HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forumportalen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/10/02 :  23:47:07  Show Profile Send Per a Private Message
Nu har den ju varit uppe ett par veckor och jag har inte kommit mig för att skriva ngt om det förrän nu. Jag undrar bara en sak: Vad är den bra för?

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.

Autosataniker
Ej medlem längre

489 Posts

Posted - 2003/10/02 :  23:54:10  Show Profile Send Autosataniker a Private Message
Hej P!

Mer reklamintäkter, förstås ! Annars är den ju bara jobbig!


Mvh A*
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/10/03 :  00:00:30  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Hoppa förbi portalen då, om ni inte gillar den.
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/10/03 :  00:15:04  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
När skall de trasiga bilderna fixas? Som har varit där flera dagar.


Sen när ni skriver om mig, så stava gärna mitt namn rätt.

mvh zvenzzon utan s

Edited by - zvenzzon on 2003/10/03 00:15:27
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2003/10/03 :  01:12:48  Show Profile Send Bosco a Private Message
Det där måste vara något med din webbläsare. Hos mig ser det helt normalt ut. Bilden är bara en osynlig punkt så att det ska bli ett mellanrum.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/03 :  01:20:56  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det stämmer både Netscape och Opera visar saknade/trasiga bilder , medan Explorer inte visar någonting.

Portalen = reklam och magnet naturligtvis.
Bara ett fel där, den är för stor, så man får ingen överblick utan att scrolla, vilket jag gissar att de flesta, liksom jag, struntar i.

Bravo
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/10/03 :  01:35:26  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Nej, det är inte fel på min webläsare...
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/03 :  01:41:55  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Dom där bilderna funkar då inte för mig heller....

-Vecc
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  04:06:51  Show Profile Send niklas a Private Message
svensson (kunde inte låta bli!) har rätt. Så går det när hemmahackers ska bedriva systemutveckling...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  04:15:39  Show Profile Send niklas a Private Message
Men ang. topicen så tycker jag att portalen är både bra och dålig.

Bra eftersom den lyfter fram intressanta topics (som tex Sonus Faber nu senast. Man kan dock ifrågasätta vem som bestämmer vad som intressant...) och på ett överskådligt sätt länkar till reportage etc. som jag kanske inte hade läst annars.

Dålig eftersom det handlar om reklam. Man pratar i en tråd om en "sanering av loggor och reklam", men detta verkar ju endast vara aktuellt "ibland". Skall det vara reklam på forumet eller inte, liksom? Hela siten får ju en mer kommersiell feeling, men det kommer ändå aldrig att nå hela vägen för vi har en diarréfärgad bakgrund på alla sidor...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/10/03 :  07:25:44  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Om ni stör er på portalen är det ju bara att bookmarka http://www.hififorum.nu/forum istället för http://www.hififorum.nu , då kommer man direkt till forumet.

Say's who!?
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/10/03 :  07:38:35  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Reklam?

Vad finnns det för reklam i portalen som inte finns på forumet?
Portalen skall bara lyfta fram intressanta trådar/artiklar.
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:19:46  Show Profile Send niklas a Private Message
Tja, det kanske är en tolkningsfråga, men detta känns ju som reklam...
quote:
Resolution Audio ny cd
Krell KAV300iL ersättare
Hifimässa i Malmö.



eller den nya kalendern som ger info om mässor, produktvisningar, etc. Detta är väl också på gränsen till reklam?

Men som sagt så är det inte bara negativt. Det är ju faktiskt informativt också!

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:20:54  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Nä nu spyr jag på Er snart pöjkar....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:21:47  Show Profile Send niklas a Private Message
Usch! Lät inge vidare...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:32:58  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag är så trött på den småskoleavundsjukajagvilloxåha attityd som råder på Forumet som gör att i alla inlägg så måste det läsas in baktankar, hemliga pakter, svek, tvång, maffia etc.

Jag har hållit mig väldigt passiv i de senaste dagarnas slagfält, men nån gång får det för XXXX và nog..att hålla på att hacka på att det finns reklam på förstasidan và XXXX det lägsta jag har hört..Tror ni verkligen att det är det som ligger bakom?! eller försöker de skapa något som ska vara bättre/enklare för oss?!

Som sagt så står de här XXXXX anklagelserna/misstankar mig upp i halsen, vilket gör att det knappt är kul att gå in och läsa alla inlägg längre...SKÄRPNING!

Moderatorer är välkommna att editera efter behag om det strider mot något...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:36:21  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Niklas.... Om man tänker som du så kan man ju för böveln inte ha ett hififorum överhuvudtaget :(

-Vecc
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:36:44  Show Profile Send niklas a Private Message
Men herregud! Sanoj, försök håll Dig till vad denna tråden handlar om och blanda inte in andra trådar... Då blir det snabbt väldigt rörigt.

Every once in a while you've gotta roll the potato...

Edited by - niklas on 2003/10/03 08:44:10
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:38:11  Show Profile Send niklas a Private Message
vecc: Jag har inte skrivit att jag tycker det är dåligt. Jag skrev att jag tycker det är BÅDE bra och dåligt. Redogjorde för varför ovan. Missade du det så läs igen.

Vänligen
Niklas

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:45:00  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hmmmm.... Se Hififorum.nu som en tidning där portalen är framsidan på tidningen och beskriver lite av vad som finns inne i tidningen.

Edited by - Pjotre on 2003/10/03 08:47:04
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:51:52  Show Profile Send niklas a Private Message
Ja, ser man den så så är den jättebra! Har heller aldrig sagt något annat, men när moderatorerna går ut och medd. att alla ska ta bort sina loggor etc (jag hade aldrig nån) i syftet att rensa upp och snygga till så tycker jag att portalen kanske inte är helt i linje med detta.

Men nu känner i alla fall jag det håller på att bli "en höna av en fjäder" av detta...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/10/03 :  08:54:30  Show Profile Send Per a Private Message
Aha, fast som en tidning som formger framsidan efter samma mall som en textsida. Vore det inte trevligare med lite rubriksättning istället för det plottriga lilla kalendariet som sitter i ögonhöjd!

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/10/03 :  09:03:38  Show Profile Send Adagio a Private Message
Moderatorer: Gör en snygg "framsida" varje månad som lockar nya besökare att söka sig in i forumet, samt att det blir trevligt för oss forumdeltagare varje gång man kommer till framsidan.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/10/03 :  09:45:53  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Allt tar sin tid...kalendern skall ned i högra kolumnen och portalen kommer att snyggas till eftersom.

Naturligtvis är det "hemmahackare" "fritidshackare", det är för dyrt med "proffshackare". Ett proffs, dvs en som tar betalt för sitt arbete, kostar per dag det vi får in per år på en banner. När servern är betald kanske vi har råd med 2 dagars proffshackande per år

Vem vill betala för att slippa se små fadäser och buggar som kanske inte fungerar i alla webläsare? Kanske nog många betalar så att proffset kan hålla på i 3 dagar per år

Försök sälja en sån där notering i kalendern som vissa ser som reklam. Att fakturera den blir dyrare än en eventuell intäkt men så går det när systemutvecklare försöker förstå ekonomi



Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/10/03 :  10:49:21  Show Profile Send molsson a Private Message
antingen är portalen fixad nu, eller så har svensson fel på sin webläsare.

No hay banda!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000