HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bli nu
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/06/20 :  12:59:34  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
inte allt för fulla imorgon, och spela sönder era små och stora ögonstenar där hemma.

Ha en glad och trevlig midsommar på er allihop.
Mvh

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2002/06/20 :  13:48:22  Show Profile Send Morgan a Private Message
Jag försökte en gång!
En kompis hade lånat mig sitt Jamo Professional 300 slutsteg, ägnat till PA. Jag ville färstås se hur hårt jag kunde driva mina Dynaudio Contour 1.3 mkI, för att se hur högt det kunde bli innan elementen bottnade och började komprimera.
Så i med en platta discomusik, Erasure tror jag det var, och så vrida upp volymen duktigt.

Slutsteret hade både clip-indikator och overload-indikator. Först tändes den ena, så tändes den andra, och slutsteget tystnade. Inte ett missljud från elementen. Bara väldigt högt och rent... De tålde mer effekt än detta ganska tunga PA-slutsteg hade lust att lämna!

Sedan dess har jag lyckats få baselementen att bottna med hjälp av en kompis integrerade Accuphase, som kan lämna lite mer effekt innan det slocknar. Jag misstänker dock att om jag ska få mina högtalare att gå sönder så krävs det en liten 20-watts förstärkare utan skyddskretsar, så att jag kan mata dem med mer ren distorsion *garvar*



MVH
/Morga
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/06/20 :  14:37:57  Show Profile Send markku a Private Message
quote:



Ha en glad och trevlig midsommar på er allihop.
Mvh





Tackar! Joda, detsamma till er alla!

mvh
Markku

< Support North American Drillers >
Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2002/06/20 :  17:42:17  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Tackar...

Man skall ta det försiktigt med det man nu dricker , är det någon som skall ut i skärgården kanske?

//Michael
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000