HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vill vi ha kvar forumet..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/05 :  22:49:06  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Det var F.......s som skrev inlägget, några svar kom. Tråden togs förtjänstfullt och resolut bort av Hali.
Dimitri
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/05 :  22:56:38  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Bland> Då är det ingen fara att farbror PUL kommer och tar någon i örat här då. Vi skriver trots allt under synonymer
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/10/05 :  22:56:45  Show Profile Send arcam a Private Message
Jag hoppas verkligen att detta forum kommer
att finnas kvar. En liten tanke...utan detta forum
hade jag inte åkt ner till Malmö på trevlig hifiträff
hos JMLab, besökt DIY-träff i våras i Göteborg,
utan detta forum hade jag kanske inte lika smidigt
kunnat köpa en förstärkare, cd spelare, tuner och kablar.
Och dessutom haft trevlig läsning om hifi samt
träffat en hel del trevligt hififolk här på
nätet och i verkligheten.

Hälsningar Arcam

Edited by - arcam on 2003/10/06 20:50:55
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:04:44  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Efter en helg med avstängd dator så är det intressant att följa denna tråden...

Helgen ja, den har varit otroligt skön, har ägnat den åt familjen/vänner och att lyssna på musik...(!)

Vi har nu kört forumet i 15 månader och frågan man måste ställa sig är, varför startade vi forumet? Svaret är ju lika enkelt som självklart - vi älskar hifi och vi tycker om att diskutera hifi med andra som har samma intresse.

I onsdagskväll skrev jag en tråd som blev till sprängstoff. Jag kritiserade några aktörer i hifi branschen... Sakfrågan har Sladd redan beskrivit tidigare i denna tråden... Ni får själva bilda er en uppfattning om vad ni tycker...

Jag har fått väldigt mycket uppmuntran och stöd under de dagar som gått sedan i onsdagskväll, ni skall ha stort tack alla som PM:at och mailat mig! Jag har även fått kritik för det jag skrev vilket ni alla kan läsa om i trådarna som följde... Det är inte konstigt när man sticker ut hakan som jag gjorde.

Jag tänker nu lämna moderatorsrollen på forumet, det har under många månader tagit allt för mycket tid. När jag dessutom inte kan uttrycka min åsikt utan att det skall ifrågasättas utifrån min roll som moderator så känner jag att det är dags att sluta.

Jag har fått många nya vänner och bekantskaper genom forumet, dom tänker jag vårda ömt. Livet med hififorum har varit kul, spännande och otroligt givande. Nu tänker jag ägna mig åt familjen, jobbet och att lyssna på musik...
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:10:49  Show Profile Send nin a Private Message
Edit: ångrar mig, vill inte starta något mer igen....

Edited by - nin on 2003/10/05 23:30:23
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:11:31  Show Profile Send hal a Private Message
Utan detta forum hade jag inte fastnat i hifiträsket för 6 månader sedan.
Utan detta forum hade jag inte köpt min CD S 3 och befunnit mig på jakt efter nya uppgraderingar.
Utan detta forum hade jag kanske inte upptäckt min stora favorit Zelmani (har alla hennes skivor nu).
Utan detta forum hade jag inte vetat så mkt om allt från kvantfysik till hur man tvättar skivor med toarent.
Utan detta forum hade jag inte skrattat så jag fick ont i magen när xovers dator blev kidnappad en natt av en tokig norrman.
Utan detta forum hade jag inte insett hur otroligt många trevliga människor som sitter i cyberrymden och mer än gärna delar med sig av sina kunskaper.(hmmm, lång mening)

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:14:11  Show Profile Send hal a Private Message
Tråkigt Pjotre
Men lycka till, inte utan att jag kan förstå dig.

Tack skall du ha !

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:17:42  Show Profile Send matså a Private Message
HM, forumet måste leva kvar. Moderatorerna kunde ha en varningsmätare som på prisjakt, efter en grovvarning(e som jag har, men säg det inte till Sladd) så står den på 33 % när den kommer upp i 100% så blir man avstängd.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:20:19  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Pjotre > Ha det gott och vi syns säkert i andra former än denna.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:24:55  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Ja, vad vore livet värt om man inte fick ta del av Matsås underfundiga trådar?

Pjotre: Ha de' gott!

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:28:11  Show Profile Send zorro a Private Message
en sak som jag inte riktigt förstår är varför alexi får skit när han försöker försvara sig?
det är väl en rätt?

edit: slarv..!

heja sverige!

Edited by - zorro on 2003/10/05 23:28:53
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:43:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Du skall ha all heder och ära av att du tog upp, ja du vet vad, "Pjotre", det såg underligt och förtjänade att belysas.

Konsigheter i denna lilla värld måste kunna ventileras, men det är kanske så att den svenska hifivärlden är för liten för att kunna tåla en diskussion utan att det urartar till pajkastning och personangrepp.

Det är onekligen synd om du känner att du måste sluta p.g.a. denna händelse.
På annan plats har jag försökt framföra ett förslag som skulle kunna göra det hela lite lättare, men det är självfallet upp till ägare och moderatorer att utvärdera detta förslag.

Mot de rent ilvilliga finns givetvis aldrig något att göra.

Om du inte ångrar dig "Pjotre" och återkommer så får man ändå önska dig lycka till i framtiden.

Bravo
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:49:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ha det BÄST Pjotre !

Jag hoppas att du kommer tillbaka till forumet även om du slutar som moderator

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:54:08  Show Profile Send jonte0 a Private Message
Bland !

PUL hanterar personuppgifter.

Jag läste igenom den (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980204.HTM) och utan
att vara jusrist så kan jag ej tro att ett forum, bortsätt från om dom skickade ut alla de uppifter som man angav vid registreringstillfället, skulle omfattas ev PUL.

Men om du kan peka på speifik lagtext så skulle det vara intressant. Det verkar ju finnas dommar i ärendet och det ser ut att krävas mer än att undra om man kan importera en stärkare från Tyskland, å nån kallar en för "dömhövve", för att bli fälld.

/J

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2003/10/05 :  23:58:08  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Men GAAAAAAAAAH! Hur kunde det gå så långt? Det är näst intill katastrof att adminstratörerna och ägarna hoppar av en efter en , det är trots allt deras forum!

Lärdom av detta? Flera skulle ha tagit fasta på ett utav Sladds råd; "Ta en promenad!". Jag undrar hur mycket annorlunda det hade varit nu om inblandade personer hade läst inläggen en extra gång, tänkt efter vad det faktiskt stod och sedan svaret sakligt. Dessvärre verkar inte detta ha anammats utan principen "anfall är bästa försvar" har nyttjats. När man läser dessa kritiska inlägg är det väldigt svårt att bedöma om personen skämtar, är arg, är sårad, är jätte arg, är ironisk ,inte är arg utan bara skriver provocerande... Inte blir det bättre utav att folk skickar ur sig fräna kommentarer i vredesmod för att sedan göra avbön fyra inlägg senare, skadan är redan skedd! .

Så glöm inte; Läsaren är ingen tankeläsare! Då vi publicerar en inlägg för allmän beskådan ska det helst vara så tydligt så att det inte går att misstolka! Men nu är vi inga proffisionella skribenter så därför får vi vara försiktiga med vad vi skriver!

Jag som nybliven forummedlem skulle tycka att det vore jättetråkigt om forumet skulle försvinna! Så låt oss nu ägna oss åt vår hobby och låt oss dessutom vara trevliga mot varandra.

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:00:03  Show Profile Send Aton a Private Message
Det vore tråkigt om forumet stängdes men en positiv sida är att uppgraderingsberoendet kanske skulle avta något hos oss alla Att snacka hifi hela dagarna spår ju verkligen på köplusten.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:03:00  Show Profile Send marbrink a Private Message
Ha de bra Pjotre! hoppas du stannar som medlem!?
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:34:57  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Verkligen synd om forumet läggs ner... finns det ingen möjlighet att andra tar över som moderators ett tag? Varför bara lägga ner något som man har jobbat så länge för?

Hoppas ni har kvar forumet!!

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:36:19  Show Profile Send KennethS a Private Message
Japp!Moderatorer: Ni har mitt stöd också! SÅ rent ut sagt JÄKLA trött på all pajkastning och skitsnack till höger och vänster!

Tycker att ni skött detta forum på ett väldigt bra sätt och har känt att detta har varit den oas jag har i hifi-världen! STÅ PÅ ER GRABBAR!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:44:55  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Fan va trött man kan bli!

Hur många är inte kvar på forumet nu?

Jag vill att Hififorum.nu ska finnas kvar iallafall.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/10/06 00:45:39
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/10/06 :  00:58:14  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Det är en sak om forumet läggs ner efter en tids stagnation, medlemsflykt eller uppgivenhet. Här är det tvärtom, det kryllar med högintressanta trådar som tiden inte räcker till för att läsa. Det kommer fler medlemmar och ledningen agerar på ett sätt som gör det trevligt och intressant att besöka forumet. Att nu i denna positiva utveckling lägga ner vore helt fel.

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/06 :  01:11:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det var synnerligen tragiskt att höra att "Timbre" lagt av, vi får väl hoppas att han återkommer, en synnerligen modest man enligt min åsikt.
Jag förstår inte hur han kunnat reta upp någon.

En sak som måste upphöra om man vill att Forumet skall överleva är väl att man lär sig skilja på sak och person.

Sakdiskussion ja, personangrepp nej kort och gott.

För visst vill väl de flesta att Forumet överlever.

Om Timbre nu inte kommer tillbaka så får jag önska honom all lycka till i fortsättningen.

Bravo
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/10/06 :  01:11:22  Show Profile Send cittroman a Private Message
Det vore mkt tråkigt om detta forum lades ned.
Moderatorerna gör ett hästjobb och jag kan förstå att det tar en hel del tid i anspråk.
En tanke till moderatorerna.

Hoppas det löser sig.

Ha det /// Mattias

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/10/06 :  09:36:30  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Vore tråkigt om forumet försvann! Jag har varit intresserad av Hifi i cirka 25 år. Jag har aldrig varit aktiv i någon annan hobby där det "krigas" så mycket! Innan nätet fanns var det bråk på mässor, demos o.d. istället, nu fajtas det här...

Läste en sak i ett helt annat sammanhang, "ord är som tatueringar, ganska lätta att sätta dit men väldigt svåra att få bort", m a o om vi alla - ingen nämnd och ingen glömd - läser igenom vad vi skriver, tänker till en extra gång innan vi trycker på "Post"-knappen...

En tanke till moderatorerna, tänk igenom hur ni vill att reglerna ska/borde se ut/förändras, låt sedan alla medlemmar godkänna de nya villkor innan man kan logga på igen...? Sen kan ni peka på villkoren när någon missköter sig och vid behov ge vederbörande en vecka i "skamvrån"...

Eller så får ni väl starta en avdelning som kallas för "boxbollen"...

/P
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/10/06 :  10:05:05  Show Profile Send n/a a Private Message
Privacy Statement

If you agree to the terms and conditions stated below, press the "Agree" button. Otherwise, press "Cancel".

In order to use these forums, users are required to provide a username, password and e-mail address. Neither the Administrators of these forums, or the Moderators participating, are responsible for the privacy practices of any user. Remember that all information that is disclosed in these areas becomes public information and you should exercise caution when deciding to share any of your personal information. Any user who finds material posted by another user objectionable is encouraged to contact us via e-mail. We are authorized by you to remove or modify any data submitted by you to these forums for any reason we feel constitutes a violation of our policies, whether stated, implied or not.

This site may contain links to other web sites and files. We have no control over the content and can not ensure it will not be offensive or objectionable. We will, however, remove links to material that we feel is inappropriate as we become aware of them.

These forums give users two options for changing and modifying information that they provide in their profile:

Users can login with their username and password to change any information in their profile.
In case of lost password, users can send an e-mail to pm_auto@hififorum.nu.

Cookies must be turned on in your browser to participate as a user in these forums. Cookies are used here to hold your username and password and viewing options, allowing you to login.

By pressing the "Agree" button, you agree that you, the user, are 13 years of age or over. You are fully responsible for any information or file supplied by this user. You also agree that you will not post any copyrighted material that is not owned by yourself or the owners of these forums. In your use of these forums, you agree that you will not post any information which is vulgar, harassing, hateful, threatening, invading of others privacy, sexually oriented, or violates any laws.

If you do agree with the rules and policies stated in this agreement, and meet the criteria stated herein, proceed to press the "Agree" button below, otherwise press "Cancel".

---------------------------------------------------------------------
If you have any questions about this privacy statement or the use of these forums, you can contact the forum administrator at: pm_auto@hififorum.nu

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000