nu är jag lite konfunderad.... det är så att min cd spelare börjat få ett eget liv. den fria viljan som vi människor innehar har nu även spridit sig till min primare d20 cd. den lyder helt enkelt inte order längre. stretar emot, protesterar och gör lite som den vill.
ex. när man bläddrar bland spåren på en skiva kan den helt otippat hoppa från spår 3 till 12 på ett tryck! ibland bara vägrar den att spela exempelvis spår 5 medan spår 8 går alldelles utmärkt...
förstår inte vad det beror på? är det läsaren som börjat få noja eller något annat mekaniskt fel som går att åtgärda. har upptäckt att den har mindre tendens till att protestera efter några timmars spelning. som om den liksom blidkar sig för mina envisa knapptryckningar!!!!
har ni något råd om vad jag ska ta mig till. ibland är detta oerhört frustrerande. finns det något seriöst cleaner-kit till linsen eller är det skräp? ska man kanske lämna in den till någon verkstad och få den servad???
hjälp, snart börjar den väl säga ifrån på riktigt!
Själv tror jag att den har blivit kräsen på musik. Du vet väl att detta fenomen uppstår när man spelar alldeles för mycket överproducerad-profitmusik som t.ex. E-type, fröken Spears (eller liknande storbystad intesägande blondin) samt smöriga pojkband. Om du inte har spelat liknande skivor i din spelare är det nog service som gäller
konstigt nog är det inte problemet!!! varken E-type eller dylikt har snurrat i den. har vårdat den ömt. glöm inte det. att utsätta en sådan dyr apparat för plågeri är ju inte rätt..... skulle aldrig våga.