändå det viktigaste, personangreppen och konspirationstänkandet måste upphöra, liksom anklagelserna om dolda motiv osv. så fort något går någon emot, i längden raserar det allt samtal. Främst skulle ju detta handla om hifi, men det kommer alltid till en punkt vid något tillfälle där oenighet kan uppstå och då gäller det att se problemet i sak och inte i person.
Det finns nämligen tre lösningar om man diskuterar i sak:
1) Antingen inser man att man har haft/tyckt fel och erkänner sitt misstag och går vidare som goda vänner. 2) Man lyckas överbevisa den andre om att denne varit ute och snedseglat och går vidare som goda vänner. 3) Man inser och respekterar var och ens åsikt, accepterar att man tycker olika och går vidare som goda vänner.
I vårt fall där så mycket beror på tyckande borde fall 3 vara det vanligaste.
Går man till personangrepp däremot slutar det oftast bara med fiendeskap.
Samtidigt får man kanske inte vara så finkänslig alltid att varje sakdiskussion uppfattas som ett personangrepp, ty sakdiskussioner blir det alltid från en åsikt till för- eller nack- delar med en viss CD-spelare osv.
Sedan finns det ju en kategori som alltid vill förstöra för förstörandets skull och dessa får man väl hoppas kan urskiljas av de nya moderatorerna.
Jag hoppas återigen att Forumet repar sig, där jag fått så många bra tips och kunskaper. |
Bravo |
|
|
Markus
Starting Member
18 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 13:44:14
|
Inte för att det kanske bidrar med något nytt i detta ämne - men självklart vill även jag ha forumet kvar. Är förvisso ny medlem men har varit här ett tag som besökare och då endast läst inlägg.
Stämningen bland deltagarna kan man såklart alltid fundera över, och då framför allt hur det kan bli så hetsk stämning över något så "enkelt" som HIFI. Antingen tycker man att en produkt är bra, eller också inte. Det finns inga absoluta sanningar inom området.
Någon enkel lösning kanske inte är helt enkel att finna men medlemsavgift torde kunna vara en del i lösningen för att få bort vissa oseriösa deltagare. Det är dock viktigt att komma ihåg att de som nu avgår inte är forumet, utan forumet finns tack vare aktiva deltagare. För forumets framtid borde det alltså vara viktigare att värna medlemmarnas intresse så att de (vi) inte flyttar någon annanstans, för då dör verkligen forumet. Att moderatorerna nu slutar är ytterst beklagligt, men om medlemmarna inte tappar gnistan utan istället stöttar eventuella efterträdare så finns det en framtid för hififorum.nu. |
|
|
vecc
Member
458 Posts |
Posted - 2003/10/07 : 14:06:16
|
Markus: Spelar absolut ingen roll om man är ny. Du är likamycket värd som alla andra såklart. Ju fler vi är, desto duktigare, kraftfullare & respekterade blir vi.
Håller med Bravo när det gäller antaler administratörer. Givetvis är det enklare att sköta ett forum på 5 man om det bara kommer 500-1000 besökare. Det är när man kommer över den här gränsen, när man inte längre känner igen allas nick osv, det är då som problemen börjar.
- Vecc |
Edited by - vecc on 2003/10/07 14:48:38 |
|
|
Topic |
|