HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cd får eget liv....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:03:47  Show Profile Send sulan a Private Message
nu är jag lite konfunderad.... det är så att min cd spelare börjat få ett eget liv. den fria viljan som vi människor innehar har nu även spridit sig till min primare d20 cd. den lyder helt enkelt inte order längre. stretar emot, protesterar och gör lite som den vill.

ex. när man bläddrar bland spåren på en skiva kan den helt otippat hoppa från spår 3 till 12 på ett tryck! ibland bara vägrar den att spela exempelvis spår 5 medan spår 8 går alldelles utmärkt...

förstår inte vad det beror på? är det läsaren som börjat få noja eller något annat mekaniskt fel som går att åtgärda. har upptäckt att den har mindre tendens till att protestera efter några timmars spelning. som om den liksom blidkar sig för mina envisa knapptryckningar!!!!

har ni något råd om vad jag ska ta mig till. ibland är detta oerhört frustrerande. finns det något seriöst cleaner-kit till linsen eller är det skräp? ska man kanske lämna in den till någon verkstad och få den servad???

hjälp, snart börjar den väl säga ifrån på riktigt!

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:07:46  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Service blir nog bra!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:18:32  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Själv tror jag att den har blivit kräsen på musik. Du vet väl att detta fenomen uppstår när man spelar alldeles för mycket överproducerad-profitmusik som t.ex. E-type, fröken Spears (eller liknande storbystad intesägande blondin) samt smöriga pojkband. Om du inte har spelat liknande skivor i din spelare är det nog service som gäller

Sådant skall man sjunga om, inte leva efter
Go to Top of Page

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:50:08  Show Profile Send sulan a Private Message
konstigt nog är det inte problemet!!! varken E-type eller dylikt har snurrat i den. har vårdat den ömt. glöm inte det. att utsätta en sådan dyr apparat för plågeri är ju inte rätt..... skulle aldrig våga.

Go to Top of Page

ZiroX
Member

137 Posts

Posted - 2002/08/30 :  09:08:25  Show Profile Send ZiroX a Private Message
LoL

Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:25:05  Show Profile Send SW a Private Message
Ibland kan det räcka med att köra en rengörningskiva som rengör lasern. De brukar finnas att köpa på tillbehörsaffärer.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000