| Author |
Topic  |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 06:36:04
|
Jag bara undrar lite om Qrs har någon egen hemsida som man kan sitta och dregla över 
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 08:39:50
|
Nej,men HifiConsult har det. Den är www.hificonsult.se MvhKristofer
|
 |
|
|
dekengren
Member

389 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 09:24:32
|
Vart inspirerad av Brickmans inlägg och tänkte mejla hifi-consult och be dom snickra ihop en hemsida för qrs - tror ni dom har någon email adress utsatt på sin hemsida då? Nej! Det är ju bara 2002 och internet är ju en fluga!?!? *duh*
|
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 09:38:05
|
hehe, nu börjar vi närma oss pudelns kärna...internet är inte pojkarnas främsta vapen
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 10:01:31
|
quote:
hehe, nu börjar vi närma oss pudelns kärna...internet är inte pojkarnas främsta vapen
He he he... Nä, det kan man ju inte med bästa vilja i världen säga att det är...   Kan ingen hjälpa dem att göra en fräsch hemsida... Det kan väl inte kösta så många lappar nu för tiden???
----------------------------------
"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst". 
Edited by - Pjotre on 2002/08/30 10:02:2 |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 10:05:41
|
Inte min heller 
Fast dom kan sälert få lite hjälp för en billig penning. Jag skulle vilja ha mer info och framför allt många bilder med dom träslag som finns.
Nej förresten. Inga bilder, ingen hemsida. Jag kommer säkert att köpa ett par Callisto eller Saturnus efter för mycket fluktande. Det är ca 6 mil från Alingsås från där jag bor så det känns som ett hyfsat säkerhets avstånd 
Faktum är att många tillverkare inte riktigt upptäckt hur bra internet är för marknadsföringen.
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 10:11:09
|
Hejsan!
Hemsidor och email är ett satyg!

Jag misstänker att HC skulle bli nermailade av Sveriges alla intresserade QRS'människor. Det är självklart kul för en tillverkare/försäljare att bevittna intresset...men VILKEN tid det skulle ta!
En hemsida kostar ca 2000kr per år att ha reggad. Att få den gjord kostar från 1000kr till 50'000 beroende på hur oanvändbar man vill ha den (se sony's hemsida för skräckexempel). Grejjen är att site'n skall underhållas, uppdateras och inte minst skall alla frågor via mail besvaras. Om man nu inte skriver ca 150 tecken i minuten, blir detta en grym belastning, alternativt korta trista mail.
Att som kund stå i butiken och villja lyssna medan säljaren kör pekfingervalsen på tangentbordet är inget drömscenario. Att maila nån å inte få svar, är grymt frustrerande.
Hifi skall ju ändå upplevas...inte läsas om - eller? Det har "hetat" att 10% skall läggas på kablar. Jag säger; lägg minst 10% på resor för att lyssna hos olika ÅF!
Eller?
Vänligen // Pär Engelholm // epkpeng@hififorum.nu
'Cause anyone can start a conflict It's harder yet to disregard it I'd rather see the world from another angle We are everyday angels - Jewel, I'm Sensitive
|
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 10:38:10
|
Förvisso... Men Martin på http://www.hifi-punkten.se/klarar ju i princip själv av att hålla en fräsch och uppdaterad hemsida samt svara blixtsnabbt på mail... Fast det är klart, han säljer ju inte QRS...  
----------------------------------
"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".  |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 11:04:01
|
Nej det kan det ju inte göra, inte minst eftersom man kan använda en hel mängd olika editorer. Dvs man måster ju inte ha Dreamweaver.MvhKristofer
|
 |
|
|
dekengren
Member

389 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 11:48:18
|
Att hyra nån lokal pojkspoling att knacka ihop lite html kan ju inte vara svårt. Dom uppdaterar ju sin begagnatlista på hemsidan ganska ofta - hur ofta släpper dom en ny QRS-modell? Ta tex. bladelius som har en hemsida som uppdateras en gång i aldrig - men den har i alla fall med liiiiite info och en bild på varje produkt. Hur många är dom på Mårten Design förresten, dom har ju en högst föredömlig hemsida med lite basic info, recensioner, nyheter osv!?
Nå väl, jag får väl vara nöjd med att hificonsult olle och grabbarna så förstklassigt lyckats snickra ihop mina saturnusar att mina vänner blir gröna av avund när dom hör ljudet! Höhöhö!!
|
 |
|
| |
Topic  |
|