Author |
Topic |
Bland
Member
672 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 10:27:00
|
Jonte. Självklart gäller pul för forum. Pul är den en ersättning för den gamla datalagen.PUL gäller för ALLT som finnns på nätet.
Kevin. Att skriva under synonym är inte en garanti.
Pjotre. Tråkigt att läsa men jag kan förstå dig. |
Edited by - Bland on 2003/10/06 10:31:49 |
|
|
hapan
Starting Member
22 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 10:29:06
|
Jag tycker inte att forumet skall läggas ner. Moderatorerna gör i mina ögon ett mycket bra jobb! Keep up the good work!
/Adam |
|
|
Photo
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:08:49
|
Lägg inte ner!
Hoppas att admins och moderatorer orkar fortsätta jobbet med detta underbara forum. |
|
|
jon
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:09:31
|
Hej allihopa! Jag vill också att forumet skall vara kvar.
Men!
Jag har full förståelse för de moderatorer som inte vill vara med längre. Jag brukar läsa forumet en gång per dag på vardagar. Efter helgen är man helt nollställd igen. Jag vet inte hur mycket det postas per tidsenhet exakt, men det är ju sällan man ser att det var mer än 5 min. sedan senaste posten, oavsett tid på dygnet. Att läsa och reflektera övar ALLA inlägg blir ett dygnet-runt-arbete som ingen normal människa klarar i längden. Inte fyra-fem eller hur många de var heller.
På detta kommer att många diskutioner får alldeles för skarp ton, att det förekommer många ogenomtänkta postningar (folk som inte läst hela tråden eller har missuppfattat något) och att all form av ödmjukhet och empati tycks vara som bortblåst i många trådar.
Jag hoppas ändå att forumt kan vara kvar. Kanske kan någon erbjuda sig att moderera, medan originalen är på semeser. |
Jon |
|
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...
934 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:39:13
|
Moderatorer, ni har mitt stöd!! |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
|
|
D-Man
Member
90 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:43:46
|
Jag hoppas också att forumet ska vara kvar! |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:54:35
|
Hm när Sladd, Timbre osv har ändrat på forumet så kommer det förhoppningsvis vara en moderatorrobot med i spelet. Ex när man har skrivit klart ett inlägg och tryckt på skicka så kommer det upp en skylt. "Har du läst igenom ditt inlägg noga, kollat så att det inte är för agressivt, är detta verkligen hifi herr Matså osv"
Vidare så kan roboten dyka upp och säga till inläggaren att detta ämna har varit på tapeten då och då. "Vill du verkligen posta detta inlägg, för du kan nog hitta svaren i gamla inlägg från andra". "Onödiga inlägg, tynger ner servern.
|
Min fotosida på flickr
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 11:59:06
|
Jag satt igår och reflekterade över hur mycket tid jag tillbringar här, mycket blir det kom jag fram till..
Moderatorer/ägare ni har mitt fulla förtroende !!
Jag skulle heller aldrig ha hamnat i denna karusell om jag inte hade träffat alla trevliga personer i cyber.. Avdelningen "Medlemmars System" är otroligt intressant samt Bildreportage... |
Konsult hos Consulterna |
|
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:05:20
|
oj vilka tråkiga nyheter. har inte följt med vad som hänt under helgen men jag hoppas att forumet inte läggs ner.//bliss |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:15:51
|
Hej! Man måste visa respekt, för de som lägger ned tid och tanke på en sådan här verksamhet. Vara saklig och hålla sig inom ramen för god ton. mvh dd ps. skulle personligen vilja strypa alla som försöker hävda att H/K gör prisvärda tvåkanals produkter. |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
Per Berger
Member
563 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:44:07
|
quote: ps. skulle personligen vilja strypa alla som försöker hävda att H/K gör prisvärda tvåkanals produkter.
God ton??
/P
|
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:46:58
|
Ajdå!
Detta var trist. Jag har ju sett att Sladd bla varit uppe hela nätter för att svara på inlägg och det måste slita i längden. Det finns en gräns även för den mest hängivne.
Hoppas att det finns något sätt att lösa detta utan att ni måste vara uppe halva natten. Konstigt att ett intresse som hifi kan utlösa så många känslor. |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:48:43
|
ett försök att vara rolig!!! kanske inte, galjhumor är bättre än ingen alls. men det ligger lite sanning i det och är till viss del självupplevt i ett tidigare staduim av mitt hifiande liv. |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:51:35
|
Man måste visa andra människor respekt för att de har olika åsoikter utan för den skull gå till personangrepp och kalla dem för okunniga okroppar. Ni kan tänka så men skriv det inte i forumet. Man vet aldrig ifall det utflugna ordet kan såra eller inte. En del finner det roande att kunna förolämpa varandra med glimnten i ögat men jag tycker att ifall man tycker det är kul kan man byta till ett annat forum. Jag vil ha information om hur jah enkelt och billigt kan förbättra min hifi system, alternativt finna nya roliga tokiga produkter. Ifall de är humbug eller ej kvittar. Jag är också intreserad av olika åsikter om hifi. men jag blir precic som ch trött på Pajkastng som på fritidsgården när man var en odräglig fjortis.
Kanske vi bör inför en 18-gräns på medlemskapet. Trotts att det finns skötsamma tonåringar som kan bli lidande.
Tac för ordet Poppen
|
|
|
Per Berger
Member
563 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:54:52
|
Klenkar: no hard feelings! Trots att jag äger en 670...
/P
|
|
|
Tonkis
Member
393 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 12:56:21
|
Jag är rookie i detta forum, men det skulle vara tråkigt att förlora en så här eminent möjlighet att spåna kring HiFi.
Vi gör väl detta för att det är roligt, vår hobby och kära intresse?? Man måsta vara medveten om att det i mångt och mycket är svarta burkar av olika slag vi diskuterar fram och tillbaka.. i det stora hela tämligen irrelevanta saker men förbannat kul.
/vi tjänar nog en hel del på att ha lite distans och glimten i ögat (på rätt sätt) när vi diskuterar |
//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt ) |
Edited by - Tonkis on 2003/10/06 12:57:22 |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 14:06:59
|
Avvecklingen av våra roller som admin och moderatorer fortgår oförändrat. Vi får alla mycket mail som stöd. Det är värmande och roligt. De flesta av oss är dock långt förbi den punkt där man har någon lust kvar.
Apropå mail så fick jag ett mail från musikredaktören på faktiskt.se
Snälla Fridefors, kan jag inte få publicera det här? Det skulle skänka en stor dos av aha-upplevelse för många som ju undrar vad det är som pågår.
Stafettpinnen har nu erbjudits åt ett litet gäng på mitt initiativ. Vi som jobbat länge med detta vill ju också gärna att forumets existens skall bevaras. Om de tackar nej är vi närmre avgrunden än förut dock... Det dröjer några dagar innan vi får besked.
Det föreslagna gänget har genom upprepade insatser på detta forum visat sin kapacitet både i storm och vardag så att säga.
Håll tummarna!
mvh
admin på övertid/sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 14:37:59
|
Hoppas det löser sig på ett för oss alla bra sätt. Lägg inte ner forumet. Vi får hålla tummarna
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 14:55:36
|
Jag PMade med Ekpeng lite grann igår, där fanns positiva tecken tyckte jag!
Det finns ljus i mörkret, och enligt min övertygelse en rolig framtid för oss alla. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
peder47
Member
587 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:08:45
|
Sladd, Erik Andersson (Audion) sa till mig en gång när han bodde hos mig, att skitsnacket inom Hifikretsar är snabbare än en rörförstärkare. Jag höll med honom då och jag håller med honom nu.
Det finns alltid dom som går först och gör någonting (bryter nya vägar som du/ni gjort med Hififorum.nu), samt dom som inte hänger med och kritiserar allt och alla.
Det är ALLTID otroligt mkt arbete när man ska starta ngt nytt (drivande entrepenörer),att ta över ngt redan existerande ÄR BETYDLIGT enklare. Många gånger lyckas inte ens dessa *övertagare* att utveckla och bidra till en fortsatt utveckling utan utförsbacken blir brantare och brantare.....för att sedan utmynna i att verksamheten upphör.
Detta trots att det tuffa jobbet att starta upp verksamheten redan är gjort.
Snälla,låt inte detta hända med Hififorum.nu.
Det är ett mkt stort forum (ca 3500 st) och det behövs i HihiSverige,hitta hellre ett sätt att slippa dessa respektlösa individer som inte vet hur man uppför sig och som dessutom gömmer sig bakom ett anonymt nick.
Hifisverige behöver er drivande entusiaster,låt inte ett fåtal personer förstöra en vinnande ide`. Men jag förstår hur ni känner det....förlorar man känslan bryr man sig inte.Har själv genom åren fått många många samtal att dra igång musikföreningen Öronvax igen,senast av många på hifimässan i Luleå...bla också av en känd hifiskribent.Men aldrig,det jobb det var att starta upp och få den föreningen rikskänd (då fanns inte dessa forumsidor som spridningskanaler) skulle jag aldrig göra igen.....känslan saknas.
Igen,jag förstår er och att känslan saknas....men i motsats till mig Snälla,försök igen.
Peder,utan glad gubbe |
Våga vara *openminded* |
|
|
Tonkis
Member
393 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:09:07
|
Jag läste någonstans att bön verkligen hjälper, så det är bara att böna och be. |
//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt ) |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:33:06
|
Det vore tråkigt om detta eminenta forum skulle gå i graven. Jag har lärt känna en hel del nya människor genom att tillbringa tid här. Och i många fall pga. geografiska hinder är det här mötes platsen .
Det skulle kännas som ett stort tomrum om det hela gick i stöpet.
Mvh Douglas
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:36:05
|
Neeeej faaaan, inte lägga av. Kom igen, inte ge er för illasinnade individer, de vinner ju då. Ni har gjort ett riktigt bra jobb, nu när de värsta "grälmakarlövbergarna" är väck så borde det ju bli lättare? Dessutom vill jag ha moderatorer som är lite intellektuella och kan skriva insiktsfullt när man får på näsan av dem, det har ni gjort. :)
Vet inte vad jag ska säga mer, än TACK för jobbet ni lagt ner. Hur många personer har gett er "skit". Förhoppningsvis färre än tio, antagligen fem. Bort med dem, in med er igen. *hytter med näven* |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:37:12
|
Ledsen Peder men det blir ingen fortsättning med mig, Sladd, Timbre och Mikael2. |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2003/10/06 : 15:43:40
|
Hmm, inom mitt jobb kommer i kontakt med hur man ska tjäna pengar på web-tjänster. Det som folk betalar för är i princip porr och spelande. Jag måste säga att det här är nog en av de få tjänster på webben som jag skulle kunna betala för. En hundring per år skulle jag lätt betala. Skulle det kunna hjälpa för att få livet som moderator lättare? Inte så att vi köper er, men att ni kan köpa konsulter som tar hand om en del av jobbet, så ni kan finnas kvar och styra det åt rätt håll? |
|
|
Topic |
|